Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornél Illés Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az erdei iskola Fogalma Története Jellemzői Szervezése Költségek és források Ellenőrzés, értékelés
2
2. Fogalma Többnapos, szorgalmi időben megvalósuló, a szervező székhelyétől különböző tanulásszervezési egységTöbbnapos, szorgalmi időben megvalósuló, a szervező székhelyétől különböző tanulásszervezési egység A tanulók együttműködő megismerő tevékenységére építőA tanulók együttműködő megismerő tevékenységére építő A környezettel harmonikusA környezettel harmonikus Közösségi tevékenységhez kötődőKözösségi tevékenységhez kötődő Fontos a pedagógus tanulásirányító munkájaFontos a pedagógus tanulásirányító munkája
3
3. Története 1904. Berlin mellett „szabadlevegős” iskolák1904. Berlin mellett „szabadlevegős” iskolák 1908, 1909 Magyarország különböző oktatási- nevelési céllal1908, 1909 Magyarország különböző oktatási- nevelési céllal A környezet gyógyító közeg mellett a tudás forrásának helyeA környezet gyógyító közeg mellett a tudás forrásának helye Szabad, gyermekközpontú műhelyek kialakulásaSzabad, gyermekközpontú műhelyek kialakulása
4
4. Jellemzői A megismerési folyamat a természetben zajlikA megismerési folyamat a természetben zajlik Az érzéki, tapasztalási oldala dominálAz érzéki, tapasztalási oldala dominál Feltételezi az önállságot, a kezdeményezést, a partneri viszonyon alapuló kooperációtFeltételezi az önállságot, a kezdeményezést, a partneri viszonyon alapuló kooperációt A tananyag átcsoportosításával mely részek taníthatók itt a legeredményesebben?A tananyag átcsoportosításával mely részek taníthatók itt a legeredményesebben? Az egész évi tanítási folyamat szerves része, visszahat arraAz egész évi tanítási folyamat szerves része, visszahat arra
5
5. A szervezés kérdései Hogyan válasszuk ki a helyet, az időpontot? Ki tervezze meg a programot? Milyen információkkal rendelkezzünk a tanulókról? Kik lehetnek résztvevők, kik dolgoznak együtt?
6
6. Költségek és források KÖLTSÉGEK Utazási, étkezés, szállásUtazási, étkezés, szállás Eszköz és felszerelésEszköz és felszerelés ProgramköltségProgramköltségFORRÁSOK PályázatokPályázatok Önkormányzati támogatásÖnkormányzati támogatás SzponzorokSzponzorok Civil szervezetekCivil szervezetek Iskolai alapítványokIskolai alapítványok Szülői befizetésekSzülői befizetések
7
7. Ellenőrzés, értékelés A pedagógust itt is jellemezze a következetességA pedagógust itt is jellemezze a következetesség Életkori jellemzők figyelembevételeÉletkori jellemzők figyelembevétele Nem „hagyományos, osztályozásos”Nem „hagyományos, osztályozásos” A csoport teljesítménye egymáshoz képestA csoport teljesítménye egymáshoz képest Egyéni értékelésEgyéni értékelés Minden tevékenység kapjon visszacsatolástMinden tevékenység kapjon visszacsatolást Dicsérő, további teljesítményre ösztönző legyenDicsérő, további teljesítményre ösztönző legyen JutalmazásJutalmazás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.