Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlára Vinczené Megváltozta több, mint 9 éve
1
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest 2008. április 29. Dr. Szilágyi János
3
Elvárások a képzésekkel szemben Nemzetközi / EU Regionális szint RFKB Megrendelői igények Elvárt kompetenciákÁltalános igények Fejlesztő együttműködés Partnerségi kialakítása, Kommunikációs kultúra Adaptivitás Kreativitás Lojalitás Kommunikáció... Társadalmi igények Fenntartók TISZK SZSZT Képzés tartalma Fejlesztés
4
4 RFKB kompetenciák I. - Döntések Szakképzés fejlesztési célok meghatározásaSzakképzés fejlesztési célok meghatározása Fejlesztési támogatások felosztása (decent. keret)Fejlesztési támogatások felosztása (decent. keret) A szakképzés regionális szükségleteinek meghatározásaA szakképzés regionális szükségleteinek meghatározása TISZK+SZSZT képzési profiljainak meghatározása + a beiskolázási keretszámok kialakításaTISZK+SZSZT képzési profiljainak meghatározása + a beiskolázási keretszámok kialakítása
5
5 RFKB kompetenciák II. - Javaslattétel A fenntartók részére javaslat a fejlesztési támogatások elosztásáraA fenntartók részére javaslat a fejlesztési támogatások elosztására Együttműködés a RFT-alEgyüttműködés a RFT-al Javaslat a régió szakképzés fejlesztési céljainak teljesítéséhez szükséges forrásokraJavaslat a régió szakképzés fejlesztési céljainak teljesítéséhez szükséges forrásokra Állásfoglalás a munkaerőpiaci kereslet megalapozottságáról (fenntartói megkeresés)Állásfoglalás a munkaerőpiaci kereslet megalapozottságáról (fenntartói megkeresés)
6
A programról Cél: Képzési és beiskolázási szerkezet meghatározása Tartalom: Gazdasági érdekképviseletek mozgósítják a gazdaság szereplőit a munkaerő- piaci igények feltárására: 12 ezer gazdálkodó szervezet bevonása A gazdaság, szakképző iskolák és iskolafenntartó önkormányzatok együttműködésének segítése Regionális szakmai konzultációs fórumok szervezése Hálózatszerű működés, projekt típusú munkavégzés humánfeltételeinek kiépítése: 9 munkaadó, 6 munkavállaló és 2 gazdasági kamara Gazdasági érdekképviseletek humán kapacitásának kiépítése
7
Feladatok lehatárolása és a munkamegosztás elvei Regionális szinten a képzési és beiskolázási szerkezet meghatározása Képzési beiskolázási szerkezetet iskolafenntartók szintjéig le kell vinni Képzési beiskolázási szerkezet alulról építkezik: kistérség, megye, régió Képzési beiskolázási szerkezetet szakmák szintjére le kell vinni Kiemelt figyelem a kritikus eltérést (kereslet – kínálat) mutató szakmák meghatározására Mindenki részt vesz a megvalósításban: de munkamegosztás, felelősségi körök és témavezetői (gesztori) feladatkörök meghatározása Elvégzendő munkához kapcsolódó forrás biztosítása indikátorok alapján Kistérségek gondozása, illetve regionális egyeztető fórumok szervezése
8
Koncepcionális kérdések Képzési beiskolázási szerkezet: 2-3 éves szakképzés fejlesztési, struktúra átalakítási terv Körültekintő, sokszereplős, önfejlesztő érdekegyeztetési rendszer A fő cél, nem iskolák bezárása, pedagógusok elbocsátása, hanem egy reális empirikus és komoly elemzéseken, tapasztalatokon nyugvó tükör tartása A legnagyobb feszültségpontokra célszerű koncentrálni és ennek alapján egy beavatkozási tervet, struktúraváltási programot elfogadtatni az iskolafenntartó önkormányzatokkal Nem társadalmi munkában történik Valami hasznosat le kell tenni az asztalra, ettől függ a folytatás középtávon
9
1. szint Az egész ország 1 2. szint Tervezési-statisztikai régiók 7 3. szint Megyék, főváros 19+1 4. szint Statisztikai kistérségek 170 5. szint Települések (városok + községek) 3135 A magyar területi statisztikai osztályozási rendszer szintjei, (2001. január 1-jén
19
RFKB feladatok, érdekképviseletek Felmérés elkészítése: 11 200 interjú Regionális konzultációs fórumok szervezése: 196 fórum Képzési beiskolázási szerkezetre javaslat leadása
20
RFKB feladatok, felmérés Felmérés: összesen 12 800 céginterjú 16 szervezet x 700 céginterjú = 11 200 interjú Munkavállalók: MKIK GVI zártlista alapján (orsz. repr.) Munkaadók: Saját tagkörük alapján MKIK 1600 céginterjú:
21
Regionális kamarai feladatok Munkaerő-piac szereplőinek összefogása RKT, érdekképviseletek javaslatainak szintetizálása Kamarai rendszer koordinálása: RKF RFKB társelnöki feladatkör, együttműködés az RFKB tagokkal
22
Köszönöm a figyelmet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.