Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVeronika Dobosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája
2
A rendszertípus szükségességének indoklása Munkaerőpiaci szükségleteken alapuló képzési kínálat szükségessége Régió képzési kínálatának összehangolása Képzési rendszerek, programok és tananyagok összekapcsolása, átjárhatósága Együttműködés
3
Cél Kompetencia alapú képzés oktatási kultúrájának kialakítása minden korosztály és társadalmi csoport tanuláshoz való hozzáférése foglalkoztathatóság elősegítése Képzési elvek kidolgozása, amelyek alapul szolgálnak a modulrendszerű képzési programok kidolgozásához Képzési elvek alappillérei: Egyéni igények Különböző képességek Munkaerőpiaci elvárások
4
Helyzetfelmérés 52 képzési program I.Meglévő képzési programok átvizsgálása, program- és tananyagfejlesztési tevékenység II.Képzési programokon belüli programegységek/modulok vizsgálata: a kompetenciaalapú képzés követelményeinek teljesülése
5
Eredmények – ajánlások 1. A felnőttképzési programok és tananyagfejlesztés közös stratégiájának kidolgozása a KDR-ben Tagolatlan kínálat Elégtelen tapasztalat, felkészültség és kapacitás a fejlesztésre Hálózatos együttműködés Jól tagolt, egymásra épülő képzési szintek Modulok és tananyagok komplexitása
6
Az alkalmazott tananyagfejlesztési módszerek megoszlása Tananyagfejlesztésben közreműködők% Saját alkalmazottak47 Felsőoktatási intézmények 17 Külső szakértők45 Egyéb, éspedig7,5 A tananyagfejlesztésben közreműködők
7
Eredmények – ajánlások 2. A felnőttképzési programokban megfogalmazott kompetenciával összhangban álló módszerek közös fejlesztése és alkalmazása „csak papíron” létező kompetencia követelmények Fogalmi zavarok Pedagógiai és didaktikai ismeretek hiánya, oktatói kézikönyve A képzés céljait, sajátosságait figyelembe vevő, módszereiben is megtervezett oktatás Korszerű tananyagok = segíti a képzés céljainak megvalósulását –Korszerű oktatási módszerek –Korszerű megjelenítés
8
Eredmények – ajánlások 3. A képzők, oktatók és tananyagfejlesztők képzése és továbbképzése Hálózatba szerveződéssel: költséghatékonyság Területek –Pedagógia –Információs technológia
9
Eredmények – ajánlások 4. A program- és tananyagfejlesztést szolgáló források koncentrációja és hatékony felhasználása Közös pályázatok Intézményi összefogás
10
Összegzés Nem az oktatási piac ellen, hanem a szűkös források és az intézményi kereteket meghaladó rendszerszemléletű feladatok hatékony megvalósítása érdekében Cselekvési és együttműködési lehetőség A korszerű tananyagok közös fejlesztése a felnőttképzés központi eleme!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.