Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLéna Ráczné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület
2
Az előadás áttekintése Tanoda definiálása Finanszírozás Szakmai elvárások
3
Tanoda definíciója A tanoda nem kormányzati szervezet által működtetett, helyi sajátosságokra, a gyermekek, fiatalok önkéntes részvételére és egyéni szükségleteire építő, független infrastruktúrával rendelkező közösségi színtér. A személyiségfejlődés egészét szem előtt tartó komplex szolgáltatást nyújt, melyet az oktatási rendszerben nem megfelelően elismert, a társadalmi perifériára szoruló gyermekek és fiatalok nem érhetnek el.
4
Tanoda definíciója Komplexitás Ne csak az iskola célrendszerét jelenítse meg Innovatív és autonóm műhelyek létét feltételezi/generálja
5
Finanszírozás Törekvés a kontinuus finanszírozás biztosítására Hosszú futamidejű (48-60 hónap) finanszírozási modell kialakítása, a finanszírozási volumen megtartásával Normatív finanszírozás lehetőségének megvizsgálása – minőségbiztosítási rendszer kialakítása
6
Célcsoport Korosztályi nyitás erősítése Érettségihez jutás mellett a szakiskolai lemorzsolódás megelőzése Alsó-felső tagozat átmenete (képességfejlesztésről a lexikális tudásra helyeződik a hangsúly) Pilot: iskoláskor előtti programokkal történő összekapcsolás
7
Célcsoport HH/HHH arányszámok újragondolása Új definícióra reagálás Esélyegyenlőségi célzás vs. heterogén közösség Migráns célcsoporthoz jobban illeszkedő pályázati komponens
8
Alapvető célkitűzések Alapképességek fejlesztése (olvasás, matematikai alapképességek, tanulásmódszertan) Innovatív pedagógiai módszertanok alkalmazása Integrált programok megvalósítása Közösségfejlesztés
9
Kapcsolat az iskolákkal A tanodák feladatának megismertetése az iskolákkal Nem napközi, nem korrepetáló műhely Szinkronizálás az egész napos oktatás rendszerével A koncepció letisztulására van szükség Az iskolák érdekeltté tétele az együttműködésben Iskolai közösségi szolgálat megvalósításának biztosítása
10
Mérés Adathiány felszámolása Nem látható, mely területeken lehet hatékony a tanoda Központilag szervezett mérés Kontrollcsoport szükséges (hozzáadott érték problémája) Szociális és affektív változók mérése (motiváció, attitűdök, lelki- és fizikai egészség) Hosszabb mérési intervallumok Különböző profilú tanodák eredményességének megítéléséhez eltérő szempontrendszer
11
Differenciálás Tanoda Sztenderd újragondolása Korábbi egydimenziós feltételrendszer helyett differenciált és/vagy modulrendszerű szakmai felhívás megfogalmazása Eltérő helyi igények és adottságok Komplexitás megőrzése Alapelvek megőrzése Integrált programok
12
Javaslatok megvitatása a III. szekcióban!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.