Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Feketené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Prof. Dr. Kátai János dékán Debrecen, 2008. március 31.
Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása. HEFOP P /1.0 projekt A DE Mezőgazdaságtudományi Karának tevékenysége, különös tekintettel az oktatásban bekövetkezett változásokra Prof. Dr. Kátai János dékán Debrecen, március 31.
2
A debreceni agrár-felsőoktatás rövid története és helye a debreceni felsőoktatásban
1868 Debreceni Országos Felsőbb Gazdasági Tanintézet 1906 és 1944 között Magyar Királyi Gazdasági Akadémia 1953 Debreceni Mezőgazdasági Akadémia 1962 és 1970 között Agrártudományi Főiskola 1970 és 1999 között Debreceni Agrártudományi Egyetem két vidéki karral (Szarvas, kezdetben Hódmezővásárhely később Mezőtúr) bővült 1991-től Debreceni Universitas Egyesülés 1998-tól Debreceni Egyetemi Szövetség 2000. január 1. Debreceni Egyetem Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar 2006-ra 15-re növekedett az Egyetem karainak száma A Debreceni Egyetemen három centrumában – Agrár- és Műszaki Tudományok, Orvos- és Egészségtudományi, Tudományegyetemi – 18 szervezeti egység működik.
3
2006 július 1-től az Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma felépítése
Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar Mezőgazdaságtudományi Kar Műszaki Kar Debreceni Tangazdaság és Tájkutató Intézet Karcagi Kutató Intézet Nyíregyházi Kutató Központ
4
Hagyományos képzés a Karon 2005-ig
Egyetemi szakok agrármérnöki agrár mérnöktanári agrárkémikus agrármérnöki élelmiszer minőségbiztosító agrármérnöki környezetgazdálkodási agrármérnöki Főiskolai szakok kertészmérnöki mezőgazdasági mérnöki természetvédelmi mérnöki vadgazda mérnöki Felsőfokú szakképzés hulladékgazdálkodási technológus
5
Diplomával rendelkezők számára
agrármérnöki kiegészítő agrár mérnöktanári Szakirányú továbbképzési szakok geodéziai és térinformatikai halászati ingatlangazdálkodási környezettechnológiai mezőgazdasági termékminősítő minőségügyi növényvédelmi, takarmánykeverék-gyártási tápanyag-gazdálkodási, terület- és településfejlesztési szakértő szarvasmarha-tenyésztési és tejgazdasági vadgazdálkodási vetőmag-gazdálkodási
6
A Karon indítható BSc szakok
állattenyésztő mérnöki élelmiszermérnöki kertészmérnöki környezetgazdálkodási agrármérnöki mezőgazdasági mérnöki növénytermesztő mérnöki természetvédelmi mérnöki vadgazda mérnöki
7
A Karon indítható MSc szakok
agrármérnöki állattenyésztő mérnöki élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnöki kertészmérnöki növényorvosi természetvédelmi mérnöki
8
Képzés a 2007/2008-as tanévben hagyományos főiskolai (2), egyetemi (5) képzés 4 felsőfokú szakképzés oktatása 8 BSc szak 6 szakirányú továbbképzés oktatása 3 doktori iskola A mezőgazdasági mérnöki BSc alapszak képzése a Partiumi Keresztény Egyetemen (Nagyvárad)
9
Állattenyésztés-tudományi
Doktori iskolák Állattenyésztés-tudományi Interdiszciplináris agrár- és természettudományi Növénytermesztési és kertészeti tudományi
10
A Kar további feladatai az oktatási struktúra átalakításában
2008-ban újra akkreditáltatjuk az alábbi felsőfokú szakképzési szakokat: gyógy- és fűszernövénytermesztő és feldolgozó hulladékgazdálkodási technológus logisztikai és műszaki menedzser asszisztens növénytermesztő és növényvédő technológus ménesgazda nemzetközi logisztikai és szállítmányozási szakügyintéző energetikai mérnökasszisztens
11
Ebben a tanévben újra akkreditáltatjuk az alábbi szakirányú továbbképzési szakokat:
térinformatikai és alkalmazott távérzékelés halászati ingatlangazdálkodási környezettechnológiai növényvédelmi terület- és település fejlesztési szakértő terület- és vidékfejlesztő településfejlesztés nemzetközi agrárágazati szakértő környezetinformatikai környezet management hulladékgazdálkodási vadgazdálkodási vetőmaggazdálkodási
12
További MSc szak akkreditációs törekvések
Agrár mérnöktanári Környezetgazdálkodási agrármérnöki Környezetmérnöki Mezőgazdasági biotechnológus Növénytermesztő mérnöki
13
Felvételi jelentkezések az AMTC karain
588 252 621 1465 1577 1562 2043 413 411 347 1356 866 500 1 000 1 500 2 000 2 500 AVK MTK MFK Első helyen 2006. 2007. Összesen
14
Létszámadatok képzési típusonként 2007. 10. 15.
