Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő"— Előadás másolata:

1 2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A felsőoktatási vezetői információk és a stratégia megvalósítása, az intézményi stratégiák mérése 2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő

2 Intézményi stratégia és a VIR összefüggései
Intézményi stratégiai tervezés Eredmény: ELFOGADOTT STRATÉGIAI TERV VIR-ben megjelenése: Stratégiai célok, és mutatószámok tervezett értékei Funkciója: TERVEZ Intézményi stratégia megvalósítása Eredmény: MEGVALÓSÍTOTT STRATÉGIA VIR-ben megjelenése : Mért, értékelt teljesítmény értékek a VIR-ben, döntés előkészítő anyagokban Funkciója: MÉR ÉRTÉKEL BEAVATKOZIK

3 Felsőoktatási intézményi VIR
Intézményi stratégia terve Felsőoktatási intézményi VIR Jelentések Stratégiai mutatók Stratégiai célokra optimalizál Kimenő teljesítmény jelző indikátorok Intézményi folyamatok rendszere Oktatás Kutatás Vállalkozás Riportok Folyamat-alapú mutatószámok Működési folyamatok hatékonyságára fókuszál Folyamat-mérőszámok Lekérdezések Intézményi alkalmazások Szervezeti teljesítmény jelzők Szervezeti egység hatékonyságára fókuszál Teljesítmény- és eredményjelző számok Egyedi adatok Tanulmányi rendszer Gazdálkodási rendszer Pályázatfigyelő rendszer Facility management rendszer

4 Felsőoktatási VIR felhasználási területei
Szervezeti teljesítmények kezelése Teljesítmény és eredmény jelentési rendszer Stratégiai követelmények irányítása Működési folyamatok hatékonysága Standard mutatók megléte Folyamatok teljesítmény értékeinek megléte Intézményi VIR Fejlesztési folyamatok irányítása Önértékelési standardok kezelése EFQM, CAF irányítási mutatók megléte Projekt irányítási mutatók megléte

5 Stratégiai tervezési szint
1. Küldetés, jövőkép és alapértékek megfogalmazása 3. Intézményi szintű BSC (stratégiai térkép és indikátorok) kidolgozása 2. Intézményi stratégia elkészítése 4. Alsóbb szintű BSC-k és stratégiák kialakítása 5. Alkalmazotti ösztönzési rendszer és BSC-k összekapcsolása Teljesítményterv és költségvetési szint 6. Intézményi és alkalmazotti éves teljesítményterv elkészítése (BSC-k alapján) 7. Intézményi éves költségvetés elkészítése (teljesítményterv alapján) 8. Tervvégrehajtás és teljesítmény-monitoring 9. Teljesítmény- és költségvetés beszámolás

6

7 Központi cél-, és mutató struktúra
Intézményi céltérkép Központi cél-, és mutató struktúra Kari célstruktúra ……….. Kari 1 alapfolyamat célstruktúra Kari 2 alapfolyamat célstruktúra Kari 8 támogató folyamat célstruktúra Tanszéki Célok Rendszere ……….. Támogató folyamatok cél-. és mutatószámai Alap folyamatok cél-. és mutatószámok

8 Célok és mutatók elemi szintre történő értelmezése
Intézmény központi Időszaki pályázati bevételek Hallgatói elégedettség Kari Kari havi pályázati bevételek nagysága Tanszéki Tanszéki bevételi arány Kari Hallgatói elégedettség Intézetvezető Projekt kiterheltség mértéke Tanársegéd Tanszéki rendelkezésre állás Projektben felhasznált idő Projekt kiterheltség %-a Oktatók elérhetősége Ütemezés betartás

9 Stratégiai mutatószámok illeszkedése
Stratégiatérkép Szervezetünk milyen jellemzőjében kell kiválónak lennünk a stratégia sikeres megvalósítása érdekében? Ami alapján a stratégia megvalósulása mérhető és nyomon- követhető Kívánt teljesítmény szintje vagy aránya A szükséges kulcs akciók, programok a célkitűzések teljesítéséhez Kritikus sikertényező Scorecard Célérték Intézkedés Pályázati források elérése Időszaki pályázati bevételek nagysága 152 M Ft/hó Pályázati Iroda megerősítése Provice ©

10 A megfelelő indikátor …
Objektív - nem értékítéleten alapul Kontrollálható - a szervezetnek van ráhatása, nem függ külső tényezőktől Egyszerű - érthető, a konkrét dolgot méri Időszaki - rendszeresen előálló, a jelenkori, aktuális teljesítményre vonatkozik Pontos - megbízható, precíz adatokat használ Költség-hatékony - adatszolgáltatás többlet költségek nélkül Hasznos - az irányításhoz nyújt értékes adatokat Motiváló - hatással van a helyes vezetői döntésekre, munkatársi teljesítményre Provice ©

11 Hol és mit mérjünk?

12 Működés kulcsindikátorai
Folyamat Eredmény Inputok Transzformáció Kimenetek Bemenetek Erőforrások Pénz, humán tőke Transzformáció Folyamatok Tevékenységek Kimenetek Szolgáltatások Termékek Eredmények Hosszú távú hatások

13 Mutatószám kártya - minta

14 I. III. II.

15 +

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő"

Hasonló előadás


Google Hirdetések