Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Serly Dániel danidee@elte.hu
TEKINTÉLY ÉS TANULÁS Készítette: Serly Dániel
3
Miről lesz szó? Az ember mindennek keresi az értelmét
McHugh kísérlete Az ember behódol a tekintélynek Milgram kísérlete Az embert befolyásolja a tömeg akarata, véleménye Arch kísérlete Következmények
4
McHugh kísérlete Alanyok: feladatuk, hogy 10 igen nem kérdést tegyenek fel a tanácsadónak, akit nem látnak. Tanácsadó: randomra ad igen-nem válaszokat, ezt az alanyok nem tudják. Eredmény: Az alanyok mégis értelmét keresik a válaszoknak, csak kevesen jönnek rá, hogy nincs értelmük.
5
2. A TEKINTÉLYRŐL - Milgram kísérlete -
6
Milgram kísérlete Előzmény: My Lai vérengzés Viet-nam-ban Mi az oka?
Egyedi eset, vagy nem? Személyiségzavar?
7
Milgram kísérlete Szerepük: Kísérleti alany ~ tanár
Beépített ember ~ diák
8
Milgram kísérlete A tanár elektrosokkot használ.
Max. 450 Volt, 15 voltonként növelhető a feszültség Diák ront tanár: elektrosokk Kísérletező utasíthatja a tanárt, hogy növelje az elektrosokk feszültségét
9
DE: Igazából nincs áram, a diák (azaz a beépített ember) színlel.
Milgram kísérlete DE: Igazából nincs áram, a diák (azaz a beépített ember) színlel. Kérdés: Hányan lennének képesek arra, hogy kiadják a max. feszültséget?
10
Milgram kísérlete Miért??? Válasz: Szakemberek szerint: 0.1%
Laikusok szerint: 1% Valójában: legalább 10%. A kísérlet egyes változataiban az emberek 2/3–a. Miért??? Mert a kísérleti alanyok szoronganak amiatt, hogy meg kell felelniük a kísérletezőnek
11
Milgram kísérlet - eredmény
12
3. A CSOPORT NYOMÁS- GYAKORLÁSÁRÓL
- Asch kísérlete -
13
Asch kísérlete Résztvevők:
Sok beépített ember Egy kísérleti alany Résztvevőket berakják egy terembe Feladatuk: annak eldöntése, hogy változó hosszúságú vonalhármasokban melyik ugyanolyan hosszú, mint az eredeti?
14
Asch kísérlete Kulcsmomentum: A beépített emberek a feladat bizonyos pontjaiban direkt hibáznak. Eredmény: A kísérleti alanyok 32%-a nem hisz a saját szemének, és a többiekkel ért egyet.
15
Következmény az osztályterem kritikus terület befolyásolhatóság tekintetében. tanár feladata: segítse elő a diák kritikus gondolkodásának fejlődését, és intellektuális kezdeményőkézségét, a tekintély hatása és az osztály nyomásával szemben.
16
A természetes tendencia a tárgy dominanciája és a tanuló alárendeltsége felé halad.
17
VÉGE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.