Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra."— Előadás másolata:

1 Klímamérés

2 A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra aszerint van befolyással, ahogy a klímát észlelik ahogy a klímát észlelik az észlelés személyiségfüggő az észlelés személyiségfüggő

3 A klíma percepcionalitása jó és rossz klímájú szervezet csak szubjektív észlelés jó és rossz klímájú szervezet csak szubjektív észlelés az óvodai szervezetben betöltött szerepe meghatározóbb, mint egyéb szervezetekben az óvodai szervezetben betöltött szerepe meghatározóbb, mint egyéb szervezetekben csoportdinamikai folyamatok csoportdinamikai folyamatok

4 A szervezeti klíma mérésének alapproblémái mennyire objektív mennyire objektív melyek a statikus és dinamikus összetevői melyek a statikus és dinamikus összetevői hol az egyéni és a szervezeti határa hol az egyéni és a szervezeti határa (befolyásoló hatású egyének) (befolyásoló hatású egyének) mi az, ami környezeti hatásnak tekinthető és mi az, ami már nem mi az, ami környezeti hatásnak tekinthető és mi az, ami már nem (szűken csak az óvodára vagy a partnerekre kiterjesztve) (szűken csak az óvodára vagy a partnerekre kiterjesztve)

5 A klíma jelentősége Nem állítható fel „intézményi klímarangsor” Nem állítható fel „intézményi klímarangsor” Pillanatfelvétel az informális kapcsolatrendszerről– itt tartunk Pillanatfelvétel az informális kapcsolatrendszerről– itt tartunk Jelző érték – a szervezeti sajátosságok tükrében Jelző érték – a szervezeti sajátosságok tükrében

6 2014. 09. 11.2014. 09. 11.2014. 09. 11.6 A klíma attól függ, hogy az intézmény milyen módon elégíti ki a szerepelvárásokat és a személyes szükségleteket. Intézményi szerepek, elvárások - környezeti nyomás Individuális diszpozíciók, igények - szükségletek

7 2014. 09. 11.2014. 09. 11.2014. 09. 11.7 Vezetési stíluselméletek modell A klímát elsősorban a vezetői magatartás, a vezetői viselkedésmód határozza meg.

8 A minta elemzése Korreláció az egész mintára nézveArculat Beleszól ás Kollégákhoz való viszony Kommuniká ció Munkához való viszony Vezetési stílusÖsszes Arculat1 Beleszólás0,401,00 Kollégákhoz való viszony0,750,851,00 Kommunikáció0,570,870,901,00 Munkához való viszony0,220,600,520,651,00 Vezetési stílus0,480,910,800,860,601,00 Összes0,690,910,960,950,630,911,00

9 A minta értékelése

10 ARCULAT Az intézményi munka során nem a szorongást indukáló vezetői magatartás jellemző, hanem a jó hangulatot, feszültségmentes légkört biztosító pedagógusi attitűd. Az intézményi munka során nem a szorongást indukáló vezetői magatartás jellemző, hanem a jó hangulatot, feszültségmentes légkört biztosító pedagógusi attitűd. A pedagógusok elismerés szükséglete az intézmény pozitív külső képe által elégül ki A pedagógusok elismerés szükséglete az intézmény pozitív külső képe által elégül ki A pedagógusok szívügyüknek tekintik a gyerekek teljesítményét, optimális követelménytámasztással erősítik az intézmény hírét A pedagógusok szívügyüknek tekintik a gyerekek teljesítményét, optimális követelménytámasztással erősítik az intézmény hírét

11 BELESZÓLÁS A vezetői beavatkozás mindig megfelelő mértékű. A vezetői beavatkozás mindig megfelelő mértékű. A pedagógus munkavégzést nagy önállóság jellemzi A pedagógus munkavégzést nagy önállóság jellemzi nemcsak a nevelők meghallgatására kerül sor, hanem az igényeik tényleges figyelembevételére is. nemcsak a nevelők meghallgatására kerül sor, hanem az igényeik tényleges figyelembevételére is.

12 KOLLÉGÁKHOZ VALÓ VISZONY A skála pozitív végén az emberi viszonyokban az egymás iránti őszinte érdeklődés, empátia, bizalom, jóindulat, baráti érzelem dominál. Az affiliációs törekvések jellemzőek. A másik véglet esetén olyan a klíma, hogy semmilyen téren nem fedezhető fel az egységesség, a többiekkel való azonosulási törekvés. A skála pozitív végén az emberi viszonyokban az egymás iránti őszinte érdeklődés, empátia, bizalom, jóindulat, baráti érzelem dominál. Az affiliációs törekvések jellemzőek. A másik véglet esetén olyan a klíma, hogy semmilyen téren nem fedezhető fel az egységesség, a többiekkel való azonosulási törekvés. A nevelőtestületi csoportban jól érzik magukat. A nevelőtestületi csoportban jól érzik magukat. Kicsi a nevelők szembenállása, nem jellemző a klikkesedés. Nem érzik magukat klikkeken kívülinek, kiközösítettnek Kicsi a nevelők szembenállása, nem jellemző a klikkesedés. Nem érzik magukat klikkeken kívülinek, kiközösítettnek

13 KOMMUNIKÁCIÓ....a neveléshez kötődő szakmai problémáik megoldásában is segítenek egymásnak....a neveléshez kötődő szakmai problémáik megoldásában is segítenek egymásnak.....a személyiség identifikációs, affiliációs és empátia törekvés.....a személyiség identifikációs, affiliációs és empátia törekvés

14 MUNKÁHOZ VALÓ VISZONY....a tantestület tagjai szívesen végzik munkájukat, nem érzik tehernek a munkájukat.....a tantestület tagjai szívesen végzik munkájukat, nem érzik tehernek a munkájukat. Nem hárítják át a gyerekekre, azok érdektelenségére a sikertelenségeiket. Nem hárítják át a gyerekekre, azok érdektelenségére a sikertelenségeiket. Nagy idő- és energiaigényes módszertani formákat sem utasítanak vissza. Nagy idő- és energiaigényes módszertani formákat sem utasítanak vissza.

15 VEZETÉSI STÍLUS....a tantestületi tagok kapcsolat-, aktivitás- és értékelés szükségleteik kielégítésére módot ad a vezető....a tantestületi tagok kapcsolat-, aktivitás- és értékelés szükségleteik kielégítésére módot ad a vezető....az igazgató “mentor” szerepével elégedettek a kollégák.....az igazgató “mentor” szerepével elégedettek a kollégák.... a kohézió javítása... a kohézió javítása....az új módszerek kipróbálása....az új módszerek kipróbálása


Letölteni ppt "Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések