Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgoston Deák Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Szemléletformálás a környezetvédelemben. Hartay Mihály Ökopack Kft. ügyvezető
2
Célközönség A jómódú, általában értelmiségi (kb. teljes lakosság 15%-a) fogékony a környezete állapotára A napi megélhetési gondokkal küzdők, alacsony iskolázottságúak (kb 40-45%) nagy hányada nem befogadó. A fiatalok (4-18 éves kor között) fogékonyak, de rossz szülői példamutatással könnyen eltéríthetők (kb. 15%). A felső középosztály (15-20%) különböző eszközökkel sikeresen megszólítható.
3
Célok A jövő generációjáért érzett felelősség megteremtése Az alapvető erkölcsi értékek tisztelete Ésszerű fogyasztási igények kialakítása Az egészség fontosságának igénye A közvetlen és távolabbi környezetünk állapotának megismerése és megvédése
4
Eszközök Pozitív ösztönző eszközök (anyagi ösztönzők, érdekeltség kialakítása, információkhoz juttatás, lehetőségek megteremtése, mértékadó személyiségek példamutatása) Negatív ösztönzők (a környezeti terhek érvényesítése az árakban, környezetterhelési adók szélesebb körű alkalmazása, büntető szankciók kiterjesztése, a társadalom negatív értékítélete a szabálysértőkkel szemben)
5
Szemléletformálás a hulladékgazdálkodásban Pozitív ösztönzők: gyűjtési lehetőség megteremtése és érdekeltség kialakítása a szelektív gyűjtésben, információkhoz juttatás (HT, TAV kiállítás, oktató anyagok), játszóházak révén játékos nevelési hatás a fiatalokra és rajtuk keresztül a szülőkre, média reklámok alkalmazása a társadalom szélesebb köréhez, ismert személyiségek bevonása példamutatás céljából,
6
Szemléletformálás a hulladékgazdálkodásban Negatív ösztönzők: a környezetszennyező fizesse meg az okozott kárt (vörösiszap), az árak tartalmazzák a valós környezeti terheket. A szelektív gyűjtést elkerülők magasabb szemétdíj fizetésre kötelezhetők (lerakási adó bevezetése) Környezetterhelési díjak kiterjesztése A társadalom negatív viszonya a környezetet terhelőkkel szemben.
7
A pozitív és negatív ösztönzők hatásai A környezettudatosság szinonimája a szelektív gyűjtés lett (15% gyűjt, 85% vallja magáról), Extenzív növekedés van, intenzív alig Érdekeltség nem valósult meg (se pozitív, se negatív), Oktatásra, nevelésre való igény jelentősen nőtt,
8
Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan! Elérhetőségem: Öko-Pack Kft. »1066 Budapest Teréz krt. 54. »Tel: 06-30-505-82-57 »E-mail: hartay@okopack.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.