Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz 2012. augusztus 23.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz 2012. augusztus 23."— Előadás másolata:

1 Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz 2012. augusztus 23.

2 Az intézményről röviden Az intézmény 3 telephelyen működik: A Kossuth u. 13. sz. alatt a 6-8. évfolyamok,

3 a Márvány u. 4. sz. alatt az 1-5. évfolyamok,

4 a Kossuth utcáról nyíló Burcsellás közben a könyvtár, a tornaterem és a képzőművészeti műhely található.

5 Intézményünk gyermekközpontú, korszerű alapműveltséget nyújtó, több mint 130 éves, nagy múlttal rendelkező iskola. Tanulóink beiskolázása több pólusú: részben a tehetséggondozást (emelt szintű testnevelés oktatás), részben a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelését, részben a kisebbségi oktatást szolgálja.

6 A Pressley Ridge Magyarország Alapítvánnyal kialakult együttműködésünk keretében 2010/11. tanévtől felmenő rendszerben bevezettük a Re-EDucation (magatartási- és viselkedésminták újratanítása) nevelési filozófiára épülő, magatartás- és viselkedési nehézséggel küzdő gyerekek oktatási és nevelési programját.

7 A modell bevezetésével az iskola olyan módszer alkalmazását biztosítja, miáltal az érzelmileg zavart és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek képessé válnak tanulmányaik sikeres befejezésére. A modell ismerete elengedhetetlen az intézményben folyó munkához, ezért a következőkben röviden összefoglaljuk a mindennapi munkához szükséges ismereteket.

8 Az osztály közösen határozza meg a mindennapi iskolai életükre vonatkozó szabályokat, elvárásokat. Ezek alapján tűzik ki az osztályok saját csoport céljaikat. A szülőkkel és a gyerekekkel közösen megfogalmazunk egy szerződést, amely a következő negyedév feladatait tartalmazza a tanuló számára. Ezek alapján tűzik ki a tanulók saját egyéni céljaikat.

9 A tanítási nap mindig a napindító beszélgető körrel: a napi célok, feladatok meghatározásával indul, a nap végén pedig az értékelő beszélgető körrel: a célok megvalósulásának értékelésével, egyéni és csoportos visszajelzésekkel zárul. A tanulók minden tanóra végén röviden értékelik céljaik elérését.

10 Beszélgetőkör az 5.a osztályban

11 Magatartási menedzsment rendszer életre nevelő program: a gyerekek a céljaik teljesítéséért minden tanórán virtuális pénzt: „Aranyat” keresnek. Keresetüket egyéni értéklelő lapon rögzítik. Hetente alkalmuk nyílik, hogy a megkeresett pénzükért az iskolai „Aranybánya” boltban tárgyakat vásároljanak vagy az iskolai által szervezett programokon részt vegyenek.

12 Önkéntes segítőket várunk: Közös munkára…

13 Kreatív játékra…

14 Focizásra…

15 Beszélgetésre…

16 Amit nyújtunk: A hallgató megtapasztalhatja, mit jelentenek a médiában az olyan, gyakran hallható fogalmak, mint a „sajátos nevelési igény”, az „integrált oktatás”, vagy a „hátrányos helyzet”. Megtapasztalhatja, hogy az alapvető jogok, mint az esélyegyenlőség vagy az ingyenes alapfokú oktatáshoz való jog, hogyan realizálódnak egy kisgyermek számára.

17 Amit a hallgatótól várunk: Legyen közvetlen és türelmes Legyen nyitott a roma kultúra felé Legyen elfogadó Legyen pontos A munkaidő: Kivételes esetektől eltekintve hétköznap 7.30 és 16.00 között az intézmény csengetési rendjéhez igazodva.

18 Szeretettel várunk! Intézményi kapcsolattartó: Kaszáné Tóth Katalin gyermek- és ifjúságvédelmi felelős kaszanekati@gmail.com


Letölteni ppt "Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz 2012. augusztus 23."

Hasonló előadás


Google Hirdetések