Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Szitó Imre ©. A B C 2 Szitó Imre © 3  A lányok jobbak a nyelvi ©©képességekben ezen belül külön az olvasási tesztekben  A lányok jobbak az aritmetikában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Szitó Imre ©. A B C 2 Szitó Imre © 3  A lányok jobbak a nyelvi ©©képességekben ezen belül külön az olvasási tesztekben  A lányok jobbak az aritmetikában."— Előadás másolata:

1 1 Szitó Imre ©

2 A B C 2 Szitó Imre ©

3 3

4  A lányok jobbak a nyelvi ©©képességekben ezen belül külön az olvasási tesztekben  A lányok jobbak az aritmetikában 7.-8. osztályig, de a középiskolás korosztályban már jobbak a fiúk a matekban.  A fiúk jobban teljesítenek a vizuális- téri feladatokban Szitó Imre © Psychology, 4/e by Saul Kassin ©2004 Prentice Hall 4

5 Szitó Imre © ADF, CDF, BD, ADF 5

6 b2a1 Mentális forgatás 6 Szitó Imre ©

7 The Development of Intelligence Fig. 8.7 7

8 8 Szitó Imre ©

9 9

10  Elfojtjuk – testi betegségben jelenik meg  Kivetítjük (másokat tartunk ellenségesnek, pedig mi haragszunk rájuk) – kapcsolatok romlanak  Hagyjuk, hogy uralkodjon rajtunk – félelem, düh, szomorúság – lelki betegség  Impulzív módon hagyjuk kifejez ő dni – konfliktusok el ő idézése, kapcsolatok tönkretétele 10 Szitó Imre ©

11 11 Szitó Imre ©

12 a) Jutalmazó rendszer és érzelmek örömteli élmények keresése impulzivitás széls ő séges hangulatok, érzelmek b) Végrehajtó kontroll funkciók ellen ő rzik és szervezik a viselkedést értékítélet alkotás érzelemszabályozás impulzivitás fékezése Szitó Imre © 12 Jutalomkeresés, érzelmek Ellen ő rzés Szervezés döntések

13 Szitó Imre © 13 közvetlen jutalom, érzelem serdül ő kor szabályozás, távoli jutalom, szociális érettség Idegrendszeri fejl ő dés üteme 25 év

14  Érzelmeink pontos észlelése  Érzelmeink szabályozása  Az érzelmeink késleltetése, célelérés, kitartás  Mások érzelmeinek pontos észlelése és válaszadás (empátia)  A társas kapcsolatok kezelés 14 Szitó Imre ©

15 15 Szitó Imre ©

16 16 Szitó Imre ©

17  Elegem van már az egészb ő l! Dühös vagyok, hogy ilyen dolgokat kell csinálnom. Szégyellem, hogy nem tudom jól csinálni. Inkább itt hagyom.  Attól tartok, hogy az én dolgozatom lesz a legrosszabb. Aggódom, hogy bírálatot kapok és nem felelek meg.  Nahát! Csak ennyire vitted? Megvetem az olyan embert, aki semmire nem vitte.  Nem kell segíteni! Elboldogulok egyedül is. Akkor vagyok nyugodt, ha egyedül csinálom. Büszke vagyok, hogy …  Szüleim kórházba kerültek. Aggódom, (szomorú vagyok), hogy végleg elveszítem ő ket. 17 Szitó Imre ©

18 18

19 Szitó Imre © 19

20 20 Szitó Imre ©

21 21 Szitó Imre ©

22  ÁLLJ MEG (ne reagálj semmire) GONDOLKOZZ !  MI A PROBLÉMA, mit tehetek, hogy megnyugodjak ?  Mit tegyek, hogy ne sértsem meg magamat és másokat?  Ötletek !  Kiválasztok egyet.  Tedd meg azt, amit a legjobbnak tartasz ! Szitó Imre © 22

23  Helyzet kiválasztása – pl. dolgozatírás id ő pontjának halasztása, annak igénylése, hogy csak szóban vagy csak írásban történjen a számonkérés - hiányzás  Helyzet módosítás : megváltoztatjuk a helyzetet, különböz ő helyzeteket hozunk létre az érzelmi hatások módosítása érdekében. (kabala kirakása)  Figyelemirányítás –Csak a feladatra figyelek, nem foglalkozom az aggodalmas gondolatokkal!  Kognitív kiértékelés –olyan keretbe helyezzük a tapasztalatot, amely módosítja a helyzet érzelmi hatását – Sikerült elkezdenem! A múltkor mégcsak nem is sikerült. - Most nem fontos, mit szólnak a szüleim!  Válaszmodulálás – érzelmi reakció befolyásolására tett kísérlet, amikor az egyén átéli az érzelmet. – Mély lélegzetvételek. 23 Szitó Imre ©

24  Magnófelvétel  Túltanulás  Elmondás vkinek, bírálat nélkül  Próbadolgozat  Írásbeliség inkább, mint feleltetés  Relaxáció  Automatikus gondolatok felismerése, megkérd ő jelezése (elutasítás:”Engem mindenkinek szeretnie kell ! Perfekcionizmus:”Nem hibázhatok. Tökéletesen kell csinálnom a dolgokat.”  Lefelé viszonyítás  Énideál csökkentése (perfekcionizmus)  Kell-én csökkentése (szül ő i elvárás, p.)  Értékes tulajdonságok összegy ű jtése Szitó Imre © 24


Letölteni ppt "1 Szitó Imre ©. A B C 2 Szitó Imre © 3  A lányok jobbak a nyelvi ©©képességekben ezen belül külön az olvasási tesztekben  A lányok jobbak az aritmetikában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések