Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Szivák Judit ELTE PPK
2
Gyors diagnózis A magyar tanulók az ismeretek mennyiségét és gazdagságát tekintve a nemzetközi mezőny élvonalában vannak A negyedikes diákok olvasás teljesítménye az OECD mezőnyben a negyedik A SOTE elismert képzőhely a külföldi diákok számára, de csak az első két évfolyamon
3
Folytassuk… Az olvasásteljesítmény a 6. osztályra a nemzetközi mezőny utolsó harmadába kerül A PISA vizsgálat ( 200,2003,2006) eredményei ( 15 év) tartósan gyengék mindkét vizsgált területen A magyar közoktatás az egyik legszelektívebb ( legesélytelenebb) rendszer az OECD mezőnyben
4
Ismeretek - alkalmazások
A PISA mese Tudják-e a kör területszámítását? Bloom: a gondolkodási műveletek Miért tanulunk matematikát, kémiát, irodalmat…? Hétköznapi tudás- ünnepnapi tudás Jó üzlet – rossz üzlet
5
Adalékok a diagnózishoz: avagy a csodaszerek
Beszűkült személyiség Korlátozott nyelvi kód Tanulási idő Korrekció minősége Feladat – módszer Tanulni tudás Tanulni akarás: MOTIVÁCIÓ Szükségletek Van-e köze hozzá? Mire használhatja? Rövid távú célok Ahogyan tanul ( aktivitás,interaktivit ás, ingergazdagság) Értékelés
7
Mennyit tanulunk abból, hogy…..
% megfigyeljük és meghallgatjuk, % elmagyarázzuk másoknak, % elolvasunk valamit, % beszélgetünk róla másokkal, % meghallgatunk valamit, % a tapasztalatainkból, % megfigyelünk valamit.
8
Mennyit tanulunk abból, hogy…..
10% elolvasunk valamit, 20% meghallgatunk valamit, 30% megfigyelünk valamit, 50% megfigyeljük és meghallgatjuk, 70% beszélgetünk róla másokkal, 80% a tapasztalatainkból, 95% elmagyarázzuk másoknak.
9
Definíció helyett: Új tanulásszervezés?
Új társadalom, új tanulási formák, új szülők: ÚJ TANULÓK!!! A 100 éves tanár
10
Miért tevékenységközpontú?
Mert az élet is tevékenységközpontú Mert a megismerés vágya és értelme is a tevékenységből indul és a tevékenységhez érkezik Mert motiváló Mert a tevékenység mindig alkalmaz, létrehoz Mert minden „produkció” tevékenység Mert jobban bevésődik és felidézhető
11
Tevékenységközpontú módszerek
Kritikai gondolkodás fejlesztő módszerek Együttműködésre épülő módszerek ( aranypénz) Kommunikáció fejlesztő módszerek Feladattal ellátott cselekvések PROJEKT
12
Új tanulásszervezési rendszerek TÁMOP
Modulrendszerű oktatás Tantárgy tömbösítés Témahét Projekt És ezek együtt! Valójában mindent csináltunk már…
13
Sikertényezők Nem „mintha…” Segítségek
Tervezés: tantárgyfelosztás, „tanmenet” Rendszer ( kapcsolódások, értékelés!) Tudatos kipróbálás ( előzmények,együttműködés, reflexió) Optimista – pesszimista verzió
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.