Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika 2011.04.21.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika 2011.04.21."— Előadás másolata:

1 ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika 2011.04.21.

2 Informatika fejlesztése Vizsgarendszer fejlesztése alprojekt fő céljai

3 A FEJLESZTÉS FOLYAMATA A feladatok, fogalmak munkamódszerek értelmezése, kidolgozása Munkacsoportok kialakítása, felkészítése A termékek elkészítése, a próbaellenőrzések lebonyolítása, az informatikai rendszer kialakítása A fejlesztés eredményeinek népszerűsítése, hasznosítása

4 A SZAKMAI VIZSGAELLENŐRZÉS RENDSZERE - Vizsgaszervezési jog elnyerésének egységes követelmény- és dokumentumrendszer - Egységes program szerint felkészített vizsgaellenőrök - Szakmai vizsgaellenőrzési kézikönyv - A vizsgaellenőrzést támogató informatikai rendszer (VER) AZ ALPROJEKT EREDMÉNYEI

5 A szakmai vizsga szakmai és hatósági ellenőrzésének jellemzői, összehasonlítása Szakmai ellenőrzésHatósági ellenőrzés Közös vonások Jogszabály írja elő: ki végezheti, kire terjed ki, melyek az eljárás lefolytatásának szabályai.

6 A szakmai vizsga szakmai és hatósági ellenőrzésének jellemzői, összehasonlítása Szakmai ellenőrzés Hatósági ellenőrzés FogalmaSzt. 54/B. § 18. pont Ket. 88. § (1) bekezdés

7 Szakmai ellenőrzésHatósági ellenőrzés Konkrét cél 20/2007. SZMM rendelet 11. § (2) bekezdés Elsődleges cél: megelőzés, prevenció. Másodlagos cél: a tapasztalt jogsértés kiküszöbölése szankció alkalmazásával. A szakmai vizsga szakmai és hatósági ellenőrzésének jellemzői, összehasonlítása

8 Szakmai ellenőrzés Hatósági ellenőrzés RésztvevőkElsősorban szakértők, a köztisztviselők a szervezésben, koordinálásban vesznek részt. Elsősorban köztisztviselők, akiket szakmai ismeretekkel támogatnak a szakértők.

9 A szakmai vizsga szakmai és hatósági ellenőrzésének jellemzői, összehasonlítása Szakmai ellenőrzésHatósági ellenőrzés A szakértői vélemény szerepe A szakértői vélemény az értékelés alapja. A szakértői vélemény egy a bizonyítékok között.

10 A szakmai vizsga szakmai és hatósági ellenőrzésének jellemzői, összehasonlítása Szakmai ellenőrzésHatósági ellenőrzés Eljárási szabályai A 20/2007. SZMM rendelet 11. §-a, közoktatási intézmények iskolai rendszerű szakképzése esetén a Kt. 107. §-a is. A Ket. eljárási szabályai szerint, az Szt., Kt., 111/2010. Korm. rendelet speciális szabályainak figyelembe- vételével.

11 A szakmai vizsga szakmai és hatósági ellenőrzésének jellemzői, összehasonlítása Szakmai ellenőrzés Hatósági ellenőrzés Lezárás A szakértő jelentésében megállapítások, javaslatok szerepelnek. A szakmai ellenőrzés – az esetek nagy részében – nem döntéssel, vagy intézkedéssel zárul. A hatóság döntésével, intézkedésével zárul.

12 Kézikönyv általános és protokolláris része I. HATÓSÁGI ELLENŐRZÉS ÁLTALÁNOS RÉSZE - Jogszabályi háttér - Hatósági ellenőrzés megindításának esetei - Ellenőrizhető/ellenőrizendő intézmények/vizsgaszervezők - Mire irányul a hatósági ellenőrzés - Az eljárás során közreműködő szervek, személyek

13 Kézikönyv általános és protokolláris része II. HATÓSÁGI ELLENŐRZÉS KÜLÖNÖS RÉSZE - Hatósági ellenőrzés főbb szakaszai, folyamata, kapcsolódó dokumentumok - Az ellenőrzés lehetséges területei az OH jogkörének figyelembevételével - Vizsgaszabályzat hatályával kapcsolatos tudnivalók

14 Példa a szakmai vizsga hatósági ellenőrzésének szempontjaira A szakmai vizsga előkészítése, lebonyolítása Jogszabály A vizsgaszervező a központilag kiadott feladatlapok őrzéséről a csomagoláson feltüntetett időpontig megfelelő módon gondoskodott. 20/2007. SZMM rendelet 3 § (2) és 18 § (3) A vizsgatevékenységek helyét a vizsgaszervező kijelölte. 20/2007. SZMM rendelet 8 § (6)

15 Kézikönyv szakmaspecifikus fejezeteinek egységes tartalma - A szakmacsoport szakmaszerkezete - Szakképesítések vizsgarészeinek vizsgatevékenysége - A szakmai ellenőrzés szempontjai - Adatlapok - A szakmai ellenőrzés szakértői jelentésének szempontjai, vázlata

16 Példa a szakmai vizsga szakmai ellenőrzésének szempontjaira 1290-06 Gondozási és nevelési feladatok az óvodai dajka tevékenységében a gyakorlati vizsga ellenőrzésének szempontjai IgenNem Az óvoda rendelkezik udvarral Az óvodaudvaron vannak mászókák és más udvari játékok

17 Példa a szakmai vizsga szakmai ellenőrzésének szempontjaira 1290-06 Gondozási és nevelési feladatok az óvodai dajka tevékenységében a gyakorlati tételek ellenőrzési szempontjai IgenNem Van az udvari játékok előkészítésével kapcsolatos tétel Van tétel, mely udvari felügyeletre vonatkozik

18 Kiknek szól a Vizsgaellenőrzési kézikönyv? - Hatósági ellenőrzés lebonyolításában résztvevőknek - Szakmai ellenőrzést végző szakértőknek - Vizsgaszervező intézményeknek - Képző intézményeknek - A vizsgabizottság és munkájukat segítőknek - Elméleti és gyakorlati oktatóknak

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kálózi Erika kalozi.erika@nive.hu www.kepzesevolucioja.hu


Letölteni ppt "ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika 2011.04.21."

Hasonló előadás


Google Hirdetések