Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergely Pap Megváltozta több, mint 10 éve
1
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
EGYÉNI TEHETSÉGGONDOZÓ MENTOR PROGRAM a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthonban Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
2
TARTALOM I. A MENTOR program célja II. A MENTOR program felépítése
III. Jelentkezés, beválogatás IV. Tevékenységek V. A program lezárása
3
I. A MENTOR program célja
A mentor program célja iskolai keretek közti egyéni fejlesztési lehetőséget biztosítani a beválogatott tehetséges tanulóknak.
4
II. A MENTOR program felépítése
2.1. Pályázat a mentor programba. A mentor-programba pályázat útján, vagy meghívás útján lehet bekerülni. A pedagógus és a tanuló közösen nyújtja be pályázatát. Egy mentor egy tanévben legfennebb 2 tanuló mentorálasát végezheti. Tanulói pályázat Tanári pályázat
5
2.2. A beválogatás kritériumai
Tanulmányi eredmény Korábbi versenyeredményei Szaktanári jellemzés Motiváltság (mérés) Kreativitás (mérés) Előző tanév mentor programjáról benyújtott beszámoló BEVÁLOGATOTT TANULÓK
6
3. A mentor-program tevékenységei (1)
A pályázat benyújtásakor a mentor a tehetséggondozó tevékenység tervezetét készíti el, amelynek tartalmaznia kell a mentori program konkrét céljait a tervezett kimeneti tevékenységeket (tudományos dolgozat, versenye(ke)n való részvétel, önálló kutatómunka, stb) egyéni fejlesztési terv vázlatot
7
3. A mentor-program tevékenységei (2)
Kedvező döntés után a mentor egyéni fejlesztési tervet készít a tanuló számára, amely tartalmazza a heti rendszerességű foglalkozások tematikáját is, az alkalmazott egyéb tehetséggondozó tevékenységeket, a tanuló számára felkínált évközi és nyári szünet alatti tevékenységeket.
8
4. A mentor feladatai Heti két órában az előzetesen elkészített tehetséggondozó munkaterv szerinti egyéni tehetséggondozó foglalkozást vezet a mentorprogramba beválogatott tanulónak. Irányítja a tanuló szakmai felkészülését, felkészíti versenyekre, illetve olyan szakmai programokra, amelyeket az országos tehetséggondozó szervezetek középiskolás tanulók számára szerveznek Féléves és év végi beszámolót készít a tevékenységéről.
9
5. A tanuló feladatai A mentorprogramba beválogatott tanuló a program elindítása után választott, de kötelező feladatként végzi a tehetséggondozó tevékenységet, A tanulónak meg kell jelennie a foglalkozásokon, a mentor által előírt tevékenységeket pontosan el kell végeznie. Részt vesz a tehetségprogramban megjelölt versenyeken, és azokon a tehetséggondozó tevékenységeken, amelyeket mentora számára javasol. Lehetőség szerint részt vesz egy nyári, a szakterületét érintő tehetséggondozó táborban, amely költségeinek legalább felét az intézmény téríti. Féléves és év végi beszámolót készít a tevékenységéről.
10
A mentor-program hatékonyságát és eredményességét mérő indikátorok
Beszámolók elkészítése Mentor értékelése Versenyeken részvétel, versenyeredmények Önálló kutatás, dolgozat, egyéb ezzel összefüggő produktum A Lévay Tudományos Diákkörben szülők előtt bemutatott előadás
11
A mentornak mindent meg kell tennie azért, hogy a tevékenység rendszeres és sikeres legyen. Ha a tevékenység a tanulónak felróható ok miatt hiúsul meg, vagy a mentor annak hatékonyságát elégtelennek ítéli, kezdeményezheti a program megszüntetését. A mentorprogramba való beválogatás egy tanévre szól. A tanév végi értékelésen a munkaközösség-vezetők véleményének kikérése után az intézmény vezetősége dönt arról, hogy a tanuló a következő tanévben automatikusan bent marad a programban, vagy újra pályázhat.
16
ARANYOSOK GÁLÁJA
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.