Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből"— Előadás másolata:

1 Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből
Dr. Horváth H. Attila

2 A tanterv különböző értelmezései
A tanterv mint dokumentum Hatáskörük szerint központi helyi kétpólusú A tartalom jellege szerint tananyag, ismeretközpontú tevékenység-, képességközpontú, teljesítmény-, követelményközpontú folyamatközpontú Műfaj szerint sillabusz tantervi rendszer curriculum alaptanterv A deklarált objektív tanterv szubjektív vetületei „lefordított tanterv” „elsajátított tanterv” „rejtett” tanterv

3 Az alaptanterv /”core-curriculum”/
Az oktatás központilag meghatározott, a személyiség- és képességfejlesztést szolgáló, mindenütt érvényesítendő központi tartalmának lényegét adja meg. Alapja a taneszközök, az ellenőrzések, értékeléseknek; a helyi, iskolai tantervek kialakításának.

4 Két ttv. típus összehasonlítása
(Báthory, 1997:170.)

5 Újabb tendenciák Kétpólusú modellben
Tantervek szerepváltozása (megalapozzák a fő tényezők közötti együttműködést; a tartalmi szabályozási rendszer középpontjában: az alaptanterv) Az „egyénre szabhatóság” szempontja A tanulási tartalom szélesebb folyamatba illeszkedése (formális, nem formális, informális tanulás) Tudástartalmak, ismeretanyagok integrációja

6 Tantervi vetületek deklarált tanterv „lefordított tanterv”
„elsajátított tanterv” „rejtett tanterv” D L E R

7

8


Letölteni ppt "Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből"

Hasonló előadás


Google Hirdetések