Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Alapok
2
Vágjunk bele!
3
IDŐSZALAG SZÍNPAD ESZKÖZÖK TULAJDONSÁGOK
9
Helyzetmeghatározás Színpad Eszközök Időszalag Táblák
Felhasználó (közönség, tanú) Szerző (alkotó, tervező)
10
Színpad Stage A Flash munkafelület közepén elhelyezkedő nagy fehér téglalap Minden, amit a felhasználó lát, a színpadra kerül. Alaphelyzetben 550 képpont széles és 440 képpont magas A képpontok mérete nem lényeges, mert lejátszáskor megadható a tetszőleges átméretezés.
11
Változtassuk meg a színpad nézetét
C:\Program Files\Macromedia\ Flash 8\Samples and Tutorials\Samples\ Masking\ScriptableMasksPart2\
24
Az Eszközök tábla Tools
A színpadon lévő elemek megrajzolására, illetve szerkesztésére használható Részei: Eszközök (Tools) Nézet (View) Colors (Színek) Options (Beállítások)
25
Tools rekesz grafikákat és szövegeket hozhatunk létre
azokat kijelölhetjük, szerkeszthetjük
26
View rekesz Megváltoztathatjuk a színpad megjelenését
27
Colors rekesz a létrehozott objektumok színét befolyásolhatjuk
28
Options Az egyes eszközök további beállítására biztosít lehetőséget
29
Az időszalag Önálló képek sorozatát tartalmazza
A felhasználó ezeket a képkockákat látja sorban egymás után levetítve.
30
A Properties tábla Az éppen kijelölt objektum tulajdonságait mutatja
Lehetővé teszi azok megváltoztatását
31
Ellenőrizzük és módosítsuk a kitöltőszíneket
35
Koordináta-rendszer x (vízszintes, képpontokban)
y (függőleges, képpontokban) a kezdőpont a képernyő (vagy a színpad) bal felső sarka
36
Táblák csoportosítása
A táblák tetszőlegesen ki- és bekapcsolhatók Tetszőlegesen csoportosíthatók (Window > Panel Sets) Az alapértelmezett elrendezés bármikor visszaállítható (Window > Panel Sets > Default Layout)0
37
Könyvtár (library) A legjobb tárolóeszköz a Flash fájlokban használt anyagok számára A benne tárolt fájlokat többször is felhasználhatjuk a fájlon belül, de csak egyszer kerül tárolásra, így nem növeli jelentősen a fájlméretet Lehetővé teszi a Flash filmek kis méretének a megőrzését
38
Szimbólum A könyvtárban elhelyezett objektum neve
A könyvtáron belül tárolhatjuk és szerkeszthetjük
39
Példány A könyvtárban tárolt szimbólum egy másolata
A szimbólum színpadra húzásával hozzuk létre
40
Aktuális réteg
41
Dolgozni mindig csak az aktuális rétegen tudunk.
42
Aktuális képkocka
43
Aktuális jelenet, aktuális szimbólum
A fájlt jelenetekre bonthatjuk Ezeket egyenként külön-külön is elérhetjük A jelenetek sorrendje megváltoztatható
44
Jelenetek, szimbólumok szerkesztése
45
Dokumentumtulajdonságok
46
Fájltípusok forrásfájlok (.fla) terjesztett fájlok (.swf)
HTML fájlok (.html)
47
Forrásfájlok (.fla) Ezt a fájlt tudjuk megnyitni és szerkeszteni a Flash programban Ha ezzel nem rendelkezünk, akkor a flash filmet csak a teljes újraszerkesztéssel tudjuk módosítani Nem építhetjük weboldalakba
49
Terjesztett fájlok (.swf)
Ha a forrásfájl elkészült, és készen állunk a terjesztésére, akkor mentsük ebbe a formátumba Ezt bárki megnézheti, aki böngészővel és annak a Flash Player bővítményével rendelkezik Ezt nem lehet szerkeszteni, csak megtekinteni.
