Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Inklúzív nevelés Magyarországon
Kókayné Lányi Marietta
3
Fogadás - befogadás Az iskola fogadja a sajátos nevelési igényű tanulót, de nem ismeri sajátos szükségleteit. Elvárás, hogy ne térjen el a többiektől, nyújtson hasonló teljesítményt, mint társai. A tanulónak kell az iskola elvárt szintjeihez igazodni, „Úszik vagy elmerül…” Az iskola felkészült a sajátos nevelési igényű tanuló fogadására. Tiszteli, kezeli az egyéni sajátosságokat, biztosítja az egyéni ütemben (módon) való haladást. Az iskola alkalmazkodik a tanulók egyéni sajátosságaihoz.
4
A sikeres együttnevelés feltételei
5
Megfelelő törvényi szabályozás
6
Befogadó, elfogadó légkör
7
Egyéni képességekhez igazodó oktatás
8
Differenciált tanulásirányítás, a lehető legkevesebb frontális oktatás
9
Differenciált tanulási helyzetek
Kooperatív tanulás (verseny helyett együttműködés) Differenciált rétegmunka Individualizált tanulás Projekt
10
Differenciált tananyag elrendezés
11
Megfelelő, tanulást segítő eszközrendszer
12
Pedagógiai, gyógypedagógiai együttműködés
13
Gyógypedagógus Beiskolázás (Szakértői Bizottságok)
Iskolai segítés: belső és/vagy utazó gyógypedagógus Egyéni fejlesztési tervek Rehabilitációs órák Tanórai megsegítés Kapcsolattartás Fejlődés nyomon követése
14
Differenciált tanterv
15
Szöveges, árnyalt értékelés
16
Az értékelés célja A gyermek egész személyiségének fejlődéséről szóljon, ne csak tanulási teljesítményeiről Ne minősítsen, hanem fejlődési állapotról számoljon be Mutassa meg, hogy a gyermek önmagához mérten, mennyit fejlődött Jelenjen meg, hogy a gyermek saját lehetőségeit mennyire használja ki
17
Szoros együttműködés a szülőkkel
18
Szemléletváltás, pedagógusképzés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.