Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlíz Nemesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer és a KMMSTG Összefoglalás
2
Iskolánk rövid története 1980-as évek második fele: kéttannyelvű oktatás alapgondolata 1987. első tanév 2 normál és 2 spanyolos osztály 2001-től teljesen kéttannyelvű 3 osztály évfolyamonként Központi írásbeli felvételi; szóbeliztetés 3 éve Előkészítő év – tanulás módszertani nap(ok) Adatok
3
Ökosikola célja és az innovativitás Cél röviden: ökológia (élővilág tisztelete) és az ökonómia harmóniája Cél hosszan – vagy inkább még rövidebben: CSINÁLNI Többszintű (az iskola minden területén megjelenik az ökoság):
4
Mit is jelent a többszintűség? Tanításban: 1.Környezettudatos életvitel kialakítása 2.Környezettudatos cselekvő állampolgár eszményképe Környezeti nevelés (nem csak a tanórákon) Iskola működtetése – jó viszony a fenntartóval Étkeztetés Táboroztatás Helyi közösségek bevonása DOKUMENTÁCIÓ (Jelenjenek meg a PP-ban)
5
…és ami a legfontosabb a többszintűségben: Minden munkaközösséget érint (a teljes alkalmazotti gárda érintve legyen) CSAPATMUNKA Nem is menne másképpen, hiszen rengeteg munka van: 1.Szervezési feladatok 2.Kapcsolattartás osztályok között és külső intézményekkel 3.Ötletelések 4.Értékelés 5.Tapasztalatok összegzése
6
Innavtivitás 3 szintje az ökoiskolákban (a többszintűség 3 alappillére) Mit is jelent az innovativitás? Alkalmazkodás Alkalmazás gyorsasága/hatékonysága Használhatóság
7
Pedagógiai szint: Tapasztalati tudás szerzés Cselekvő befogadás Diákok bevonása a szabályok létrehozásába „élet-szagú” szituációk A TÁMOP 3.4.1 2009/2010-től öt évig: Nyelvi órákon Témaheteknél Projektheteknél Múzeumpedagógiai órákon
8
Társas kapcsolatok szintje: Csapatmunka (kooperatív technikák) - TÁMOP Felelős diákok részvétele a hagyományok kialakításában - TÁMOP Kezdeményező, aktív alkotó legyen az iskola a külső kapcsolatok építésében Kéttannyelvű iskolák szervezete Spanyol kultúra közvetítésében vállalt szerep (kormányközi egyezmény) Válogatott diákjaink – szocio-kulturális szint
9
Technikai, gazdasági szint: Energiatakarékosság Hulladékgazdálkodás Esztétikus környezet (folyosók, udvar, bútorok) Egészséges környezet (aktív gyermekvédelem, személyiségfejlesztő csoportok, egészségnap, védőnő, pszichológus) Gazdasági vezetés – igazgatóság Adottságaink (pl. udvar) Elkötelezett, fiatalos vezetés piacképes intézmény lettünk
10
Ökoságunk története Mottó: Kis lépésekkel előre. Amit elkezdünk, az közel 100 %-osan valósuljon meg. Következmény: Sok minden megvalósult, de még sok minden várat magára. Mindenkit megmozgasson. Alulról jövő kezdeményezések. 1.év: pályázatok, versenyek 2.év: belős tervek megvalósítása (madáretetők, zöld DÖK csoport, nevezetes napok) 3.év: Külső projektek – BEAGLE, P2P
11
Három próbálkozás: Iskolánk diákszemmel Környezettudatossági felmérés Iskolaújság Ványa Bertalan:
12
Kritériumrendszer (9 pont): 1.Dokumentáció 2.Szervezeti felépítés - DÖK bevonása 3.Pedagógiai munkában - Zöld szakkör, energia járőr szolgálat, zöld sportok 4.Működtetés (technikai, gazdasági szint) 5.Külső kapcsolatok – nehéz, legnehezebb 6.Együttműködés – helyi szinten főleg 7.Helyi környezet, közösségek
13
… és a 8. pont 8.Már megvalósult tervek – specialitás fontossága: Éves verseny az osztályok között Véradó nap szervezése Sérült gyerekek fogadására alkalmas legyen az intézmény
14
…és a 9. pont: 9.Vállalások – SWOT analízis partnerség, szelektív hulladékgyűjtés, helyi környezetvédelemben kezdeményezőként belépni
15
Összefoglalás (érvek az ökoság mellet) Folyamatos fejlődésre, útkeresésre ösztönöz Delfin stratégia előnyben (a cápa stratégia kora lejárt) Alapértékeink és hibáink szüntelen vizsgálódás tárgyát képezik Életigenlő diákok nevelése (Önkritikus, fejlődni képes, tudatos, fenntartható életet élni tudó személyeket nevelünk a társadalomnak, akik a mások felé irányuló figyelmességükkel pozitív kisugárzásai lesznek környezetüknek.)
16
Önkritikus, fejlődni képes, tudatos, fenntartható életet élni tudó személyeket nevelünk a társadalomnak, akik a mások felé irányuló figyelmességükkel, empatikus gondolkodásukkal pozitív kisugárzásai lesznek környezetüknek.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.