Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrea Papné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz 2012. augusztus 23.
2
Az intézményről röviden Az intézmény 3 telephelyen működik: A Kossuth u. 13. sz. alatt a 6-8. évfolyamok,
3
a Márvány u. 4. sz. alatt az 1-5. évfolyamok,
4
a Kossuth utcáról nyíló Burcsellás közben a könyvtár, a tornaterem és a képzőművészeti műhely található.
5
Intézményünk gyermekközpontú, korszerű alapműveltséget nyújtó, több mint 130 éves, nagy múlttal rendelkező iskola. Tanulóink beiskolázása több pólusú: részben a tehetséggondozást (emelt szintű testnevelés oktatás), részben a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelését, részben a kisebbségi oktatást szolgálja.
6
A Pressley Ridge Magyarország Alapítvánnyal kialakult együttműködésünk keretében 2010/11. tanévtől felmenő rendszerben bevezettük a Re-EDucation (magatartási- és viselkedésminták újratanítása) nevelési filozófiára épülő, magatartás- és viselkedési nehézséggel küzdő gyerekek oktatási és nevelési programját.
7
A modell bevezetésével az iskola olyan módszer alkalmazását biztosítja, miáltal az érzelmileg zavart és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek képessé válnak tanulmányaik sikeres befejezésére. A modell ismerete elengedhetetlen az intézményben folyó munkához, ezért a következőkben röviden összefoglaljuk a mindennapi munkához szükséges ismereteket.
8
Az osztály közösen határozza meg a mindennapi iskolai életükre vonatkozó szabályokat, elvárásokat. Ezek alapján tűzik ki az osztályok saját csoport céljaikat. A szülőkkel és a gyerekekkel közösen megfogalmazunk egy szerződést, amely a következő negyedév feladatait tartalmazza a tanuló számára. Ezek alapján tűzik ki a tanulók saját egyéni céljaikat.
9
A tanítási nap mindig a napindító beszélgető körrel: a napi célok, feladatok meghatározásával indul, a nap végén pedig az értékelő beszélgető körrel: a célok megvalósulásának értékelésével, egyéni és csoportos visszajelzésekkel zárul. A tanulók minden tanóra végén röviden értékelik céljaik elérését.
10
Beszélgetőkör az 5.a osztályban
11
Magatartási menedzsment rendszer életre nevelő program: a gyerekek a céljaik teljesítéséért minden tanórán virtuális pénzt: „Aranyat” keresnek. Keresetüket egyéni értéklelő lapon rögzítik. Hetente alkalmuk nyílik, hogy a megkeresett pénzükért az iskolai „Aranybánya” boltban tárgyakat vásároljanak vagy az iskolai által szervezett programokon részt vegyenek.
12
Önkéntes segítőket várunk: Közös munkára…
13
Kreatív játékra…
14
Focizásra…
15
Beszélgetésre…
16
Amit nyújtunk: A hallgató megtapasztalhatja, mit jelentenek a médiában az olyan, gyakran hallható fogalmak, mint a „sajátos nevelési igény”, az „integrált oktatás”, vagy a „hátrányos helyzet”. Megtapasztalhatja, hogy az alapvető jogok, mint az esélyegyenlőség vagy az ingyenes alapfokú oktatáshoz való jog, hogyan realizálódnak egy kisgyermek számára.
17
Amit a hallgatótól várunk: Legyen közvetlen és türelmes Legyen nyitott a roma kultúra felé Legyen elfogadó Legyen pontos A munkaidő: Kivételes esetektől eltekintve hétköznap 7.30 és 16.00 között az intézmény csengetési rendjéhez igazodva.
18
Szeretettel várunk! Intézményi kapcsolattartó: Kaszáné Tóth Katalin gyermek- és ifjúságvédelmi felelős kaszanekati@gmail.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.