Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMária Borosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG? DR.TAKÁCS EMERENCIA
2
ISO GONDOLKODÁS HALOTTAK KÖNYVE kr.e.1700 „A MEGELŐZÉS JOBB MINT A GYÓGYÍTÁS” Biblia HADIIPAR 1979 NAGY-BRITANNIA ÁLTALÁNOS IPARI ALKALMAZÁS ELADÁS ELADÁS TERVEZÉS TERVEZÉS BESZERZÉS BESZERZÉS KISZÁLLÍTÁS KISZÁLLÍTÁS FELSZERELÉS FELSZERELÉS
3
ISO GONDOLKODÁS 1987. MEGJELENIK AZ ISO 9000 NEMZETKÖZI SZABVÁNYRENDSZER 1994. A MA AKTUÁLIS VÁLTOZAT MEGJELENÉSÉNEK ÉVE 1996. KIADJA A MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET (Az 1995. évi XXVIII.törvény a nemzeti szabványosításról) (Az 1995. évi XXVIII.törvény a nemzeti szabványosításról)
4
ISO GONDOLKODÁS AZ ISO MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT A CÉGEK: BELSŐ ALKALMAZÁSRA TANÚSÍTÁSRA SZERZŐDÉSEK CÉLJÁRA MŰKÖDTETIK.
5
ISO GONDOLKODÁS Ahhoz, hogy egy szervezet eredményesen működjön, meg kell határozni és irányítani kell az egymással összefüggő folyamatokat. Ha az összefüggések követik a PDCA modellt, kialakul a minőségirányítási rendszer.
6
Do (végrehajtás) Plan (tervezés) Check (ellenőrzés Act (intézkedés)
7
P PLAN TERVEZÉS azoknak a céloknak és folyamatoknak a megfogalmazása melyeket a vevők várnak el a szervezettől
8
D DO VÉGREHAJTÁS A folyamatok bevezetése
9
C CHECK ELLENŐRZÉS A folyamatok figyelemmel kisérése összehasonlítása a célkitűzésekkel, a vevői követelményekkel. Eredmények bemutatása
10
A ACT INTÉZKEDÉS A szükséges intézkedések megtétele a folyamatos fejlesztésre
11
CIRKULARITÁS a minőségirányítási rendszer egészében és folyamataiban is megjelenik
12
CHECK betegelégedettségi vizsgálat
13
CHECK betegelégedettségi kérdőív
14
Hipotézis: 1./betegeink elégedettek az általunk biztosított ellátással 2./ a figyelmen kívül hagyott igények felszínre kerülnek
15
VIZSGÁLATI MÓDSZER: kérdőív 8 kérdés 7 zárt kérdés 1 nyitott kérdés (továbbfejlesztési javaslat kérése)
16
Felmérés: 80 felmérő lapot osztottunk ki 58 érkezett vissza (72,5%) a válaszadók 62,1 % nő 37,9% férfi
17
Hogyan értékeli saját egészségét? (Osztályozva 1-5.) 37,9% közepes 36,2% jó
18
Elégedett ön az orvosa: 1./ felkészültségével 2./ gyógykezelési gyakorlatával 3./ udvariasságával 4./ őszinteségével 5./ megbízhatóságával
19
Őszinteség: 58 főből csak 49 érzi őszintének az orvosát (84,5%)
20
Elégedett az ápolónők 1./ felkészültségével? 2./megbízhatóságukkal? 3./udvariasságukkal? 4./kedvességükkel?
21
Igénybe veszi-e az előjegyzés lehetőségét? 18 % válaszolt igennel Hogyan csökkentené ön a várakozási időt? Legtöbben a betegelőjegyzés lehetőségét választották
22
Elégedett a rendelő tisztaságával?
23
Milyen javaslata lenne a szolgáltatás bővítésére? Irreális válaszok
24
Következtetések: 1./betegeink elégedettek az ellátással helyenként nagyobb őszinteséget várnak el 2.Figyelmen kívül hagyott igény bár megfogalmazásra került irreális a megvalósíthatóság szemszögéből
25
A betegek elégedettségének megismerésére a kérdőíves felmérés megfelelő. A nyitott kérdés feltevése pontatlan és félreértelmezhető volt, ezért ezt a jövőben szem előtt kell tartani.
26
Köszönet: a kérdőívet kitöltő betegeinknek munkatársaimnak és nem utolsó sorban Önöknek kitüntető figyelmükért!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.