Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A marketingkommunikáció
alapjai Kopcsay László
2
A marketingkommunikáció területei
B T L Direkt marketing Vásárlásösztönzés Vásárláshelyi reklám Eseménymarketing Vásárok, kiállítások Szponzorálás Személyes eladás Public Relations Nyomtatványok A T L Nyomtatott sajtó Szabadtéri eszközök Televízió-rádió Internet Az elemek egymást erősítik: integrált marketingkommunikáció
3
A marketingkommunikáció alapjai: 1. Kommunikáció Formái:
SZEMÉLYES Két személyes A leghatékonyabb Kétirányú, közvetlen Szerepcsere lehetséges CSOPORTOS Homogén csoport Térben, időben elkülönülő Késleltetett visszacsatolás TÖMEG Heterogén sokaság Térben és időben távol Legkisebb kontaktusköltség Többlépcsős terjedés Véleményirányítók szerepe Média vagy csoportvezér A kapcsolat jellege PRIMÉR Nincs technikai eszköz SZEKUNDER Kibocsátónak szükséges technikai eszköz TERCIER Mindkét félnek szüksége Technikai eszköz
4
A kommunikáció folyamata
Kibocsátó – Kódolás - Üzenet – Dekódolás – Befogadó Zaj Visszacsatolás zaj Kommunikációs környezet Kódolás a kibocsátó és a befogadó közös kódkészlete ikonikus kód azonos jelentéstartalom index kód utal a jelentéstartalomra szimbolikus kód szűk csoport, társadalmi konvenció Zaj Kommunikációs zaj hibás kódolás Csatornazaj a közvetítő csatorna hibája Környezeti zaj környezetben fellépő zavaró tényező
5
2. Pszichológia 3. Szociológia 4. Etika Empátia Motiváció
AIDA modell figyelem – érdeklődés – vágy – cselekvés Attention – Interest – Desire - Action 3. Szociológia Társadalom vizsgálata - célcsoport 4. Etika Értékrend torzítása Manipuláció, irritáció, valótlan állítás Reklámtörvény, reklámetikai kódex, versenytörvény
6
IMÁZS Fajtái Imázsra ható tényezők
Vevői elképzelések és benyomások összessége, mely a döntést befolyásolja, s hat a versenyképességre. Objektív és szubjektív elemekből áll. Fajtái Tárgya szerint: vállalati, termék, márka - imázs-transzfer Kialakulása szerint: spontán, tudatos Időpont alapján: jelenlegi, kívánatos (jövőbeni) Imázsra ható tényezők Vállalati Versenytársakhoz hasonlítva Környezeti Személyiség alapján
7
Vállalati arculat Corporate Identity CI
Tudatosan megtervezett és felépített és folyamatosan használt vállalati önábrázolás és magatartás. Jelentősége Azonosít és megkülönböztet Minősít Állandóságot sugall (térbeli, időbeli) Irányító mechanizmus eszköze Gazdaságos A szolgáltatás minőségének meghatározója Összetevői Cégfilozófia és cégkultúra Vállalati kommunikáció - szlogen Vállalati magatartás Vizuális jegyek: Logó Színvilág Betűtípus, tipográfia Nyomtatványok, levelek Formaruha Épületek, járművek
8
A vállalati arculat tervezése
1. Helyzetfelmérés Jelenlegi piaci helyzet Erős és gyenge pontok Célkitűzések Történet, kultúra, belső értékek Eddigi kommunikáció Külső imázs 3. Megvalósítás Ütemterv Felelős személyek Belső – külső indítás Változások menedzselése 4. Ellenőrzés, visszacsatolás 2. Tervezés Ajánlatok, tervjavaslatok Döntés Arculati kézikönyv Tesztelés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.