Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szak: Informatikus-könyvtáros
CAPERCAILLIE A együttes bemutatása Név: Laász Piroska Szak: Informatikus-könyvtáros Évf.: III. Tagozat: levelező
2
A témaválasztás indoklása
Capercaillie együttes népszerűsítése Kelta (gaelic) nyelv és zene megismertetése, megszerettetése A „Skót életérzés” megismertetése
3
Segítség az előadáshoz
A „Navi-gombok” használata UGRÁS A KEZDŐ DIÁRA UGRÁS az ELŐZŐ DIÁRA UGRÁS a KÖVETKEZŐ DIÁRA KILÉPÉS UGRÁS A LEGELSŐ DIÁRA (Tartalomjegyzék) EGGYEL VISSZA SEGÍTSÉG Megnyomásával erre a diára ugrik vissza UGRÁS A LEGUTOLSÓ DIÁRA
4
MENÜ Multimédia struktúra Multimédia értékelése
Multimédia tervezet, szinopszis Médiaanalízis Multimédia struktúra Főoldal képernyőterve Képes forgatókönyv
5
Multimédia értékelése
I. Az üzenet pontossága, érthetősége II. Rendszerben való gondolkodás, rendezettség III.Tartalmi, fogalmi strukturáltság IV. Navigáció V. A kommunikáció - interakció egyszerűsége VI. Pedagógiai-didaktikai szempontok érvényesülése VII. Pszichológiai-ergonómiai elvek IX. A multimédia technikai kivitelezése X. Járulékos elemek XI. Online elérés, frissítés XII. Szubjektív észrevételek
6
Multimédia értékelése
I. Az üzenet pontossága, érthetősége Prezentációm célja, hogy a zeneszerető közönség megismerje a Capercaillie együttes stílusát, és az egyedülálló skót népzenei elemeket. A multimédia betekintést enged a skót (gaelic) nyelv rejtelmeibe is. II. Rendszerben való gondolkodás, rendezettség A multimédia előnye, hogy az adott témához kapcsolódó mindenfajta információ, legyen az kép, hang vagy szöveg, egy helyre gyűjtve elérhető. Az Internet segítségével pedig határtalan mennyiségű információhoz juthatunk
7
Multimédia értékelése
III.Tartalmi, fogalmi strukturáltság A multimédia tartalma a zenekar köré épül, bemutatja a tagokat, turnék időpontját közli, megjelent lemezek listája, ezen belül a számcímek és dalszövegek (angolul és keltául). Az információk jól vannak csoportosítva, könnyen meg lehet találni őket. Ha ez mégsem sikerülne, használhatjuk a keresés funkciót. IV. Navigáció A multimédia megtekintése során a felhasználó eligazodását segítik a navigációs gombok: vissza a legelejére, tovább a legvégére, előző-következő dia, menü, segítség, legutóbbi dia, kilépés, zene ki/be.
8
Multimédia értékelése
V. A kommunikáció - interakció egyszerűsége A felhasználó és a multimédia között az interaktivitás mindvégig fennáll a navi-gomboknak és a „hotspot”-oknak köszönhetően, valamint a prezentáció bármikor megszakítható a kilépés gombbal. VI. Pedagógiai-didaktikai szempontok érvényesülése Célom, hogy prezentációmmal felkeltsem a hallgatók érdeklődését a skót népzene iránt. Ízelítőül szól az előadás alatt a Capercaillie együttestől a Coisich a Rùin című szám.
9
Multimédia értékelése
VII. Pszichológiai-ergonómiai elvek A program jól informatív, könnyen áttekinthető és kezelhető a navigációs pontok célszerű elhelyezésének köszönhetően. VIII. A mediális közlési elvárásoknak való megfelelés A képek, a szöveg mezők és a vezérlő elemek elhelyezése áttekinthető, jól megkomponált. A bevezető képernyőn megjelenő film és köszöntő pedig mintegy előkészíti a felhasználót a multimédia várható tartalmára.
10
Multimédia értékelése
IX. A multimédia technikai kivitelezése A multimédia a Microsoft PowerPoint felhasználásával készült, az aláfestő zene pedig a Microsoft MediaPlayer segítségével mp3-má alakított audio track. X. Járulékos elemek An Introduction to CAPERCAILLIE – Audio CD Internet oldal: Képek:
11
Multimédia értékelése
XI. Online elérés, frissítés XII. Szubjektív észrevételek Több rendelkezésre álló idő, és tényleges multimédia készítéssel szebb, és kézzelfoghatóbb eredmény született volna. Hála neked office2000!
12
Multimédia tervezet, szinopszis I.
Produkció címe: A CAPERCAILLIE együttes bemutatása Az ötlet rövid leírása: olyan multimédia készítése, amely ízelítőt ad a skót zene, azon belül a Capercaillie együttes tevékenységéből. A produkció célja: a skótokkal szemben elterjedt sztereotípiák lerombolása, népzenéjük valamint a kelta nyelv népszerűsítése. Célközönség: fiatal felnőtt és idősebb generációba tartozó értelmiségi hallgatóság. A kivitelezési, megjelenítési módja: Microsoft PowerPoint
13
Multimédia tervezet, szinopszis II.
Struktúra leírása: lásd. Multimédia struktúra A kivitelezéshez szükséges eszközök, szoftverek: NeoBook, Microsoft PowerPoint, Internet Explorer Forrásanyagok: Meglévő produkciók: nincs Költségtervezet: Felhasznált szoftverek megvásárlása, felhasznált kép-, hang- és videó anyagok szerzői jogdíjai.
14
Médiaanalízis Szint Médium Bejelentkezési kép Help Főmenü
Menüpont I/1. Szöveg Főcím, készítő, funkció gombok Leírás a navi-gombok használatról A főcím és menü gombok Rövid ismertető, almenü Zene Capercaillie: Coisich a Rùin - Állókép Skóciai tájkép Menü érintésre aktuális kép Rövid képes történeti áttekintés Háttér MacLulich Clan Tartan (halványítva) Animáció Navi-gombok funkció felirat Navigáció Non-lineáris -előre - hátra -kilép -hang ki/be Non-lineáris: -előre-hátra Mozgókép Effekt Kiforduló képkeret Áttűnés
15
Multimédia struktúra Bejelentkező kép Névjegy Segítség Főmenü Zenekar
Hírek / Turnék Megjelenések Galéria Rajongók Linkek Zenekar Friss hírek Összes megjelenés Levelező lista Karen Matheson Turnék Egyéb megjelenés Támogatók Donald Shaw Dalszövegek Kapcsolat Charlie Mckerron Manus Lunny Audio / Video Fórum Ewen Vernal Michael Mcgoldrick David Robertson Che Beresford
16
Főoldal képernyőterve
Almenü Főmenü Aktuális hírek
17
Képes forgatókönyv TARTALOM NAVIGÁCIÓ ÁLLOMÁNYOK IDŐ Aktuális menü
Főmenü Menu javascript Háttér - ball.jpg Menüpont Aktiváláskor azonnal Panel Azonnal javascript Szövegmező Szöveg Áttünéssel aktiváláskor Text Állókép Aktiválásra homebanner.jpg Animáció Médiaablak Aktiválástól leállításig, túlhaladásig Mp3 és RealPlayer file-ok Hang Akciógombokkal és menügombokkal Navigáció Főmenü, Alsó menüsor Egyéb
18
Informatikus-könyvtáros III. évfolyam, levelező tagozat
Köszönöm a figyelmet! Laász Piroska Informatikus-könyvtáros III. évfolyam, levelező tagozat
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.