Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009."— Előadás másolata:

1 A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009. november 18.

2 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 2 DPR célok/intézményi szolgáltatások - Stake-holderek „… érintett minden olyan csoport vagy egyén, aki befolyásolhatja a szervezet cél-megvalósítását vagy érintve van abban.” (Freeman)  szervezet működésének, eredményességének befolyásolása  előnyök vagy hátrányok érik a szervezet működése következtében

3 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 3 Az intézményi DPR érintettjei  a szervezet dolgozói  a szervezet vezetői  FOI  a működtető szervezet (egyesület, alapítvány, stb.)  az egykori és jelenlegi hallgatók  felvételizők és családjaik  „versenytársak”  más alumni szervezetek  média, közvélemény  munkaadók  kormányzat/törvényhozás  NGO-k  érdekképviseletek/szakmai szervezetek  társadalmi környezet: helyi közösség  finanszírozók, pályáztatók  hazai és nemzetközi szervezetek stb.

4 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 4 Érintettség-hatalom mátrix

5 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 5 A diplomás pályakövetés lehetséges céljai  Az Egyetem figyelemmel kíséri diplomásai munkaerőpiaci helyzetét –milyenek munkaerő-piaci pozícióik  Az Egyetemnek szüksége van azokra a tapasztalatokra, amelyekről végzett hallgatói számolnak be –hogyan vélekednek képzésük eredményességéről  Információnyújtás  Pályaorientáció támogatása  A képzések munkaerőpiaci elvárásokhoz történő igazítását  Kapcsolattartás az „öregdiákok” és az Alma Mater között  Marketingeszköz - versenyelőny  Forrásteremtés…

6 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 6 Flow (Áramlat) 1.

7 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 7 Flow 2.

8 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 8 Marketingeszközök, rangsorok (1.)  „A Semmelweis Egyetem minden dolgozója elkötelezetten tevékenykedik annak érdekében, hogy a XXI. századi Közép-Európa piacvezető orvos- és egészségtudományi egyetemének rangját kiérdemeljük és megőrizzük”.  Ahol tudás és szándék találkozik  Tudással a jövőért  „Korszerű mérnökképzés – az elmélet és a gyakorlat harmóniája”  Versenyképes egyetem - sikeres hallgató - piacképes munkavállaló

9 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 9 Marketingeszközök, rangsorok (2.)  „Tudtad? Idén is a világ legjobb 500 egyeteme között az SZTE” (shanghai-i Jiao Tong University)  „Világranglistán a Budapesti Corvinus Egyetem” (Financial Times)  Hazai rangsorok: Felvi, HVG, Heti Válasz

10 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 10 Intézményi szolgáltatások kialakítása – A BCE példája  Karrier Iroda – 14 éve alakult  Közgáz Alma Mater Közhasznú Egyesület, 2001  Közgáz Baráti Kör – informális, ’80-as évek Alumni Iroda 2006. nyár - Karrier Irodán belül

11 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 11 A BCE DPR-e eddig (1.)  7 karra kiterjedő rendszer  2006/2007-ben indult  a Karrier Iroda működteti  a Szenátus 2007. június 25-i ülésén elfogadott egyetemi szabályozás szerint.  Keretek: Felsőoktatási törvény és az Oktatási és Kulturális Minisztérium előírásai, iránymutatása, TÁMOP programok  önkéntes adatszolgáltatás alapján történik  a szükséges adatok: Neptun + saját adatgyűjtés

12 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 12 A BCE DPR-e eddig (2.)  a végzetteket először a diplomázásuk után két évvel elektronikus úton keressük meg (esetleg telefonos ráerősítés)  online kérdőíves felmérés, az alumni honlapján keresztül  a kérdőívek kitöltése és feldolgozása anonim módon történik  a felmérés eredményeit a szakszerű kommunikáció alapelveinek figyelembe vételével megosztjuk a nyilvánossággal, többek között az alumni honlapján  a Karrier Iroda munkáját DPR Bizottság segíti, amelynek tagjai a dékánok által delegált Kari felelősök valamint az egyetemi hallgatói önkormányzat képviselője is

13 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 13 A BCE DPR-e eddig (3.)  2 hónap  1-2 ember munkaideje  1-3 m Ft  + munkabér  + kommunikáció, kiadvány Következtetések

14 Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán 2009. november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 14 És ezután?  ÁSZ audit  TÁMOP programok  TÁMOP és intézményi DPR előírások harmonizációja  Profi kommunikáció http://www.alumni.uni-corvinus.hu alumni@uni-corvinus.hu andrasi@uni-corvinus.hu


Letölteni ppt "A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések