Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vasúti és közúti hidak összehasonlítása
Vörös József BME Hidász szakmérnöki 2009
2
Eltérő szervezeti felépítés
KHT, ZRT Megyei, területi szervezet Költségek,Támogatás Közlekedési szakágakon belüli munkamegosztás és kapcsolatok
3
Új híd építésének indoka, egyéb eltérések
Autópálya építés 130 km/h új nyomvonalon Vonalkorszerűsítés 160 km/h helyben 150 éves boltozaton 160 km/h Szintbeni keresztezések kérdése Fékút „Pálya és lokomotív gépészetileg egy szerkezeti egység” Stephenson
4
Híd tervezésére vonatkozó előírások
5
Vasúti műszaki előírások
MÁV H.1.1. számú ME Vasúti hidak létesítésének általános előírásai Az MSZ /1-90T Vasúti hidak létesítésének általános előírásai, valamint a 103/2003. (XII. 27.) GKM rendeletben kiadott OVSZ I. kötet alapján, jelen formában került átdolgozásra, melyet számon jóváhagyott a vasúti hatóság, és sz-on helyezte hatályba a MÁV ZRt. MÁV H.1.2. számú ME Vasúti hidak erőtani számítása Az MSZ /2-90T Vasúti hidak erőtani számítása c. szabványtervezet átdolgozása megtörtént, melyet 1483/1/2/2006. KF számon jóváhagyott a hatóság és P-3705/2006.sz-on helyezte hatályba a MÁV ZRt. A vonatkozó európai előírások honosítása miatt átdolgozása a betű és számjel megtartása mellett Műszaki Előírásként szükséges. MÁV H.1.3 számú ME Vasúti acélhidak és betonnal együttdolgozó hidak és szerkezetek tervezése Ez jelenleg az MSZ szabvány és ennek kiegészítéseként megjelent az MSZ /3-90T Vasúti acélhidak tervezése c. szabványtervezet, melyet 6030/1993. KF számon jóváhagyott a vasúti hatóság és / B./H. sz-on helyezte hatályba a MÁV. Átdolgozása -a közúti hasonló előírás, illetve a témában kiadott EUROCODE mintájára, és a vasúti szempontok figyelembevételével- kívánatos és a vasúti hatósági jóváhagyás után kapná meg a MÁV H.1.3. ME új betű és számjelet. Átdolgozás alatt. MÁV H.1.4. számú ME Vasúti falazott, vasbeton, feszített vasbeton és betonhidak tervezése Ez jelenleg MSZ szabvány kiegészítéseként a MSZ /4-90T Vasúti vasbeton, feszített vasbeton és betonhidak tervezése tárgyú szabványtervezet melyet 6030/1993. KF számon jóváhagyott a vasúti hatóság és / B./H. sz-on helyezte hatályba a MÁV. Átdolgozása -a hasonló közúti előírás, illetve a témában kiadott EUROCODE mintájára, és a vasúti szempontok figyelembevételével- szükséges és a vasúti hatósági jóváhagyás után kapná meg a MÁV H.1.4. ME új betű és számjelet. Átdolgozás alatt.
6
TERHEK, IGÉNYBEVÉTELEK
7
Állandóterhek
8
Vasúti pálya önsúlya (egy vágány)
9
Hasznos terhelés
10
Nyomaték járműteherből
11
Hídfők mögötti pálya terhei
12
JÁRULÉKOS TERHEK
13
Indító és fékező erő
14
Fékező és indítóerő számszerű értéke
15
Ütköző és oldallökő erő
16
Szélerő
17
Dinamikus tényező
18
Dinamikus tényező a nyílás függvényében
19
A számítás menete
20
Támaszponti szögelfordulások megengedett értéke a vasúti hidaknál
21
ANYAGMINŐSÉGEK
22
Alkalmazott betonminőség
24
Vasúti híd ferdesége
25
Közúti híd ferdesége
26
Híd alatt nyitva tartott tér
27
Vasúti űrszelvényre vonatkozó előírások
MSZ :1980 Országos közforgalmú vasutak űrszelvénye általános előírások MSZ :1981 Országos közforgalmú vasutak űrszelvénye Villamosított vasúti pálya űrszelvény mérete OKVPSz Pályafenntartási gépek számára nyitva tartandó tér
28
Szerkezeti kialakítás, előregyártás
29
Feszített vasbetonhidak
30
Előregyártott elemek alkalmazása
31
Hídtartozékok
32
Alátámasztások kialakítása
34
Hagyományos vasúti hídfő kialakítás
36
Fékezőerő felvétele akadékkal
37
Hossztartó megszakítás
38
Féktartó kialakítása
39
Keresztmetszeti kialakítás
41
Építéstechnológia
45
KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.