Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft Excel 6. óra Előadó: Jánosik Tamás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft Excel 6. óra Előadó: Jánosik Tamás."— Előadás másolata:

1 Microsoft Excel 6. óra Előadó: Jánosik Tamás

2 Grafikonok (Vonaldiagramok)
A vonaldiagramok folyamatok, tendenciák megjelenítésére alkalmasak. A vonaldiagramok a kategóriákhoz tartozó értékeket ponttal jelenítik meg, és ezeket kötik össze. Egy adatsor egy vonal. A vonaldiagramoknál a kategóriák egyenlő távolságra jelennek meg, és nem léptékhelyesen. Pont (XY) diagramok Az XY diagramok képesek a kategória tengelyen léptékhelyesen megjeleníteni a kategória értékeket. Ezért itt a kategóriaként választott tartományban feltétlenül numerikus (számszerű) adatoknak kell szerepelni!

3 Gyakorlás Nyissuk meg a szamtech - 'zeusz‘ (Y:)\Excel mappából a PL5_2 munkafüzetet, és végezzük el a benne lévő feladatokat! Mentsük el a munkafüzetet a Dokumentumok mappába Diagram2 néven!

4 Kördiagramok  A kördiagramok egy sorozat értékeinek arányát jelenítik meg. A kategóriákhoz rendelt adat körcikként jelenik meg. (Az adatsor egy kört alkot.) A körcikkek magyarázó feliratai a kategóriák, amelyek a jelmagyarázat részén jelennek meg.

5 Egyedi módosítási lehetőségek a kördiagramnál
Adatsorok feliratai:  Kattints kettőt a diagramra (az adatsorra), és előugrik az oszlopdiagramoknál már bemutatott tulajdonság űrlap. Kattints a Feliratok lapra. Itt beállíthatod, hogy a körcikk mellett milyen felirat látszódjon: Nincs: nincs felirat Érték látszik: az adatsor értéke látszik (mint az előző ábrákon) Százalék látszik: a cikkek aránya látszik %-ban Felirat látszik: az adatsor kategóriái látszanak a cikkek mellett. Felirat és százalék: értelemszerűen az előzőek alapján

6 Kördiagram méretezése

7 Cikkek széthúzása

8 Egy cikk kihúzása

9 Gyakorlás Nyissuk meg a szamtech - 'zeusz‘ (Y:)\Excel mappából a PL5_3 munkafüzetet, és végezzük el a benne lévő feladatokat! Mentsük el a munkafüzetet a Dokumentumok mappába Diagram3 néven!

10 Mik is az adatbázisok? Most az adatbázisokról egy nagyon leegyszerűsített képet fogsz kapni., pontosan annyit, amellyel jól ki tudod használni az Excel adatbázis-kezelő szolgáltatásait. De azért jó ha tudod, hogy az Excel távol sem egy profi adatbázis-kezelő program, és hogy az adatbázis-kezelés jóval összetettebb, mint amiről itt olvashatsz. Az adatbázis rendszerezett adatok halmaza. Olyan formában rendszerezték az adatokat, hogy könnyű legyen információkat kigyűjteni belőle. Többféle adatbázis típus van, de most csak az egyikről, a Relációs adatbázisról lesz szó. Itt az adatok speciális táblázatokban vannak tárolva. A táblázat sorait rekordoknak, oszlopait mezőknek nevezzük. A mezőket mező nevek azonosítják. A táblázatban egy sor egy egyedre vonatkozó tulajdonságokat tartalmaz. Az egyedek tulajdonságai a mezők.

11 Adatok kigyűjtése az adatbázisból
Az adatbázisok leggyakrabban használt funkciója a tárolt adatokból kigyűjtések (listák) készítése. A listák legfontosabb funkciói: Sorrendezés: a sorok rendezése valamely mező (vagy több mező) szerint.  Pl. Név szerinti lista Szűrés: bizonyos feltételeknek megfelelő sorok megjelenítése az adatbázisból. (A nem megfelelőek elrejtése.)  Pl. csak a szegediek. Csoportosítások, részösszegek: Adott mező szerint csoportosított listák, adott mezők csoporton belüli részösszegének megjelenítésével.

12 Adatbázis létrehozása A struktúra létrehozásához egyszerűen írd be a munkalap 1. sorába a mezőneveket. Adatbázis feltöltése A táblázatban: egyszerűen gépeld be a táblázat soraiba az adatokat

13 Űrlapon: az űrlap egy olyan dialógus ablak, ahol csak egy rekord mezői látszanak. Űrlapon keresztüli adatbevitelhez jelöld ki az adatbázis egyik celláját (vagy az utolsó sora alatti üres cellát), és add ki az Adatok > Rekordonként parancsot. Új rekord felvételéhez kattints az Újat gombra . Új rekord jön létre akkor is, ha a le/fel kurzormozgató nyilak vagy a gördítő sáv segítségével az utolsó rekord mögé állsz.

