Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFruzsina Borbélyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből
Dr. Horváth H. Attila
2
A tanterv különböző értelmezései
A tanterv mint dokumentum Hatáskörük szerint központi helyi kétpólusú A tartalom jellege szerint tananyag, ismeretközpontú tevékenység-, képességközpontú, teljesítmény-, követelményközpontú folyamatközpontú Műfaj szerint sillabusz tantervi rendszer curriculum alaptanterv A deklarált objektív tanterv szubjektív vetületei „lefordított tanterv” „elsajátított tanterv” „rejtett” tanterv
3
Az alaptanterv /”core-curriculum”/
Az oktatás központilag meghatározott, a személyiség- és képességfejlesztést szolgáló, mindenütt érvényesítendő központi tartalmának lényegét adja meg. Alapja a taneszközök, az ellenőrzések, értékeléseknek; a helyi, iskolai tantervek kialakításának.
4
Két ttv. típus összehasonlítása
(Báthory, 1997:170.)
5
Újabb tendenciák Kétpólusú modellben
Tantervek szerepváltozása (megalapozzák a fő tényezők közötti együttműködést; a tartalmi szabályozási rendszer középpontjában: az alaptanterv) Az „egyénre szabhatóság” szempontja A tanulási tartalom szélesebb folyamatba illeszkedése (formális, nem formális, informális tanulás) Tudástartalmak, ismeretanyagok integrációja
6
Tantervi vetületek deklarált tanterv „lefordított tanterv”
„elsajátított tanterv” „rejtett tanterv” D L E R
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.