Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlára Illésné Megváltozta több, mint 9 éve
1
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
2
Az egészségturizmus jelentősége
Kevésbé érvényesül a szezonalitás negatív hatása; A tartózkodási idő az átlagosnál jóval hosszabb; A fajlagos költés átlagosan 30-35%-al magasabb, mint a turizmus más területein; Oldja a területi koncentrációt.
3
A gyógyturizmus alkotóelemei
Tipikusan gyógytényezőrekre épülő szolgáltatások; Jellemző a minimálisan meghatározott tartózkodási idő; Jellemzően konkrét betegségek gyógyítása érdekében, általában orvosi előírásra; Fő hangsúly a gyógyászaton; Turisztikai szolgáltatások kiegészítő jelleggel bírnak.
4
A wellness turizmus alkotóelemei
Az egészség széles értelemben vett megőrzése; Átfogóan értelmezett egészség összhangjának megteremtése; Preventio; Jellemző a programokon való önkéntes részvétel, kevésbé egy-egy konkrét betegség gyógyítása.
5
A fürdő, mint az egészségturizmus bázisa
„Egy fürdő konkurenciája nem kizárólag egy másik fürdő lehet, hanem a szabadidő színvonalas eltöltését nyújtó, valamint bármilyen más változatosságot és élményt biztosító termék. Ez természetesen nemcsak a létesítmények minőségének és higiéniai körülményeinek javítását követeli meg, hanem a környezet és a hangulat fokozott komplexitását, a termék teljes egységének kialakítását. A fürdőknek, mint rekreációs centrumoknak, valamint a körülöttük lévő természeti és épített környezetnek együttesen kell megfelelniük ennek a kihívásnak.” (Bánki-Lasztovica-Kovács-Ruszinkó, 2004)
6
Az egészségturizmus célcsoportjai
Szolgáltatás Fitness Élményfürdő Wellness Gyógyfürdő Korosztály 18-35 év 1.aktív fiatalok 2.szórakozást kereső fiatalok 3.egészségtudatos fiatalok 7.műtét utáni rehabilitációra szorulók 35-55 év 4.családos középkorúak 5.egészségmegőrző középkorúak 55 évestől 6.egészségtudatos idősek 8.gyógyulni vágyó idősek (Budai, 2004)
7
Top-Spa Trendek „Otthon édes otthon”; „Eco spa”;
„Vissza a gyökerekhez”; „Tudatos vendégek”; „Szocializáció vs. virtualizáció”; „Detox-spa”; „Spa termékek”.
8
„Vizek Éve Hírek I.” Gumikacsákkal népszerűsítette a Vizek Évét a Magyar Turizmus Zrt. A Magyar Turizmus Zrt. nagysikerű hétvégi gerillaakciója során hat nagy bevásárlóközpontban gumikacsák lepték el a szökőkutakat a 2008-ra meghirdetett Vizek Éve kampány keretében, február 15–16-án. A Vizek Éve honlapját hirdető ezer darab gumikacsát gyermekek és felnőttek egyaránt szívesen „halászták ki” a vízből. A szökőkutak közelében esőkabátos, fürdőruhás hosstess lányok osztogatták azt a kampányévre készült Vizek Éve falinaptárt.
9
„Vizek Éve Hírek II.” Márciusban irány a Dél-Alföld a Vizek évében
A sikeres januári nyugat-dunántúli, és a februárban zajló észak-alföldi vízhez kötődő akciók után márciusban a Dél-alföldi régió várja mindazokat, akik élvezni szeretnék a Vizek Évében nyújtott kedvezményeket. A Békés-, Csongrád és Bács-Kiskun megyei szálláshelyek – a panzióktól a négycsillagos szállodákig – vállalták, hogy szállásdíjkedvezményt nyújtanak a hónap folyamán.
10
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.