Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségdíjak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségdíjak."— Előadás másolata:

1 Minőségdíjak

2 A teljes körű minőségirányítás (TQM) bevezetésében kiváló eredményeket elért vállalatok elismerésére alapított díjak:  Malcolm Baldridge Díj (USA 1980)  Európai Minőségdíj (1992)  Magyar Nemzeti Minőségi Díj (1996)

3 A pályázati eljárás menete:
 önértékelés: adottságok, eredmények kritériumcsoport  helyszíni értékelés (díjra esélyes pályázóknál)  végső értékelés

4 Kategóriák:  termelő kisvállalat (250 fő alatt)  termelő középvállalat ( fő)  termelő nagyvállalat (1000 fő felett)  szolgáltató vállalat

5 Az értékelés során azt veszik figyelembe, hogy a pályázó
– milyen szemlélettel közelíti meg a teljes körű minőségirányítást, – milyen széles körben alkalmazza ezt a szervezeten belül, – mennyire kiválóak az eredményei és – az eredmények mennyire terjednek ki az egész szervezetre.

6 A minőségdíj önértékelésen alapul, amely segít
azonosítani a szervezet erős és gyenge pontjait kijelölni a szervezeten belüli legfontosabb fejlesztési területeket meghatározni a továbbfejlődés irányait más szervezetek teljesítményeivel való összehasonlítás alapján

7 Az értékelés során azt veszik figyelembe, hogy a pályázó
– milyen szemlélettel közelíti meg a teljes körű minőségirányítást, – milyen széles körben alkalmazza ezt a szervezeten belül, – mennyire kiválóak az eredményei és – az eredmények mennyire terjednek ki az egész szervezetre.

8 A magyar Nemzeti Minőségi Díj

9 A magyar Nemzeti Minőségi Díj modellje
VEZETÉS 10% (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA 9% (90 PONT) FOLYAMATOK 14% (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG 9% (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK 15% (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA 8% (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG 20% (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK 9% (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS 6 % (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

10 önértékelési modellje az üzleti kiválóságért
A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

11 1. Vezetés 1. a) A vezetők TQM-kultúra iránti elkötelezettsége
1. b) A megfelelő erőforrások és támogatás biztosítása, a továbbfejlesztés és a dolgozók részvétele 1. c) A vezetők együttműködése a vevőkkel, beszállítókkal és más külső szervezetekkel 1. d) A dolgozók erőfeszítésének, teljesítményének megbecsülése, elismerése

12 önértékelési modellje az üzleti kiválóságért
A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

13 2. Üzletpolitika és stratégia
2. a) A fontos és meghatározó információk érvényesülése az üzletpolitika és stratégia kialakításában 2. b) Az üzletpolitika és stratégia kialakítása 2. c) Az üzleti és stratégiai elképzelések ismertetése és megvalósítása 2. d) Az üzletpolitika és a stratégia aktualizálása, fejlesztése

14 önértékelési modellje az üzleti kiválóságért
A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

15 3. Dolgozók irányítása 3. a) Az emberi erőforrások tervezése és továbbfejlesztése 3. b) A szervezetben dolgozók képességeinek kibontakoztatása, fenntartása 3. c) A célok egyeztetése a dolgozókkal, a teljesítmények folyamatos felülvizsgálata 3. d) A dolgozók bevonása, felhatalmazása, elismerése 3. e) A vállalaton belüli kommunikáció 3. f) Gondoskodás a dolgozókról

16 önértékelési modellje az üzleti kiválóságért
A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

17 6. Vevői elégedettség 6. a) A vevők véleménye a szervezet termékeiről, szolgáltatásairól és a vevőkkel kiépített kapcsolatrendszeréről 6. b) A vevői elégedettségre vonatkozó további mutatók

18 önértékelési modellje az üzleti kiválóságért
A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

19 7. Dolgozói elégedettség
7. a) A munkavállalók véleménye a szervezetről 7. b) A dolgozói elégedettségre vonatkozó további mutatók