14 Sorbarendezés A sorrendezés előtt ki kell jelölni a sorrendezendő területet (a mezőnevekkel együtt). A kijelöletlen cellák nem vesznek részt a sorrendezésben:

15 További lehetőség: Ha a kijelölés után az Adatok  Sorba rendezés
További lehetőség: Ha a kijelölés után az Adatok  Sorba rendezés... parancsát adjuk ki, könnyebb beállítani a rendezés kulcsmezőit illetve lehetőségünk nyílik még 2 rendező kulcsot megadni. Az elsődleges kulcsmező határozza meg az elsődleges rendezettséget. Ha az elsődleges kulcsmezőben vannak azonos értékű rekordok, akkor ezeket sorrendezi a második kulcs...

16 Szűrés Szűréskor az Excel csak azokat a sorokat (rekordokat) jeleníti meg, amelyek a keresési feltételnek eleget tesznek. AutoSzűrő: Az Adatok  Szűrő  AutoSzűrő parancsával a mezőneveknél egy feltételmenü keletkezik. (De csak akkor, ha az aktív cella az adatbázis területén van.) 

17 Feltételek megadása: A feltétel megadásához a feltétel menüből lehet választanod egy feltételt. A feltétel megadása után egyből eltűnnek a listából azok a rekordok, amelyek nem tesznek eleget a kritériumnak. A szűrt lista jelzésére az Excel kékkel jelöli a lista sorcímeit és a szűrési feltételként szereplő mező feltételmenüjének legördítő nyilát. pl. Város: Szeged

18 Több feltétel megadása: Több mezőnél beállított feltételek esetén a listában csak azok a rekordok maradnak, amely minden feltételnek megfelelnek.   Feltételek törlése: Ahhoz, hogy újra a teljes listát lássuk, a megadott feltételeket módosítanunk kell (mind) értékre.

19 Feltételek és kapcsolataik:
Irányított szűrő:  Az AutoSzűrő egy nagyon egyszerű szűrési lehetőség, de nem támogatja a bonyolultabb feltételek megadását. Pl. nem lehet VAGY kapcsolatba hozni feltételeket; nem lehet egy mezőre több féle feltételt meghatározni. Az adatbázis szűréséhez létre kell hozni egy feltétel tartományt, amelybe a feltételeket és azok kapcsolatait adhatod meg. Ez a tartomány a mezőnevekből és az alatta levő feltétel sorokból áll. Feltételek és kapcsolataik: Feltétel megadásához használhatod a logikai operátorokat: <, >, <=, >=, <>, = az azonos sorba írt feltételek ÉS kapcsolatban lesznek egymással a különböző sorok eredő feltételei VAGY kapcsolatban lesznek egymással.

20

21 A szűréshez (kigyűjtéshez) válaszd az Adatok  Szűrő  Irányított szűrő... parancsot.
A listaállomány mezőben kell megadnod az adatbázisod (eredeti listád) helyét a táblázaton. A szűrőtartomány mezőben meg kell adnod a szűrőtartomány területét. Ha azt akarod, a szűrt lista az eredeti lista helyén jelenjen meg (mint az AutoSzűrőnél), akkor válaszd a „Helyben szűr” opciót. Ha azt akarod, hogy az eredmény lista más helyen jöjjön létre, akkor válaszd a Más helyre másolja opciót, és a 3. Mezőbe add meg a célhelyet.

22 Néhány példa a feltételek megadására
Feltétel: Tartozás>0 Feltétel: Város=Szeged ÉS Tartozás>0

23 Csoportosítások, részösszegek létrehozása
Ha azt szeretnénk megtudni, hogy városonként mennyi az emberek tartozása, akkor összesítéseket kell alkalmazni.

24 Létrehozás Jelöljük ki a csoportosítandó listát, és adjuk ki az Adatok  Részösszegek parancsot!

25 Eredmény Az Excel egy úgynevezett tagolt listát hoz létre: A tagolás azt jelenti hogy az Excel az egyes csoportokat alkotó sorokat tagolási szinttel látja el.

26 Gyakorlás Nyissuk meg a szamtech - 'zeusz‘ (Y:)\Excel mappából a PL6_1 munkafüzetet, és végezzük el a a következő feladatokat: Az M2 lapon sorrendezd a listát Helység és azon belül Utca majd Házszám szerint!  Az M3 lapon készíts Szűrést, amelyen csak a csak a csendesrétiek látszanak!

27 Mentsük el a munkafüzetet a Dokumentumok mappába 6.feladat néven!
Az M4 lapon készíts Szűrést, amelyen csak a Csendesrét Szélcsend sori lakosok látszanak! Az M5 lapon készíts Szűrést, amelyen a csendesréti és a zsikómányosi lakosok látszanak! (irányított!!!) Az M6 lapon csinálj részösszeget, amelyen kiírod a Helységek végén a lakosok számát! Mentsük el a munkafüzetet a Dokumentumok mappába 6.feladat néven!

28 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Microsoft Excel 6. óra Előadó: Jánosik Tamás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések