Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyöngyi Királyné Megváltozta több, mint 9 éve
2
MIN Ő SÉG OBJEKTÍV TULAJDONSÁGOK SZUBJEKTÍV MEGÍTÉLÉS NEM EGY LÉTEZ Ő DOLOG, HANEM TUDÁS TAPASZTALAT KÖVETELMÉNY ELVÁRÁS
3
MIN Ő SÉG MÉRÉSÉNEK EL Ő NYEI TÉNYLEGESEN MEGLÉV Ő HELYZETET VESZI ALAPUL ELTÉR Ő FOLYAMATOKAT EREDMÉNYEZ PARTNEREK FOLYAMATOS PÁRBESZÉDÉN ALAPUL JAVUL A KOMMUNIKÁCIÓ MUNKATÁRSAK SZAKTUDÁSÁRA ÉPÍT VÁLTOZTATÁST SEGÍTI EL Ő
4
MIN Ő SÉG MÉR Ő ESZKÖZEI KÉRD Ő ÍV ELÉGEDETTSÉG RENDSZERES KISCSOPORTOS BESZÉLGETÉS INTERJÚ DOKUMENTUMELEMZÉS FELJEGYZÉSEK, JAVASLATOK KÜLS Ő SZEMÉLY ÁLTALI MEGFIGYELÉS CIVIL KONTROLL FEJLESZTÉST MÉR Ő TESZTEK MENTÁLIS ÁLLAPOT
5
MIN Ő SÉGMÉRÉS GARANCIÁI VILÁGOS CÉLOK ÁTLÁTHATÓ KRITÉRIUMOK MEGADOTT ÉRTÉKELÉS HOZZÁFÉRHET Ő ESZKÖZÖK KELL Ő SZÁMÚ ADAT SZISZTEMATIKUS ELJÁRÁS HATÉKONY ALKALMAZÁS
6
HATÉKONYSÁG EREDMÉNY ELÉRÉSÉHEZ SZÜKSÉGES RÁFORDÍTÁS MÉRTÉKE ANYAGI, ID Ő BENI, HUMÁN TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI ER Ő FORRÁSOK OPTIMÁLIS FELHASZNÁLÁSA ADOTT ER Ő FORRÁSBÓL MINÉL TÖBBET MINÉL KEVESEBB BEFEKTETÉSB Ő L TÖBBET
7
HATÉKONYSÁG MUTATÓI TANÁR/DIÁK ARÁNYA – CSG/GONDOZOTT 1 TANULÓ/ÓRASZÁM – GONDOZOTT/GONDOZÁSI ID Ő 1 TANULÓ/KÉPZÉSI KÖLTSÉG – GONDOZOTT/M Ű KÖDÉSI KÖLTSÉG ÁTLAGOS OSZTÁLYLÉTSZÁM CSOPORTOK ÁTLAGOS SZÁMA
8
EREDMÉNYESSÉG INTÉZMÉNY TELJESÍTMÉNYE, MUNKÁJÁNAK EREDMÉNYE TÉRBEN ÉS ID Ő BEN KELL VIZSGÁLNI ÖSSZEHASONLÍTANI NEM PUSZTÁN VÉGTERMÉKET, HANEM KIMENETET MÉR
9
EREDMÉNYESSÉG KRITÉRIUMAI TANULMÁNYI MUTATÓK TANULMÁNYI ÁTLAG, VERSENYEREDMÉNYEK SZOCIALIZÁCIÓS MUTATÓK DEVIÁNS VISELKEDÉS, HIÁNYZÁSOK ISKOLA IRÁNTI ÉRDEKL Ő DÉS TANULÓLÉTSZÁM VÁLTOZÁSA, KIIRATKOZOTTAK SZÁMA CÉLOKKAL VALÓ MEGFELELÉS ISKOLAI CÉLOK TELJESÍTÉSE
10
EREDMÉNYES EREDMÉNYESSÉG TÖBBDIMENZIÓS NEM 1 MUTATÓS OUTCOME MUTATÓI KEVÉSBÉ ÁLTALÁNOSÍTHATÓK KEVÉSBÉ FÜGGETEN, OBJEKTÍV TÉNYEZ Ő VISZONYÍTÁSBAN ÉRTELMEZHET Ő SZÁMOKKAL KIFEJEZHET Ő MUTATÓK KVANTITATÍV ÉS KVALITATÍV MÓDSZEREK
11
HÁTRÁNYOS HELYZET TÁRSADALMI-GAZDASÁGI-KULTURÁLIS KÖRNYEZET ÁLTAL MEGHATÁROZOTT KATEGÓRIA RUGALMAS, VISZONYLAGOS GY Ű JT Ő FOGALOM NEM EGZAKT, JÓL MEGRAGADHATÓ KRITÉRIUMOKKAL, TUDOMÁNYOSAN MEGHATÁROZOTT FOGALOM ADOTT HELYZETHEZ VISZONYÍTOTTAN ÉRTELMEZHET Ő
12
HÁTRÁNYOS HELYZET Ű GYERMEK PARAMÉTEREI (1996) SZÜL Ő K ISKOLÁZOTTSÁGA SZÜL Ő K EGZISZTENCIÁLIS BIZTONSÁGA CSALÁDOK STABILITÁSA ELTARTOTTAK SZÁMA, CSALÁDOK NAGYSÁGA SZÜL Ő K DEVIANCIÁJA KISEBBSÉGI, ETNIKAI HELYZET KEVÉS INFORMÁCIÓ (RELATÍV, NEHEZEN MEGHATÁROZHATÓ)
13
