Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKinga Szalainé Megváltozta több, mint 10 éve
1
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD
2
AVIR A lkalmazkodás V iszonyaink I dealizálás R elevancia
3
“ A”. Miért kellenek mutatószámok?
4
Elszámoltathatóság Piaci komformitás Értékőrzés,értékátadás Külső mércék Ismeretátadás Tudományos érték Kimagasló egyéni teljesítmény Szocializáció Belső értékelés
5
Indikátorok: mire mutatnak? Tagolt felsőoktatás(i funkció) – sokféle indikátor-lehetőség: Elvi és stratégiai döntések alapozzák meg intézményi és országos szinten egyaránt! Hallgató-oktató arány Kontakt-órák száma Könyvtár-ellátottság Minősített oktatók száma TDK
6
“V” Mit mutatnak?
7
Indikátor-standardok Science and Engineering Indicators / NSF Education at a Glance /OECD EU Indicators
8
Központi teljesítmény-mérés: FTT MAB Országgyűlési jelentés a tudományról Statisztikák OKM KSH Felsőoktatási információs piac Felvételi tájékoztatás (Tájoló) Rangsorok Intézményi mérőszámok Fejlesztési stratégiák Hároméves megállapodás Napi döntéshozatal
9
“I” Stratégiai szemlélet és mutatószámok
15
“R” adat-vizualizáció
16
Kifejezi a vezetői döntéshozatal dinamizmusát
17
Érdemi információ-többletet nyújt az információs hiányok érzékeltetésével is!
19
Alapelvek: Hitelesség Adat-gazdagság (teljeskörűség…) Indikátor-konszenzus Bizalom Felsőoktatási azonosságtudat újraformálódása
20
Közös vállalkozás! Módszertan Tudásbázis Egyeztetés Központi adatok Kiemelt informatikai feladatok Adatgyűjtés Adatszolgáltatás Döntéshoztali valóság Érdemi felhasználás AVIR – Educatio kht projekt Egyetemi-főiskolai AVIR-fejlesztések
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.