20 önértékelési modellje az üzleti kiválóságért
A magyar Nemzeti Minőségi Díj önértékelési modellje az üzleti kiválóságért VEZETÉS (100 PONT) DOLGOZÓK IRÁNYÍTÁSA (90 PONT) FOLYAMATOK (140 PONT) DOLGOZÓI ELÉGEDETTSÉG (90 PONT) ÜZLETI EREDMÉNYEK (150 PONT) ÜZLET- POLITIKA ÉS STRATÉGIA (80 PONT) VEVŐI ELÉGEDETTSÉG (200 PONT) ERŐ- FORRÁSOK (90 PONT) TÁRSADALMI HATÁS (60 PONT) ADOTTSÁGOK (500 PONT) EREDMÉNYEK (500 PONT)

21 8. Társadalmi hatás 8. a) A társadalom véleménye a szervezetről
8. b) A szervezet társadalmi hatására vonatkozó további mutatók

22 Az EFQM (European Fundation of Quality Management) kiválóságmodell
esults A pproach D eployment ssessment eview Eredmény Megközelítés Alkalmazás Értékelés Átvizsgálás % Folyamatok 14% Dolgozók irányítása 9% Politika és stratégia 8% Partner- kapcsolatok & Er őforrások Kulcsteljesít- mény mutató eredmények 15% Dolgozói 9 % Vev ői 20% Társadalmi 6% ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK I N N O V Á C I Ó ÉS T A N U L Á S A D A R RADAR Kulcs- teljesítmény Vezetés 10%

23 A kiválóság nyolc alapelve és azok üzleti haszna 1.
3. Vezetés és célorintáció • dolgozói elkötelezettség és hatékonyság • világos fejlődési irány • piacorientáltság • strukturált feladatlebontás 1. Eredmény orientáció • érték a részvényesek számára • hosszú távú siker • kölcsönösen előnyös kapcsolatok • teljesítmények mérése 4. Folyamatokon és eredményeken alapuló irányítás • telj. mutatókra irányított tevékenység • erőforrások max. kihasználása • teljesítmények összhangja • teljesítmény ingadozások kezelése • megvalósítható célok és stratégiai irányok 2. Vevő orientáció • piaci részesedés növelés • érték a vevőnek • alacsony költségek • hosszú távú siker

24 A kiválóság nyolc alapelve és azok üzleti haszna 2.
7. Partnerkapcsolatok fejlesztése • érték teremtő képesség • versenyképesség • erőforrások és költségek összhangja 5. Dolgozók fejlesztése és bevonása • max. részvétel • pozitív hozzáállás és erkölcs • pozitív magatartás • hatékony tudásmegosztás • lehetőség új ismeretek megszerzésére 8. Közösségért való felelősség • hitelesség • hírnév erősítés • közéleti tudatosság • biztonság • bizalom és megbízhatóság 6. Folyamatos tanulás, megújulás és javítás • szervezeti élénkség • költség csökkentés • teljesítmény optimalizálás • megelőzés bázisú szemlélet

25 EFQM kiválóságmodell főbb tartalmi követelményei
Adottságok : • jól szabályozott, rendszerbe foglalt folyamatok minden üzleti területre kiterjedően szisztematikus gyakorlati megvalósítás az eredményesség rendszeres mérése minden üzleti területen az elért eredmények értékelése, célokkal, korábbi saját, il. más szervezetek eredményeivel való összehasonlítás tervszerű, folyamatos javításra való törekvés minden területen Eredmények: (öt évre visszamenően !) fejlődési irányok, trendek célok kitűzése, azok elérése más belső, ill. külső szervezetek eredményeivel való összehasonlítás megléte, ill. annak eredménye az eredmények elérésének tervezettsége, akciókkal való fedettsége az eredmények teljes tevékenységre vonatkozó kiterjedtsége

26


Letölteni ppt "Minőségdíjak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések