Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
NYÍRSÉGVÍZ RT. Minőségirányítási rendszere
MSZ EN ISO 9001:2001 Galambos Sándor minőségirányítási vezető
2
ELSŐKÉNT A SZAKMÁBAN TELJESKÖRŰEN
RENDSZER kiépítés kezdete 1999. december RENDSZER BEVEZETÉSE hónap üzemeltetés 2000. március ELŐAUDIT 2000. ÁPRILIS SGS TANÚSÍTÓ AUDIT TANÚSÍTÓ OKIRAT ÁTVÉTELE CERTIFIKAT : érvényessége: április 16. FOLYTATÁS: MSZ EN ISO 9001:2001
3
Folytatás K É P 2002. július Projekt indítása
Tanúsítás 3 évre érvényes: április április 16. A fejlesztés érdekében szükséges a megújítás. 2000. év: megváltozott a szabvány Régi: MSZ EN ISO 9002:1996 Új: MSZ EN ISO 9001:2001 2002. július Projekt indítása új szabvány elemeinek összehasonlítása a meglévő dokumentációval rendszer átalakításának megtervezése ( készítők kijelölése ) 2002. július-december Rendszer kiépítése Kézikönyv - Eljárások - Szabályzatok - Utasítások 2003. január Oktatások 2003. február 24. Minőségirányítási rendszer indítása 2003. május Preaudit K É P 2003. július 7- 8. TANUSÍTÓ AUDIT
4
? Különbség ISO 9002:1996 ISO 9001:2000 DINAMIKUS STATIKUS
minőségbiztosítás minőségirányítás DINAMIKUS folyamatszemléletű megközelítés rendszerszemlélet az irányításban munkatársak bevonása tényeken alapuló döntéshozatal FOLYAMATOS FEJLESZTÉS STATIKUS Előírt tevékenységek leírása Helyesbítés –megelőzés ? Nehéz a továbbfejlődés (koncepcionális különbségek)
5
FOLYAMAT - MÁTR I X A NYÍRSÉGVÍZ RT. STRATÉGIAI MINŐSÉGCÉLJAI (Minőségpolitikában van megfogalmazva) A NYÍRSÉGVÍZ RT. MINŐSÉGGEL KAPCSOLATOS ALAPELVEI (Minőségpolitikában van megfogalmazva) Alap f o l y a m a t o k VÍZTERMELÉS, KEZELÉS ÉS ELOSZTÁS SZENNYVÍZELVEZETÉS ÉS KEZELÉS FOGYASZTÓI KAPCSOLAT LÉTESÍTÉSE T á m o g a t ó f o l y a m a t o k Kapcsolattartás a vevővel és az elégedettség mérése Értékesítés és ügyfélszolgálat, és a reklamáció kezelése Vizsgáló- és mérőberendezések, eszközök kezelése Minőségirányítási Tanács működése Ellenőrzés és vizsgálat Belső auditok Vezetőségi átvizsgálás Azonosítás, nyomonkövethetőség és az állagmegőrzés Dokumentum és bizonylat kezelése Gépkarbantartás Beszerzés Víziközmű megvalósítás felügyelete Vezetőségi átvizsgálás Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység Munkavédelem Szakszolgáltatások Képzés L E B O N T O T T M I N Ő S É G C É L O K TÁRSASÁGI / EGYSÉG / EGYÉNI Minőségcélok Minőségcélok Minőségcélok Minőségcélok Minőségcélok
6
MINŐSÉGPOLITIKA GONDOLATAI
- alapelvek - FOGYASZTÓKÖZPONTÚ SZOLGÁLTATÁS STABILITÁS – a szolgáltatás jó minőségű és színvonalú megbízható ellátása, belső technikai és gazdálkodási biztonság, Előírt és elvárható minőség, Felelősség a környezet iránt, Elkötelezettség a szakirányú végzettségű munkavállalók alkalmazására - magasfokú szakismeretekre, A társaság vezetésének elkötelezettsége, Minőségszemléletű tervszerű továbbfejlesztés, Nyílt partneri kapcsolatok kiépítése, Törekvés a magasfokú cégkultúra kialakítására.