53
Ügyeljünk a betűtípusokra
A flash mozi helyes lejátszásához azon a gépen, ahol le szeretnénk játszani, telepítve kell lenni a flash moziban szereplő betűtípusoknak. Helyettesítő betűtípus választható
54
Elhelyezés weblapon
57
<embed src="elso.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="550" height="400" name="elso" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage=" />
58
Grafika A Flash-ben létrehozott grafikák vektorgrafikák
A vektorgrafika csak az alakzat újrarajzolásához szükséges számításokat tartalmazza A vektorfájlok mérete kicsi, gyorsan letöltődik, könnyen méretezhető
59
Eszközök Kijelölés Szabadkézi transzformáció Vonal Toll Ovális Ceruza
Tintásüveg Cseppentő Kéz Körvonalszín Kitöltőszín Fekete-fehér Színtelen Részkijelölés Kitöltés-transzformáció Lasszó Szöveg Téglalap/csillag Ecset Festékesvödör Radír Nagyító Színválasztó Színcsere Beállítások
60
Megjelenítő- és módosító eszközök
C:\Program Files\Macromedia\ Flash 8\Samples and Tutorials\ Samples\ExtendingFlash\ TraceBitmapPanel\
63
Vonalak rajzolása
64
ILLESZTÉS
67
Kiegyenesítés Simítás Tinta
69
Kitöltés
71
Ha a színpad üres területére kattintunk, akkor nem történik semmi!
Hézagméret Kitöltés rögzítése
73
Az ecset kitöltőszínt használ
75
Ecsetüzemmód Ecsetméret Ecsetforma
78
Alakzatok létrehozása vonalak és kitöltések segítségével
82
SHIFT
83
SHIFT
88
Használjuk a toll eszközt
93
Szöveg létrehozása
94
A margó automatikusan változik
95
A margó rögzített
97
Kijelölőeszközök
99
Csak a kitöltés mozog / Szerkesztés visszavonás
100
A vonal közelében az egérmutató ívelt végződésű lesz
101
A csúcs közelében az egérmutató sarok végződésű lesz
102
Csak a körvonal mozog
103
A DELETE gombbal a kijelölt elem törölhető
104
Egy kattintással csak egy élt jelölünk ki
105
A teljes határvonal dupla kattintással jelölhető ki
106
Kerettel kijelölés
107
Lasszó
108
A lasszó sokszög üzemmódban
109
Egy adott rész kijelölése
110
A cseppentő
114
Transzformáció – méretezés, elforgatás, burkolás és torzítás
116
Dupla kattintás
117
Lehetőségek Fogantyúknál méretezés Sarkoknál forgatás
Oldalaknál ferdítés A CTRL-t a sarkoknál lenyomva tartva torzítás A SHIFT+CTRL-t a sarkoknál lenyomva tartva egyenlő mértékű torzítás
119
Burkolás
120
Alakzatok összekapcsolása az Objektumhoz illesztés lehetőséggel
123
Az egérmutató sarokvégződésű legyen
124
Kijelölés, majd mozgatás
126
Tényleg össze vannak kapcsolva
127
Vektorgrafika Tartalmazza azokat a képleteket, amelyek a kép képernyőn való újrarajzolásához szükségesek. A Flash-ben minden grafika, amelyet létrehozunk, vektoros. A fájlméret általában kicsi A képet bármekkorára méretezhetjük, anélkül, hogy romlana a képminőség.
128
Vektorgafika A számítógépnek komoly számításokat kell végeznie a megjelenítéshez Mivel általában csak mértani alakzatokat tartalmaz, túl gépiesnek tűnik.
129
Rasztergrafika Bittérképes grafika
Az összes képpont színinformációját tartalmazza Általában nagy méretű fájlok Nem méretezhető át hatékonyan Előnye, hogy nagyon gyorsan megjelenik a képernyőn.
130
Miért kerüljük a grafikák betöltését?
A Flash-ben szép grafikákat lehet készíteni. Ne töltsünk be grafikákat külső forrásból, csak akkor, ha feltétlenül szükséges. A fölösleges grafikabetöltés nagyon le tudja lassítani a Flash film betöltését
131
Vektorgrafikák betöltése
132
Formátumok FreeHand (FH11 .. FH7) Illustrartor (AI) Flash Player (SWF)
136
Flash Player fájlok betöltése
138
Kimentés más formátumba
139
Kimentés más formátumba
140
Kimentés más formátumba
141
Bitképek használata Fényképek:
csak akkor merül fel, hogy fénykép helyett vektoros megoldást válasszunk, ha a kép nagyon szabályos tárgyról készült. Olyan állóképsorozat, amelyet egy videoklip képkockáiból kapunk Olyan különleges hatásokat tartalmazó kép, amely vektorgrafikus eszközökkel nem érhető el: felhők, tűz, víz, stb.
142
Rasztergrafika betöltése
146
A kép törlés után is a könyvtár része
151
Bitképek vektorgrafikává alakítása
153
Magyarázat Color Threshold (Színküszöb)
Mennyire különbözhetnek a színek (RGB értékben) ahhoz, hogy még azonos alakzathoz tartozónak számítsanak Minimum Area (Legkisebb terület) A Flash által létrehozott legkisebb terület Curve Fit (Görbék illesztése) Mennyire hűen adja vissza a görbe és az egyenes területekez Corner Threshold (Sarokküszöb) A sarkok megmaradjanak, vagy törlődjenek
156
Bitképsorozatok
158
Egyből le is lehet játszani
159
Színek és színátmenetek
163
Színátmenet alkalmazása és transzformációja
164
Lock Fill nincs kiválasztva
165
Az átmenet középpontja ott van, ahová kattintunk.
166
Vonjuk vissza a színezést!
Az első négyzet kiszínezése után a Lock Fill legyen kiválasztva!
167
Az átmenet középpontja az első középpont marad.
169
Középpont mozgatása, Forgatás, Halványulás, Átalakítás
170
Bitkép alkalmazása kitöltésként
Töltsünk be egy bittérképes grafikát A színpadról távolítsuk el, a könyvtárban így is megmarad
174
Szintek használata Minden amit rajzolunk vászonszinten van.
SZINT (nem réteg!!!!)
179
Ebben a pillanatban kerültek azonos szintre
Ebben a pillanatban kerültek azonos szintre. A fölösleges részek eltávolíthatók.
181
Objektumok csoportosítása
A csoportosított objektumok közös szintre kerülnek a vászon fölé, így más csoportok alá, vagy fölé kerülhetnek anélkül, hogy "kimarnák" egymást. Az objektumok egymáshoz lesznek rögzítve, együtt lehet őket transzformálni.
187
Csoportok szerkesztése
192
Dupla kattintással a négyzeten a csoport belsejébe kerültünk, ezt mutatja a felirat
193
Az elkészült ábrát mentsük, mert később szükségünk lesz rá!
194
A Könyvtár hatékony használata
Az eredményesség és a hatékonyság kulcsa, hogy a lehető leggyakrabban használjuk a könyvtárat Minden elem, amit akár többször is beillesztünk a Könyvtárból, csak egyszer tárolódik, egyszer töltődik le.
195
Szimbólum Azok az elemek, amiket a könyvtárba teszünk
Bármi, amit a Flashben létrehoztunk, szimbólummá alakítható
196
Példány A Könyvtárban lévő szimbólumról a színpadon létrehozott másolat. Nem valódi másolatok, mert nem növelik a fájlméretet.
197
Szimbólum létrehozása
207
Teljesen új szimbólum készítése
210
A szimbólum közepét a + jelzi
A szimbólum közepét a + jelzi. Ahhoz, hogy pont oda kerüljön vágjuk ki, majd újra illesszük be.
213
A szimbólumok használatának előnyei
A fájlméret csökkentése A befektetett munka minimalizálása
214
A Könyvtár kezelése nevek rendezés mappák
215
Példányok módosítása
219
Színstílusok alkalmazása
220
Színstílusok Brightness (fényerő) Tint (Színezet) Alpha (Áttetszőség)
Advanced (Különleges)
222
A színstílus módosítása
227
Szimbólumpéldányok használata szimbólumokban
234
Ha túl nagy, akkor méretezzük át
Edit > Copy Edit > Paste
239
A mosoly rajzolása nem működik az arcon, mert az nem vászonszinten helyezkedik el.
244
VÉGE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.