Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsófia Barnané Megváltozta több, mint 10 éve
1
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, 2009. 04. 29. Mosolits Lászlóné, Ildikó
2
Integrációs felkészítés Együttnevelés Intézményfejlesztés Pedagógiai megújulás HHH-s tanulók egyénre szabott tanulástámogatása Társadalmi környezettel való együttműködés Szülőkkel való kapcsolattartás Bevezetés: általános iskola 1-8, középiskola: 9- 10. évf.
3
Nálunk vannak HHH-s tanulók? 7708 fő gyermekvédelmei kedvezmény: 11% Óvoda: 13.739 fő 279 fő HHH-s 2% Ált. isk. 33.389 fő1182 fő HHH-s 3,6% Középisk: 24.318 fő 110 fő HHH-s 0,45% Összesen: 71.446 fő1571 fő HHH-s 2,2% Foglalkoztatottak 20%-a 8 ált. végzettségű
4
Jogszabályi helyek 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról 11/1994. (VI.24.) MKM rendelet 39.§ D és E 27.480/2003. sz. OM közlemény 9/2008.(III. 31.) OKM rendelet
5
Közoktatási törvény 95. § (1) Az oktatásért felelős miniszter közoktatásfejlesztéssel kapcsolatos feladata: i) a hátrányos helyzetű, köztük különösen a roma gyermekek, tanulók nevelésével, oktatásával kapcsolatos feladatok végrehajtását segítő országos szolgáltató rendszer kiépítése és működtetése; j) az oktatási programok (pedagógiai rendszerek) - így különösen ajánlott pedagógiai program és tanterv, valamint az erre épülő tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszer, továbbá a gyakorlati alkalmazást lehetővé tevő, illetve segítő akkreditált pedagógusképzési és -továbbképzési kínálat, pedagógiai szakmai szolgáltató tevékenység - kidolgozása, kiadása;
6
11/1994 MKM r. 39/D. §: képesség-kibontakoztató felkészítés a HHH-s tanulóknak Pedagógiai tartalma Igazgatói döntés további felvételről Együttműködés az OOIH-val 39/E. §: integrációs felkészítés U.a pedagógiai tartalommal Nem lehet több, mint 50% a HHH-s arány A település azonos típusú intézményei közötti HHH- s eltérés max. 25%
7
Intézményfejlesztési feladatok Alapító okirat Pedagógiai program SZMSZ, Házirend Minőségfejlesztési program Továbbképzési program Esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv
8
Kire igényelhető támogatás? HHH-s tanulók száma alapján SNI-s tanulóra, ha integráltan nevelhető és HHH-s Intézményvezetői döntés alapján + 10% Magántanulókra nem
9
A pályázat benyújtásának feltételei Fenntartó kötelezettséget vállal a program beépítésére HHH-s gyermekek/tanulók száma jogszerűen meghatározott – korrekció okt.1-i statisztika Beiskolázási körzethatárok a Kt. 66.§ alapján HHH-s eltérés nem lehet nagyobb 25%-nál Utóbbi 3 évben nem volt elmarasztaló bírósági határozat
10
Pályázat beadása Elektronikusan és papír alapon MÁK Igazgatóság – nem önkorm. OKM Támogatáskezelő OOIH által e célra kialakított elektronikus rendszerén keresztül Azonosító – PIN kód- Regisztráció
11
A pályázat útja Értesítések megküldése: szeptember 15. Utalás: szeptember 5. Októberi statisztikai adatok: október 15. Pedagógus kiegészítő illetmény korrekciója: november 05. Együttműködési Megállapodás: november 30.
12
Segítség! Nyertünk! Adatpontosítás az okt.1-i statisztika alapján Együttműködési Megállapodás az OOIH-val: szakmai együttműködés, vállalások meghatározása az IPR elvárt eredményei szerint, forrásfelhasználás szabályai IPR kiépítése IPR folyamat-tanácsadó segíti Önértékelés
13
Miben nyújtunk segítséget? Pályázatok elkészítése Intézményfejlesztés tervezése, megvalósítása, IPR Pedagógus továbbképzések: IPR, kooperatív technikák, projektpedagógia Jogszabályoknak megfelelő működtetés
14
Köszönöm a figyelmet! mosolitsne.ildiko@mpigyor.hu Telefon: 96/529-403
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.