Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Válságkommunikáció Dr. Piskóti István
2
A krízis lefutása Veszély Kialakulás Emelkedés Tetőpont Hanyatlás
Megoldás Kezelés időzítése!
3
Kríziskommunikációs feladatok
Krízis van egy szervezet életében, ha: Egy esemény/ügy a normál napi ügymenetet megszakítja, vagy abban drasztikus változást idéz elő Egy esemény/ügy az alábbiak egyikét, vagy többet is veszélyeztet: élet, szociális jólét, gazdasági stabilitás, normális működés, környezeti egyensúly, kulturális integritás, hírnév.
4
Krízis kezelése 3 szabály: A krízis elkerülhetetlen
A krízisre fel lehet készülni – cselekvési tervvel. A krízismenedzselés valamennyi vezető tevékenységének szerves része.
5
A krízisek jellemzői Meglepetést okoz
Nincs elég információ, mikor kellene Túlnő a szervezet reagálási képességén Az események halmozódnak Az irányítás kicsúszik a kezünkből A normál belső döntéshozatali folyamatok felborulnak Érdekek forognak kockán Külső vizsgálódás indul a szervezetben Ostromhangulat a dolgozók között A vezetők a rövid távú cselekésre koncentrálnak, vagy menekülnek Időtartama véges Ismétlődhet Kezelése az egyes szakaszokban más stratégiát igényel
6
Krízisszintek Helyi események, ügyek Komolyabb események, ügyek
Veszélyben a működés Nagyobb zavaró, kártékony események, ügyek
7
Válságtípusok Súlyosság szerint Érintettjei szerint Eredete szerint
Elszenvedő szervezet szerint Menedzselhetőség szerint Időtartam szerint
8
Szintjei Helyi események Komolyabb ügyek Veszélyben a működés
Rögzítsd, jelezd, kövesd nyomon! Komolyabb ügyek Adj tanácsot, cselekedj, tájékoztass, kövesd Veszélyben a működés Válságstáb, adj tanácsot, cselekedj, tájékoztass, menedzselj, kövesd nyomon Nagy, zavaró, kártékony ügyek Vezetői krízismenedzsment csapat, főhadiszállás, információáramlás kézbentartása, cselekedj, menedzselj, kövesd nyomon, krízis utáni stratégia
9
Kríziskommunikációs eszköztár
3L (Lists-Lines-Logs) Listák (címlisták, adatbázisok … Jelek-irányvonalak (háttéranyagok, Naplók (rögzítés, nformációs-jogi jelentőség) Ki érdeklődött, kért információt Mikor, ki, mit nyilatkozott Mely média érintett Események Mikor, mit tettünk Mi lesz, megnyugtatás Ki, mikor érhető el, ha baj van…..
10
Kríziskommunikációs kézikönyv
Mindenki tudja a dolgát Ne legyen fejetlenség Akkor is védett legyen a cég, ha távol van a vezérigazgató Profi tudás felváltsa a dilettáns találgatást Kidolgozása: előkészítés – kidolgozás – rendszerbe állítás
11
Kríziskommunikációs kézikönyv
Előkészítés Vezetői interjúk, szakemberek továbbképzése, STEEP-elemzés, lehetséges válsághelyzetek felmérése, preferenciaprognózis, tervvázlat Kidolgozás Szövegezés, feladatok egyeztetése, felelősség-hatáskörök meghatározása, prezentálás, megismertetés Rendszerbe állítás Vezetői utasítások, monitoring team felállítása, válságteam és felkészítése, működési feltételek biztosítása, dokumentálási rend kialakítása, időszaki ellenőrzések
12
Válságterv általános tartalma
Veszélyhelyzet értékelése Veszélyforrások Válságállapot jellemzői Riasztás Magatartási szabályok Cselekvési programok Naprakészség biztosítása (naplók) mellékletek
13
Válságkezelés gyakorlata
Aranyszabályok Ismerd meg a tényeket! Tedd egyértelművé az érintettségedet! Ne védekezz! Ismertesd mit fogsz tenni! Vond be a nyílvánosságot! Kapcsolattartás-felelősség-közzététel-szimmetrikus kommunikáció elve
14
Konfliktuskezelési módok
Rámenősen – segítőkészen – saját érdek érvényesítően – visszahúzódva – megoldani mások problémái Versengve – együttműködve – kompromisszummal – elzárkózással - alkalmazkodással
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.