Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
2
Direkt marketing - olyan interaktív marketingkommunikációs módszer, amely nemcsak eladási eszköz, hanem lehetővé teszi az ügyfelek számának nyomon követését, illetve a folyamatos és személyes kapcsolattartást
3
Formái: 1. Névtelen direkt marketing: - direkt reklámok - szórólapok, katalógusok - elősegítik a címlisták összeállítását 2. Személyre szóló direkt marketing: - direkt mail, , fax, hangposta, telemarketing, személyes eladás
4
Direkt mail: - összetevői: 1. Boríték 2. Levél 3. Ismertető anyagok 4. Válaszadást megkönnyítő eszközök
5
Tartalmi jegyei: - pontos megszólitás - egyértelmű, tömör és lényegretörő megfogalmazás - szakzsargontól mentes - meggyőző - pozitiv - előnyöket hangsúlyozó - cselekvésre ösztönző - bemutatja, hogy mi a cimzett teendője - udvarias - a célcsoport stilusában iródott
6
- az üzenetek pillanatok alatti eljuttatása a célszemélyhez - nagyon alacsony költségvonzat Fax: - gyors - a faxszámok nyilvános regiszterekből könnyen hozzáférhetők Hangposta: - szóbeli üzenetek küldése
7
előnyei: - azonnali visszacsatolás lehetősége - rugalmas
Telefonmarketing: előnyei: - azonnali visszacsatolás lehetősége - rugalmas lépései: 1. Közelítés: 2. A vevő identifikálása 3. Prezentáció 4. Ellenérvek elhárítása 5. Az ügylet lezárása
8
Vásárlásösztönzés (promóciók)
Cél: az eladás növelése azáltal, hogy az egyének bizonyos előnyökben részesülnek Típusai: 1. Ár jellegű promóciók: - nyílt vagy burkolt árengedmény - részletvásárlás - kupon - visszatérítés
9
2. Kiegészítő előnyt biztosító promóciók: - ajándék csomagolás
- termékminta 3. Nyerésre alapozott promóciók: - versenyek - sorsolások -játékok 4. Hűségakciók: - prémium - törzsvásárlói rendszerek
10
Vásárláshelyi reklámozás
A vásárlás helyéhez kapcsolódó figyelemfelkeltő, tájékoztató, a közvetlen eladást segítő eszközök gyűjtóneve: - vitrinek, kirakatok - mennyezetről lelógó hirdetés - padlómatrica - kóstólgatási lehetőségek, stb.
11
Eseménymarketing olyan rendezvények, amelyeknek kettős célja van:
- közvetlen információ nyújtás a szervezetről - a szervezet összekapcsolása egy egyedi, kellemes élménnyel
12
Vásárok, kiállítások - egy-egy gazdasági ágazat kínálatának és keresletének térben és időben koncentrált piaci találkozója -előnye: a termék kipróbálásának lehetősége
13
Szponzorálás Olyan tevékenység, amely keretén belül a szervezet anyagi befektetést vagy valamilyen szolgáltatást nyújt bizonyos személyek vagy szervezetek számára kétoldalú üzlet a szponzorálás szintjei megszabják a szponzor elvárásainak körét
14
Sajtórendezvények Cél: a szevezet életében bekövetkező fontosabb eseményekről való pontos információátadás Formái: - sajtótájékoztató - sajtókonferencia - sajtófogadás - sajtó háttérbeszélgetés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.