7
Minőségirányítási rendszer - Dokumentációs rend
FOLYAMATOK TELJESKÖRŰSÉGE Kontrolling Beszerzés Laboratórium Beruházás Hibaelhárítás Karbantartás FOGYASZTÓ Üzemvitel Fogyasztói kapcsolatok Vízszolgáltatás víztermelés, tisztítás, elosztás Csatornaszolgáltatás Szennyvízelvezetés Szennyvíztisztítás Minőségirányítási rendszer - Dokumentációs rend
8
Régi (26) és új (16) kölcsönhatása
GYŰJTEMÉNY Fogalommeghatározások E-01 Minőségirányítási Szervezet működésének folyamatszabályozása és a minőségcélok ME 01-01 E-02 Dokumentumok és bizonylatok kezelésének folyamatszabályozása (Dokumentációs rend) ME 00-01, ME 05-01, ME 16-01 E-03 Emberi erőforrásgazdálkodás és a képzési tevékenység folyamatszabályozása ME 18-01 E-04 Beszerzés folyamatszabályozása ME 03-01, ME , ME 06-01, ME ből! E-05 Kapcsolattartás a vevőkkel és az elégedettségmérés folyamatszabályozása E-06 Fogyasztói kapcsolat létesítés folyamatszabályozása ME 09-04, ME 09-03, ME 19-01, ME (fogyasztókra vonatkozó része) E-07 Víztermelés-, kezelés-és elosztás folyamatszabályozása ME 09-01 E-08 Szennyvízelvezetés- és kezelés folyamatszabályozása ME 09-02 E-09 Víziközmű megvalósítás felügyeleti folyamatszabályozása ME 09-05 E-10 Szakszolgáltatások folyamatszabályozása ME 09-06 E-11 Gépkarbantartási tevékenység folyamatszabályozása ME 09-07 E-12 Ellenőrző, mérő- és vizsgáló berendezések kezelésének folyamatszabályozása ME 11-01 E-13 Azonosítás, nyomonkövethetőség és az állagmegőrzés folyamatszabályozása ME 08-01, ME 15-01 E-14 Ellenőrzés és vizsgálat folyamatszabályozása ME 10-01 E-15 Nemmegfelelőség kezelés, helyesbítőmegelőző tevékenység és a reklamáció kezelés folyamatszabályozása ME 13-01, ME 14-01, ME 19-01 E-16 Belső auditok folyamatszabályozása ME 17-01
9
DOKUMENTÁCIÓS PIRAMIS
MINŐSÉGPOLITIKA MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI KÉZIKÖNYV (I. SZINT) MK ELJÁRÁSOK (II. SZINT) E-.. SZABÁLYZATOK, UTASÍTÁSOK, ÜZEMELTETÉSI UTASÍTÁSOK (III. SZINT) SZAB., MU, ÜU BIZONYLAT BIZONYLATOK, FORMANYOMTAVÁNYOK DOKUMENTÁCIÓS PIRAMIS
10
II. szintű dokumentáció
Q I. szintű dokumentáció Minőségirányítási Kézikönyv (MK) II. szintű dokumentáció Eljárások (E- .. ) a fő folyamatok és a rendszerben külön egységként kezelendő folyamatok szabályozásának eszköze, az egyes folyamatokhoz tartozó eljárások általános érvényűek, a konkrét végrehajtási feladatokat a kapcsolódó szabályzatok, utasítások írják le (háttérdokumentáció), 16 darab dokumentált eljárás rendszeresített.
11
III. szintű dokumentáció
Vezetői utasítások Például: - A gépjárművek javításával, karbantartásával kapcsolatos megrendelések, számlaigazolások rendje műszaki vezérigazgató - helyettesi utasítás UTASÍTÁSOK Például: ütemtervek készítéséről, képviseleti jogosultságról, minőségcélok. Információs technológiai (IT) dokumentumok - elektronikus adathordozók (archivált állományok esetén). Például: felhasználók saját mentései, számlaadatok havi archiválása. Szakmai utasítások - üzemeltetési utasítások, - munkautasítások, - éves tervek és ütemtervek, - kezelési útmutató (saját készítésű). Például: - Mosatási és fertőtlenítési utasítás, Ibrány alközpont és víztermelő telepeinek üzemeltetési utasítása, - Éves képzési terv. Közel 200 db dokumentum
12
IV. szintű dokumentáció
IV.1. Minőségirányítási bizonylatok (eljárás, szabályzat és utasítás szintű bizonylatok) IV.2. Körlevelek, levelek, jegyzőkönyvek és emlékeztetők (amennyiben nem bizonylat) IV.3. Tájékoztatók ( papír és adathordozó) IV.4. Műszaki tervek, engedélyek, tervtári és szakági térképek (megvalósulási tervek, használatbavételi engedélyek, stb.) CÉLJA: EGYSÉGESÍTÉS RENDSZEREZÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉG SZABÁLYOZOTT LEGYEN megőrzési idő azonosítás adatforgalom tárolás kezelés módosítás HASZNÁLAT - MÓDOSÍTÁS BIZONYLATI ALBUM
13
Minőségirányítási szervezet felépítése
MT elnöke vezérigazgató MT állandó tagjai minőségirányítási vezető műszaki vezérigazgató-helyettes gazdasági vezérigazgató-helyettes vízellátási műszaki vezető csatornázási műszaki vezető
14
2005. év összehangolva a társaság stratégiájával = cégstratégia
Stratégiai Minőségcélok + Üzleti folyamatok 3 db stratégiai cél Üzleti évhez illesztett Elemzés Visszacsatolás TERVEZÉS Társasági minőségcélok Egységszintű célok Egyéni minőségcélok Folyamatos fejlesztés
15
Minőségcélok tervezési folyamata és elemei
Stratégiai minőségcél + üzleti terv Stratégiai min.cél Üzleti terv alfejezete Területi érvényesség MÉRÉS – MINŐSÍTÉS - ÉRTÉKELÉS havi / negyedéves értékelés folyamatos visszacsatolás TERVEZÉS ALAPJA MINŐSÉGCÉL fejezetelve (társasági össz.33 db) Mérőszám célgazda Végrehajtás érdekében elrendelt intézkedés (tervek, akciók, stb.) Erőforrások HR, pénz, eszköz Végrehajtásért felelős szervezet, személy
16
Minőségcélok MÉRÉS – MINŐSÍTÉS - ÉRTÉKELÉS
Társasági minőségcélok Értékelés MT (havonta) Egységszintű minőségcélok Ágazati Üzemi Csoport Végrehajtás érdekében elrendelt intézkedések állapotát Végrehajtás érdekében elrendelt intézkedések állapotát Biztosított erőforrást Időbeli állapota, teljesülése Időbeli állapota, teljesülése Egyéni minőségcélok A munkavállaló személyesen Érintett/közreműködik a cél megvalósításában Célgazda folyamatosan figyelemmel kíséri Mérőszámok TERV - TÉNY
17
A minőség... ...maga a fogyasztói …………..elégedettség
A szlogen: A minőség maga a fogyasztói …………..elégedettség
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.