Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi."— Előadás másolata:

1 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi

2 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet – Kissné Papp Gyöngyi Kaszap Nagy István Református Általános Iskola és Óvoda Túrkeve

3 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet A modul rövid leírása A tavaszi természetről szerzett ismeretek, tapasztalatok felidézése, alkalmazása. Tapasztalatszerzés a növények ültetéséről, fejlődésükről, gondozásukról. A modul célja A természethez való érzelmi kötődés erősítése. A természet jelenségeinek kölcsönhatásainak feltárása felfedezéses tanuláson, megfigyelésen keresztül. Több tantárgy bevonásával komplex gondolkodásra nevelés. Az iskola és a valóság közelítése. Felhasználási terület Időkeret: 3x45 perc Korosztály: 9-11 év Iskolai keret: tanóra vagy szabadidő

4 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet Ajánlott feldolgozási mód: A feldolgozás tanórákon és tanórán kívüli keretben is történhet. Előkészítés: 1x10 perc 1 héttel a foglalkozás előtt Csoportalakítás /kooperatív munka/ Az időjárás megfigyelés és a magok csiráztatásának megkezdése /páros és egyéni munka a csoporton belül, megfigyelés, tapasztalatok rögzítése/ Új tartalom feldolgozása: 3x45 perc -A tavasz jellemzőinek felidézése /érzékszervi megfigyelés a szabadban/ -Az időjárás változásának elemzése, átlagszámítások / frontális és csoportmunka, egyéni számolás/ -A tavasz megjelenése az irodalomban: versek összeállítása a sorokból / csoportmunka, sorba rendezés / -Nyelvi kreativitás:versírás csoportban /csoportmunka/ -Növények ültetése, vetése / palántázás szülőkkel együtt az iskolakertben, felfedezéses tanulás/

5 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet

6 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet A kipróbálás tapasztalatai „A tanulók valóságos tapasztalatot szerezhettek.” „A gyakorlati tevékenység, saját munkájuk eredményének megtapasztalása nagy örömet szerzett.” „A foglalkozás során a problémaközpontúság, az aktivitás, a gyermeki tevékenykedtetés volt a jellemző.” „A növények további gondozását is nagy örömmel végzik.”

7 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet Közvetlen környezetüket is csak akkor érzik sajátjuknak, ha ők is részt vehetnek annak alakításában. Munkájuk eredményében nap mint nap gyönyörködhetnek. Szépítsük együtt környezetünket!


Letölteni ppt "„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések