Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN"— Előadás másolata:

1 MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Előadó: Dankó Márta alprojektvezető őiskolai docens

2 Múlt – jelen – jövő, avagy:
Bemutatkozás Múlt – jelen – jövő, avagy: honnan, hova tartunk az ügyviteli képzésben?

3 Hagyományaink, értékeink:
Gyorsírás és Gépírás Tanszék: 1975 – 2002 gyorsírás és gépírás szakos tanárképzés beszédíró gyorsírók képzése (parlamenti gyorsírók) hallgatók országos és nemzetközi versenyekre való felkészítése (szép eredményekkel)

4 Munkaerőpiaci és társadalmi
ügyviteli szakos tanárképzés felsőfokú szakképzések (Titkárságvezető, Gazdasági idegen- nyelvű menedzser, Idegen nyelvi kommunikátor) Munkaerőpiaci és társadalmi igények változása, új OKJ 

5 ÜGYVITEL ÉS IRODAKOMMUNIKÁCIÓ KÉPZÉSI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KÖZPONT
Oktatási igények, képzési struktúra és tartalom megváltozása  ÜGYVITEL ÉS IRODAKOMMUNIKÁCIÓ KÉPZÉSI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KÖZPONT

6 Európai kitekintés tanulás és használható, naprakész tudás  minőségi elvárások Lisszabon 2000, Koppenhága 2002  célkitűzések az oktatási és szakképzési rendszerek fejlesztésére  egységes európai oktatási térség létrehozása

7 Európai kitekintés uniós országok közötti együttműködés erősítése oktatásban (átjárhatóság, eurokonformitás) versenyképes tudás a gazdaságban és a tudomány terén

8 Európai példák Team Academy („Vállalkozók csapata”) – finn tapasztalatok Northern Creative Youth („Kreatív északi ifjúság”) – nemzetek közötti projekt: finn, svéd, norvég, skóciai, írországi fiatalok szakmai hálózata

9 CÉLJAINK: Elmélet-centrikusság csökkentése
(40-60% elmélet-gyakorlat) Gyakorlati felkészítés minőségének javítása (Az ügyviteli szakmacsoport felsőfokú szakképesítéseinek szakmai- és vizsgakövetelménye 360 óra szakmai gyakorlatot ír elő.)

10 Munkanélküliek helyett versenyképes munkaerők képzése

11 A PROJEKT VÁRHATÓ EREDMÉNYEI:
a hallgatók szakmai gyakorlatra történő felkészítéséhez szükséges személyi és modern tárgyi feltételeinek biztosítása

12 A PROJEKT VÁRHATÓ EREDMÉNYEI:
megfelelő szakmai tananyagok, szoftverek, módszertani útmutatók segíthetik a korszerű gyakorlati oktatást

13 A modern ügyviteli gyakorlóhely eszközparkja
korszerű információtovábbító -, feldolgozó és prezentációs eszközök modern számítógépek belső hálózattal

14 A modern ügyviteli gyakorlóhely eszközparkja
korszerű, csoportmunkát támogató irodai szoftverek ügyviteltechnikai eszközök irodai kisgépek

15 A szakmai gyakorlati képzésünk elemei
a főiskolai elméleti képzést kiegészítő helyi gyakorlati képzés megszervezése – a külső szakmai gyakorlatra történő előkészítés; munkaerő-piaci szervezetek (gazdálkodó szervezetek, hivatalok stb.) bevonása a gyakorlati képzésbe.

16 Belső szakmai gyakorlat előkészítése
munkaerő-piaci igények felmérése (riportok, interjúk, kérdőíves felmérések) korszerű, kompetenciaelvű, innovatív tartalmú oktatási tananyagok, módszertani útmutatók kidolgozása

17 Belső szakmai gyakorlat előkészítése
oktatóink, gyakorlatvezetőink felkészítése, kompetenciáinak fejlesztése kitekintés: hazai és külföldi tapasztalatok munkaerő-piaci tréningeken, továbbképzéseken való részvétel

18 Belső szakmai gyakorlat előkészítése
bemutató foglalkozások szakszemináriumok, szakmai konzultációk egységes elvek mentén kialakított gyakorlati képzési program kidolgozása

19 Belső szakmai gyakorlat előkészítése
tananyagok tesztelése a gyakorlati képzés folyamatában esettanulmányok (hallgatói kompetenciák változásának nyomon követése stb.) külső szakmai előadók, trénerek bevonása

20 Külső szakmai gyakorlat megszervezése
képzési programjának elkészítése munkaerő-piaci szakemberek felkészítését segítő képzési program kidolgozása (tananyag, módszertani útmutató)

21 Külső szakmai gyakorlat megszervezése
folyamatos együttműködés a gyakorlati helyszínekkel problémák, hiányosságok feltárása tapasztalatok összegzése (beválási tanulmány) mentorok, külső gyakorlatvezetők kiválasztása, képzése

22 A projektünk nyomán megvalósítható távolabbi terveink:
európai példák nyomán nem fiktív, hanem valós vállalkozások működtetése az ügyviteli gyakorlóhelyen - a csoportmunka előtérbe helyezésével

23 A projektünk nyomán megvalósítható távolabbi terveink:
a hallgatók szakmai, irodai adminisztrációs szolgáltatásokat nyújtva egyéni, kreatív ötleteiket valósíthatnák meg

24 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések