Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBálint Balázs Megváltozta több, mint 9 éve
1
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE
2
A projektmunka minősége Előnyt jelenthet a teljes szervezet számára Növeli a szervezet értékét Két projektkategóriát különböztetünk meg, amelyek eltérő hatást fejtenek ki a szervezetre: –Olyan projektek, amelyek megváltoztatják az alapszervezet belső működését, ami azt jelenti, hogy a projektmunka minősége közvetlen hatást gyakorol az alapszervezetre –Olyan projektek, amelyeknél a projekteredményt külső szervezet végzi, így az eredmény minősége meghatározza azt, hogy az alapszervezet eleget tett- e a szállítási feltételeknek; ez azt jelenti, hogy a minőségnek nagy jelentősége van az alapszervezet elismerése szempontjából, és további lehetőségeket nyit.
3
Minőségjavítási eljárások A projektmunka minőségének érdekében szabványosított eljárásokat szükséges bevezetni Kétféle eljárásfaja létezik: –a projekt specifikusabb fázisához köthető –rögzített periodikus folyamatok
4
A belső fejlesztési projektek elsőbbsége Alkalmazása: Egy évben kell egyszer illetve esetleg abban az esetben ha valamilyen alapvetően új tényező jelenik meg A célja, hogy rangsoroljuk a projekteket és megtervezzük, hogy melyik projekt kezdődik előbb Feltételezi, hogy a szervezet feltérképezi a saját erőforrásainak helyzetét A menedzsment mindig van egy jelenlegi helyzetképe ami későbbi döntés alapjául szolgál
5
A célkitűzés és a cél megfogalmazása, valamint a projekt-megbízás felvázolása Alkalmazása: a projekt kezdeti szakaszában és meg kell ismételni ha a helyzet úgy kívánja (pl. ha a feltételekben lényeges változások következnek be) A rendszeresen frissített projekt-megbízás biztosítja, hogy a projekt helyes irányba haladjon
6
A projekt felosztása fáziskora, alprojektekre, stb. Alkalmazása: a projekt korai szakaszában Célja: a megfelelő tervezhetőség érdekében megfelelő alapok jöjjenek létre Fontos, hogy a projekt részeihez mindig rendeljünk célokat illetve a végrehajtások szükséges erőforrásokat mérjük fel.
7
Minden projektfázis kezdése mérföldkőterv és mérföldkő felelősségtáblázat elkészítésével induljon Alkalmazása: a projekt kezdetekor Célja: a projekt összes kulcsszereplője megismerje az elérendő célokat, valamint annak megértése, hogy a projektnek ez a része hogyan teljesül. Egyetértsenek a kritikus mérföldkövekben és a megértsék a nem teljesítés hatásait Fontos megszerezni a tagok elkötelezettségét és támogatását
8
A projekt minden fázisa értékeléssel záruljon Alkalmazása: a projekt minden fázisa és részlete lezárásakor Célja: Értékelni az elért eredményeket összehasonlítva a mérföldkövekkel, az aktuálisan felhasznált és a tervezett erőforrásokkal, illetve azzal, hogy a felelősségi táblázatot mennyire követik
9
A teljes projekt értékeléssel történő lezárása Alkalmazása: a projekt zárásakor Célja: szisztematikusan kell elemezni a végső eredményeket összevetve a projekt által kitűzött célokkal Az elemzés eredményét elérhetővé kell tenni a jövőbeni projektek számára.
10
Havonta tartandó projektértekezletek Alkalmazása: havi rendszerességgel Célja: A projekt tagjai beszámoljanak és együtt gondolkodjanak a késések megszüntetéséről, megtervezzék azokat a tevékenységeket amelyek szükségesek a következő mérföldkő/mérföldkövek teljesítéséhez, szakmai viták tartsanak és értékeljék a minőségi követelmények teljesülését Minden tagnak a saját tevékenységeiről kell jelentést tennie
11
Az előrehaladás és az intézkedések jóváhagyásának megszerzése a felügyelő bizottságban Alkalmazása: A projektértekezlet követő rövid időn belül Célja: megszerezni azokat az elfogadó nyilatkozatokat, amiben egyetértettünk a projektértekezleten az előrehaladást és a javasolt intézkedéseket tekintve.
12
A minőségbiztosító helye a projektszervezetben A projekt vezetéssel mellérendeltségi viszonyban működő szerv
13
A minőségbiztosító sajátosságai Jellemző: Bizalmi szerep A projektre közvetetten tud hatni Tájékoztat és javasol Döntés-előkészítési szerep Moderátori szerep a megbízó és a kivitelező között Felelősség a projekt nem azonosított kockázataiért
14
A minőségbiztosító sajátosságai Nem jellemző: Részvétel a projekt operatív munkájában Utasítási jogkör Döntéshozatal Felelősség a projekt eredményeiért
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.