Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon"— Előadás másolata:

1 Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
EGYÉNI TEHETSÉGGONDOZÓ MENTOR PROGRAM a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthonban Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

2 TARTALOM I. A MENTOR program célja II. A MENTOR program felépítése
III. Jelentkezés, beválogatás IV. Tevékenységek V. A program lezárása

3 I. A MENTOR program célja
A mentor program célja iskolai keretek közti egyéni fejlesztési lehetőséget biztosítani a beválogatott tehetséges tanulóknak.

4 II. A MENTOR program felépítése
2.1. Pályázat a mentor programba. A mentor-programba pályázat útján, vagy meghívás útján lehet bekerülni. A pedagógus és a tanuló közösen nyújtja be pályázatát. Egy mentor egy tanévben legfennebb 2 tanuló mentorálasát végezheti. Tanulói pályázat Tanári pályázat

5 2.2. A beválogatás kritériumai
Tanulmányi eredmény Korábbi versenyeredményei Szaktanári jellemzés Motiváltság (mérés) Kreativitás (mérés) Előző tanév mentor programjáról benyújtott beszámoló BEVÁLOGATOTT TANULÓK

6 3. A mentor-program tevékenységei (1)
A pályázat benyújtásakor a mentor a tehetséggondozó tevékenység tervezetét készíti el, amelynek tartalmaznia kell a mentori program konkrét céljait a tervezett kimeneti tevékenységeket (tudományos dolgozat, versenye(ke)n való részvétel, önálló kutatómunka, stb) egyéni fejlesztési terv vázlatot

7 3. A mentor-program tevékenységei (2)
Kedvező döntés után a mentor egyéni fejlesztési tervet készít a tanuló számára, amely tartalmazza a heti rendszerességű foglalkozások tematikáját is, az alkalmazott egyéb tehetséggondozó tevékenységeket, a tanuló számára felkínált évközi és nyári szünet alatti tevékenységeket.

8 4. A mentor feladatai Heti két órában az előzetesen elkészített tehetséggondozó munkaterv szerinti egyéni tehetséggondozó foglalkozást vezet a mentorprogramba beválogatott tanulónak. Irányítja a tanuló szakmai felkészülését, felkészíti versenyekre, illetve olyan szakmai programokra, amelyeket az országos tehetséggondozó szervezetek középiskolás tanulók számára szerveznek Féléves és év végi beszámolót készít a tevékenységéről.

9 5. A tanuló feladatai A mentorprogramba beválogatott tanuló a program elindítása után választott, de kötelező feladatként végzi a tehetséggondozó tevékenységet, A tanulónak meg kell jelennie a foglalkozásokon, a mentor által előírt tevékenységeket pontosan el kell végeznie. Részt vesz a tehetségprogramban megjelölt versenyeken, és azokon a tehetséggondozó tevékenységeken, amelyeket mentora számára javasol. Lehetőség szerint részt vesz egy nyári, a szakterületét érintő tehetséggondozó táborban, amely költségeinek legalább felét az intézmény téríti. Féléves és év végi beszámolót készít a tevékenységéről.

10 A mentor-program hatékonyságát és eredményességét mérő indikátorok
Beszámolók elkészítése Mentor értékelése Versenyeken részvétel, versenyeredmények Önálló kutatás, dolgozat, egyéb ezzel összefüggő produktum A Lévay Tudományos Diákkörben szülők előtt bemutatott előadás

11 A mentornak mindent meg kell tennie azért, hogy a tevékenység rendszeres és sikeres legyen. Ha a tevékenység a tanulónak felróható ok miatt hiúsul meg, vagy a mentor annak hatékonyságát elégtelennek ítéli, kezdeményezheti a program megszüntetését. A mentorprogramba való beválogatás egy tanévre szól. A tanév végi értékelésen a munkaközösség-vezetők véleményének kikérése után az intézmény vezetősége dönt arról, hogy a tanuló a következő tanévben automatikusan bent marad a programban, vagy újra pályázhat.

12

13

14

15

16 ARANYOSOK GÁLÁJA

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26


Letölteni ppt "Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések