Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Budainé Megváltozta több, mint 10 éve
1
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó
2
A nevelési tanácsadó keretében működő iskolapszichológia előnyei Szakmai háttér Szakmai háttér Legésszerűbb, legadekvátabb munkamegosztás Legésszerűbb, legadekvátabb munkamegosztás Szakmai autonómia – függetlenség Szakmai autonómia – függetlenség szakmai nézőpont - konfliktus önálló módszerválasztás a gyermek érdeke- az iskola érdeke
3
Munkamegosztás Prevenció és problémakezelés Diagnosztika, Diagnosztika, Szakvéleményezés Szakvéleményezés Terápia Terápia
4
Munkamegosztás és együttműködés Megfelelő munkamegosztáshoz elengedhetetlen a szoros együttműködés Megfelelő munkamegosztáshoz elengedhetetlen a szoros együttműködés Az esetek egy részének ellátása során egymást kiegészítve dolgoznak Az esetek egy részének ellátása során egymást kiegészítve dolgoznak
5
Az együttműködés területei Együttműködés a prevenciós munkaterén Együttműködés a prevenciós munkaterén Tanulási nehézség, tanulási nehézség veszélyeztetettség mielőbbi felismerése Tanulási nehézség, tanulási nehézség veszélyeztetettség mielőbbi felismerése (a segítő szakmák információinak integrálása) (a segítő szakmák információinak integrálása) A gyermekek pszichés problémáinak felismerése (csendesen szorongó) A gyermekek pszichés problémáinak felismerése (csendesen szorongó) Gyors továbbirányítás Gyors továbbirányítás
6
Munkamegosztás Döntően az iskolapszichológusok tevékenységi körébe kerül át: Pedagógusokkal folyó pszichológiai munka Pedagógusokkal folyó pszichológiai munka Tanácsadás Tanácsadás Iskolai problémahelyzetek, konfliktusok kezelése Iskolai problémahelyzetek, konfliktusok kezelése Normatív krízisek valódi krízisek kezelése Normatív krízisek valódi krízisek kezelése
7
Szakmai együttműködés Bekapcsolódás a szakmai team munkájába Bekapcsolódás a szakmai team munkájába Részvétel a változások előkészítésében, belső továbbképzéseken Részvétel a változások előkészítésében, belső továbbképzéseken Konkrét szakmai együttműködés az esetvezetésben Konkrét szakmai együttműködés az esetvezetésben Információ Közös esetvezetés Közös csoportvezetés
8
Az iskolapszichológus „híd” szerepe Szakvélemények, javaslatok értelmezése Szakvélemények, javaslatok értelmezése Bánásmódra vonatkozó javaslatok Bánásmódra vonatkozó javaslatok Iskolapszichológusi megfigyelések átadása Iskolapszichológusi megfigyelések átadása Addig is amíg a terápia beérik… Addig is amíg a terápia beérik… Ráhangolás a terápiára Ráhangolás a terápiára
9
A harmadik pillér Az iskolapszichológiai óriási előrelépés, a nevelési tanácsadás szerves fejlődéséből logikusan következő fejlődési szakasz: a nevelési tanácsadóban végzett, a pedagógiai és pszichológiai munka együttességén alapuló komplex ellátásban a fejlesztő pedagógiai és gyógypedagógiai eszközökkel történő pedagógiai gondozás valamint a gyermek panaszát, tünetét a középpontba helyező, főként klinikus pszichológusi képzettséget igénylő diagnosztikus és terápiás pszichológiai munka mellett az iskolai terepmunka, az iskolapszichológia megjelenésével kialakul a harmadik pillér a pedagógus munkájának és a gyermeknek az iskolai helyszínen történő segítése is. Az iskolapszichológiai óriási előrelépés, a nevelési tanácsadás szerves fejlődéséből logikusan következő fejlődési szakasz: a nevelési tanácsadóban végzett, a pedagógiai és pszichológiai munka együttességén alapuló komplex ellátásban a fejlesztő pedagógiai és gyógypedagógiai eszközökkel történő pedagógiai gondozás valamint a gyermek panaszát, tünetét a középpontba helyező, főként klinikus pszichológusi képzettséget igénylő diagnosztikus és terápiás pszichológiai munka mellett az iskolai terepmunka, az iskolapszichológia megjelenésével kialakul a harmadik pillér a pedagógus munkájának és a gyermeknek az iskolai helyszínen történő segítése is. Az ellátás így válik teljes körűvé és valóban korszerűvé, a gyermek pedagógiai és pszichológiai megsegítése kiegészül a gyermek iskolai környezetének és tevékenységeinek vizsgálatával és fejlesztésével. Az ellátás így válik teljes körűvé és valóban korszerűvé, a gyermek pedagógiai és pszichológiai megsegítése kiegészül a gyermek iskolai környezetének és tevékenységeinek vizsgálatával és fejlesztésével. Dr. Szakács Katalin gondolata Dr. Szakács Katalin gondolata
10
E feladatok megvalósításához jó munkát kívánok! Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.