Összesen: 1816 fő
15
Felsőfokú szakképzések létszámadatai
Összesen: 101 fő
16
BSc képzések létszámadatai
Összesen: 686 fő
17
A HEFOP pályázatban résztvevő szakok hallgatóinak évfolyamonkénti létszámadata
Összesen: 360 fő
18
Kihelyezett képzés létszámadatai
Összesen: 104 fő
19
A kutatás főbb irányai klasszikus mezőgazdasági kutatási területek:
növénytermesztési kutatások , gyümölcs- és zöldségfajok komplex vizsgálata, állattenyésztési kutatások (sertés, juh, hal, baromfi) új interdiszciplináris területek szaporodásbiológia állatélettan biotechnológia ökológiai állattartás kiemelt témák agrárkutatások környezetvédelmi összefüggései termék- és élelmiszerminőségre ható tényezők és paraméterek mezőgazdasági alap és kiegészítő tevékenységek ökonómiai vizsgálata új irányok élelmiszertudományi molekuláris-genomikai környezetgazdálkodási természetvédelmi terület- és vidékfejlesztés
20
A Karon működő tehetséggondozó programok
Megnevezés Hallgatók száma (fő) 2000/ 2001 2001/ 2002 2002/ 2003 2003/ 2004 2004/ 2005 2005/ 2006 2006/ 2007 2007/ 2008 DETEP - 7 9 12 14 11 13 TDK 28 23 20 30 15 34 Tormay Szak-kollégium 35 25
21
Infrastrukturális fejlesztések
az Élettudományi Központ átadása az Élelmiszertudományi Épület átadása Informatikai épület átadása a Főépület felújítási munkálatai, előadók, tanácsterem felújítása a HEFOP projekt keretében a természetvédelmi, a környezetgazdálkodási és a termőhely-ismereti labor eszközeinek felújítása, az informatikai, oktatástechnikai háttér, felszereltség javítása
22
A Kar hazai és külföldi kapcsolatrendszere
Romániában a Nagyváradi Egyetem, az Aradi Egyetem, a Temesvári Egyetem, a Partiumi Keresztény Egyetem Szlovákiában a Nyitrai Egyetem, a Kassai Egyetem, az Eperjesi Egyetem Horvátországban a Zágrábi Egyetem, az Eszéki Egyetem Ausztriában a bécsi Bodenkultur Egyetem Németországban a Rostocki Egyetem Egyiptomban az Ain Shams, valamint az El-Mansuriai Egyetem Hollandiában a Wageningeni Egyetem társintézményei
23
Törekvések a minőségi oktatásra, minőségbiztosítás, elismerések
oktatók hallgatói véleményezése dolgozói elégedettségi mérések oktatási, kutatási és stratégiai kari bizottságok létrehozása információs adatbázis kialakítása oktatóink oktatási és tudományos tevékenységének nyomon követésére a HEFOP projekt keretei között EFQM 2. szint, az ISO 9001 és az ISO minőségi tanúsítványok megszerzésének előkészítése HVG „Diploma 2007.”; „Diploma 2008.” különszámai Heti Világgazdaság üzleti napilap
24
A Kar jelenlegi helyzete és feladatai
Az oktatás feltétel rendszere személyi és infrastrukturális feltételei biztosítottak, de fejlesztésük folyamatos az oktatási programok felépítése, szerkezete rugalmas, tartalmában sokszínű A kutatás infrastrukturális háttere magas színvonalú hallgatói és kutatói laboratóriumokkal rendelkezünk speciális, nagy értékű műszerek és speciális mérési eljárások feltételrendszere biztosított Kutatási adottságok és fogadókészség a térségi elhelyezkedés, az üzemi környezet, a mezőgazdaság súlya, a feldolgozói kapacitás lehetőséget nyújt a regionális, az országos és nemzetközi kutatási feladatok megoldására a keleti régióban nagy fejlesztési igény, jó az innovációs készség, gyors és hatékony a kutatási eredmények gyakorlati hasznosulása Tehetséggondozás Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja Tormay Béla Szakkollégium kari, országos Tudományos Diákköri Konferenciák demonstrátori munka végzése a Kar szervezeti egységeinél
25
Külső kapcsolatok, intézményközi együttműködés
Doktori iskolák a doktori iskolák és azok doktori programjai megfelelő hátteret nyújtanak a tehetséges fiatalok tudományos továbbképzéséhez, fejlesztésük folyamatos Külső kapcsolatok, intézményközi együttműködés a Kar egységei részt vesznek a regionális, országos, nemzetközi tudományos projektekben kiegyensúlyozott együttműködésre törekszünk a helyi, a regionális és országos intézményekkel, hatóságokkal, minisztériumokkal, a Magyar Tudományos Akadémiával A gyakorlati képzés feltételei az átlagosnál kedvezőbbek, megfelelőek a tangazdasági lehetőségek és az üzemi kapcsolati rendszer, de ezek bővítése és fejlesztése mindennapi feladatunk Értelmiségivé válás feltételei minden hallgató számára elérhető az integrált egyetem, és Debrecen város kiemelkedő sport- és kulturális lehetőségei
26
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása. HEFOP P /1.0 projekt Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.