HÁTRÁNYOS HELYZET Ű GYERMEK PARAMÉTEREI (2007) JEGYZ Ő VÉDELEMBE VETT RENDSZERES GYERMEKVÉDELMI KEDVEZMÉNY SZÜL Ő K BEFEJEZETT ÁLTALÁNOS ISKOLÁVAL BÍRNAK TARTÓS NEVELÉSBE VETTEK SZEGÉNY, ISKOLÁZATLAN SZÜL Ő + ESÉLYTEREMT Ő INTÉZKEDÉSEK
14
INFORMÁCIÓ GY Ű JTÉS HH-R Ő L BELÉP Ő GYEREKEKR Ő L ADATLAP NEM TUD VAGY NEM AKAR ADATOT KÖZÖLNI KÉRD Ő ÍV BESZÉLGETÉSEK, MEGFIGYELÉSEK, CSALÁDLÁTOGATÁSOK ID Ő - ÉS ENERGIA IGÉNYES INTERJÚ HATÁROZATOK ADATVÉDELEM DOKUMENTUMELEMZÉS GYERMEKJÓLÉTI ALAPELLÁTÁS INTÉZMÉNYEI ID Ő - ÉS ENERGIA IGÉNYES INTERJÚ
15
VESZÉLYEZTETETT GYERMEK AKI CSALÁDJÁBAN VAGY KÖRNYEZETÉBEN TESTI, LELKI BÁNTALMAZÁSNAK SZEXUÁLIS ZAKLATÁSNAK, ER Ő SZAKNAK ELHANYAGOLÁSNAK VAN KITÉVE
16
VESZÉLYEZTETETT GYERMEK TESTI VAGY PSZICHÉS FEJL Ő DÉSÉT ÁRTALMAS KÖRNYEZETI HATÁSOK ROSSZ INTERPERSZONÁLIS KAPCSOLATOK AKADÁLYOZZÁK, KÁROSÍTJÁK VESZÉLYEZTETTSÉG = FOLYAMAT ÉS NEM AKUT HELYZET
17
HÁTRÁNYOS HELYZET KONTRA VESZÉLYEZTETETTSÉG HÁTRÁNYOS HELY. VESZÉLYEZTET. - SZOCIÁLIS - PSZICHIKUS - ISKOLAI SIKER, - SZEMÉLYISÉG TÁRSADALMI MENTÁLIS ÉRVÉNYESÜLÉS FEJLŐDÉSE - ADOTTSÁGOK - TÁRSADALMI NEM OPTIMÁLIS BEILLESZKEDÉS KIFEJLESZTÉSE PROGNÓZISA
18
STATISZTIKAI MÓDSZEREK SEGÍTENEK VÁLTOZÉKONYSÁG MEGISMERÉSÉBEN PROBLÉMÁK MEGOLDÁSÁBAN EREDMÉNYESSÉG ÉS HATÉKONYSÁG NÖVELÉSÉBEN RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ ADATOK FELDOLGOZÁSÁBAN
19
STATISZTIKAI MÓDSZEREK EREDMÉNYEI SEGÍTENEK KORAI PROBLÉMA FELISMERÉS PROBLÉMÁK KELETKEZÉSÉNEK MEGAKADÁLYOZÁSA SZABÁLYOZOTTSÁG FENNTARTÁSA JELESÉGEK BEMUTATÁSA TÁJÉKOZTATÁS
20
INDIKÁTOROK (MÉRÉS) OLYAN JELZ Ő SZÁM, AMINEK SEGÍTSÉGÉVEL EGY CÉL ELÉRÉSÉNEK SZINTJÉT LEHET SZEMLÉLTETNI MENNYISÉGI INFORMÁCIÓT NYÚJT, OLYAN ELEMEK SZÁMSZER Ű SÍTÉSÉVEL, AMELYEK RELEVÁNSNAK MIN Ő SÜLNEK CÉLJUK AZ INTÉZMÉNYEK TEVÉKENYSÉGÉNEK, EREDMÉNYESSÉGÉNEK MÉRÉSÉRE VONATKOZÓ RENDSZER KIALAKÍTÁSA
21
INDIKÁTOROK MIN Ő SÉGI KRITÉRIUMAI HOZZÁFÉRHET Ő SÉG MEGBÍZHATÓSÁG RELEVANCIA MEGHATÁROZOTTSÁG FRISSESÉG ÉRZÉKENYSÉG NORMATIVITÁS ÉRVÉNYESSÉG
22
INDIKÁTOROK SZÜKSÉGESSÉGE SOK ADATOT GY Ű JTÜNK ÉS TOVÁBBÍTUNK VALAMELY CÉL ELÉRÉSÉNEK MÉRÉSÉRE, ÉRTÉKELÉSÉRE HASZNÁLJUK VALAMELY SZERVEZET ILYEN CÉLRA HASZNÁLJA
23
SZOCIOLÓGIAI VIZSGÁLAT LÉPÉSEI PROBLÉMA MEGFOGALMAZÁSA ELMÉLETI HIPOTÉZISEK OPERACIONALIZÁLÁS – MÉRHET Ő VÉ TENNI A PROBLÉMÁT ADATGY Ű JTÉSI MÓDSZEREK ELEMZÉS EREDMÉNYEK KÖZZÉTÉTELE
24
ADATGY Ű JTÉSI MÓDSZEREK PUBLIKÁLT ADATOK MÁSODELEMZÉSE EGYÉNI ADATOK MÁSODELEMZÉSE DOKUMENTUMOK ELEMZÉSE MEGFIGYELÉS ESETTANULMÁNY KÍSÉRLET MÉLYINTERJÚ SURVEY-MÓDSZER
25
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ÉS VÁROM A KÉRDÉSEKET
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.