Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDomokos Nemes Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 Szitó Imre ©
2
A B C 2 Szitó Imre ©
3
3
4
A lányok jobbak a nyelvi ©©képességekben ezen belül külön az olvasási tesztekben A lányok jobbak az aritmetikában 7.-8. osztályig, de a középiskolás korosztályban már jobbak a fiúk a matekban. A fiúk jobban teljesítenek a vizuális- téri feladatokban Szitó Imre © Psychology, 4/e by Saul Kassin ©2004 Prentice Hall 4
5
Szitó Imre © ADF, CDF, BD, ADF 5
6
b2a1 Mentális forgatás 6 Szitó Imre ©
7
The Development of Intelligence Fig. 8.7 7
8
8 Szitó Imre ©
9
9
10
Elfojtjuk – testi betegségben jelenik meg Kivetítjük (másokat tartunk ellenségesnek, pedig mi haragszunk rájuk) – kapcsolatok romlanak Hagyjuk, hogy uralkodjon rajtunk – félelem, düh, szomorúság – lelki betegség Impulzív módon hagyjuk kifejez ő dni – konfliktusok el ő idézése, kapcsolatok tönkretétele 10 Szitó Imre ©
11
11 Szitó Imre ©
12
a) Jutalmazó rendszer és érzelmek örömteli élmények keresése impulzivitás széls ő séges hangulatok, érzelmek b) Végrehajtó kontroll funkciók ellen ő rzik és szervezik a viselkedést értékítélet alkotás érzelemszabályozás impulzivitás fékezése Szitó Imre © 12 Jutalomkeresés, érzelmek Ellen ő rzés Szervezés döntések
13
Szitó Imre © 13 közvetlen jutalom, érzelem serdül ő kor szabályozás, távoli jutalom, szociális érettség Idegrendszeri fejl ő dés üteme 25 év
14
Érzelmeink pontos észlelése Érzelmeink szabályozása Az érzelmeink késleltetése, célelérés, kitartás Mások érzelmeinek pontos észlelése és válaszadás (empátia) A társas kapcsolatok kezelés 14 Szitó Imre ©
15
15 Szitó Imre ©
16
16 Szitó Imre ©
17
Elegem van már az egészb ő l! Dühös vagyok, hogy ilyen dolgokat kell csinálnom. Szégyellem, hogy nem tudom jól csinálni. Inkább itt hagyom. Attól tartok, hogy az én dolgozatom lesz a legrosszabb. Aggódom, hogy bírálatot kapok és nem felelek meg. Nahát! Csak ennyire vitted? Megvetem az olyan embert, aki semmire nem vitte. Nem kell segíteni! Elboldogulok egyedül is. Akkor vagyok nyugodt, ha egyedül csinálom. Büszke vagyok, hogy … Szüleim kórházba kerültek. Aggódom, (szomorú vagyok), hogy végleg elveszítem ő ket. 17 Szitó Imre ©
18
18
19
Szitó Imre © 19
20
20 Szitó Imre ©
21
21 Szitó Imre ©
22
ÁLLJ MEG (ne reagálj semmire) GONDOLKOZZ ! MI A PROBLÉMA, mit tehetek, hogy megnyugodjak ? Mit tegyek, hogy ne sértsem meg magamat és másokat? Ötletek ! Kiválasztok egyet. Tedd meg azt, amit a legjobbnak tartasz ! Szitó Imre © 22
23
Helyzet kiválasztása – pl. dolgozatírás id ő pontjának halasztása, annak igénylése, hogy csak szóban vagy csak írásban történjen a számonkérés - hiányzás Helyzet módosítás : megváltoztatjuk a helyzetet, különböz ő helyzeteket hozunk létre az érzelmi hatások módosítása érdekében. (kabala kirakása) Figyelemirányítás –Csak a feladatra figyelek, nem foglalkozom az aggodalmas gondolatokkal! Kognitív kiértékelés –olyan keretbe helyezzük a tapasztalatot, amely módosítja a helyzet érzelmi hatását – Sikerült elkezdenem! A múltkor mégcsak nem is sikerült. - Most nem fontos, mit szólnak a szüleim! Válaszmodulálás – érzelmi reakció befolyásolására tett kísérlet, amikor az egyén átéli az érzelmet. – Mély lélegzetvételek. 23 Szitó Imre ©
24
Magnófelvétel Túltanulás Elmondás vkinek, bírálat nélkül Próbadolgozat Írásbeliség inkább, mint feleltetés Relaxáció Automatikus gondolatok felismerése, megkérd ő jelezése (elutasítás:”Engem mindenkinek szeretnie kell ! Perfekcionizmus:”Nem hibázhatok. Tökéletesen kell csinálnom a dolgokat.” Lefelé viszonyítás Énideál csökkentése (perfekcionizmus) Kell-én csökkentése (szül ő i elvárás, p.) Értékes tulajdonságok összegy ű jtése Szitó Imre © 24
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.