Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21. MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21. MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA."— Előadás másolata:

1 ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21

2 MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA

3 MIÉRT HÁROMSZÉKI TAGOZAT? MSZT-MSZT HATÁRON TÚLI TAGOZATA

4 MIÉRT: „SZAKKÉPZÉS, VÁLASZ A GAZDASÁGI VÁLSÁGRA”? AZ EGYIK LEGFONTOSABB VÁLSÁGKEZELŐ MEGOLDÁS: A MINŐSÉGI SZAKKÉPZÉS

5 A HELYZET ADOTT ÉS VÍVÓDÁSOKKAL TELÍTETT MIÉRT: „AZ ERDÉLYI MAGYAR SZAKKÉPZÉS HELYZETE ÉS VÍVÓDÁSAI”?

6 ELŐZMÉNYEK ’89-es fordulat utáni gazdasági hanyatlás “reform” megnevezés alatti kisérletezések A szakoktatási programok keveset változtak és nem követték a szakterületek és a technika fejlődését A felnőttképzéssel és átképzéssel mindenki és ugyanakkor senki sem foglalkozott

7 ROMÁNIA, MINT EU-S ORSZÁG törekvések a lisszaboni egyezményben kitűzött célok teljesítésére, amelyek egy dinamikusan fejlődő, tudásalapú társadalomhoz vezessenek erőfeszítések történnek, hogy az oktatás / képzés megfeleljen a gazdaság és a társadalom elvárásainak szakképző iskoláink modernizálása és az oktatás egészébe történő elhelyezése nem csak formai, hanem tartalmi megújulást is jelent

8 ROMÁNIA, MINT EU-S ORSZÁG az új oktatási és szakképzési rendszer rugalmassága szakmai- vagy szakmacsoportos alapozó oktatás átjárhatóság biztosítása az oktatás különböző szakképzési szintjei és formái között új curriculum, a „modul”-rendszerű oktatás, a „kompetencia” fogalom megjelenése kompetenciaalapú szakvizsgák minőségbiztosítás az oktatásban szakmák akkreditálása

9 JELENLEGI HELYZET SZAKOKTATÁS TÁRSADALMI LEÉRTÉKELÉSE NINCS ÖSSZHANG A GAZDASÁG SZEREPLŐI KÖZÖTT A VALÓS GAZDASÁGI STRATÉGIA HIÁNYA A SZAKOKTATÁS IRÁNYTŰ NÉLKÜL HALAD

10 VÍVÓDÁSOK Az erdélyi magyar szakképzés kérdésköre nem választható el a romániai szakképzéstől A (magyar) gyerekek számának csökkenése A gazdaság “mélyrepülése”, amely hatványozottan jelentkezik a Székelyföldön és fiataljainkat a szülőföld elhagyására kényszeríti A szorványosodás nagy léptékben halad előre, amely már az erdélyi magyarság létét veszélyezteti Szakoktatás anyanyelven?

11 MEGOLDÁSOK (?) ÖSSZEFOGÁS, A SZAKEMBEREK NAGYOBB SZEREPVÁLLALÁSA

12 A SZAKÉPZÉSI TÁRSASÁGOK SZEREPE: SZAKMAI TANÁCSADÁS A HELYI FEJLESZTÉSI BIZOTTSÁGNAK SZEREPVÁLLALÁS A GAZDASÁGI STRATÉGIA ALAKÍTÁSÁBAN A MINŐSÉGI SZAKKÉPZÉS FELVÁLLALÁSA, ANNAK MINDEN RÉSZLETÉVEL

13 KÖVETKEZTETÉSEK: AMIT NEM TUDSZ MEGVALÓSÍTANI EGYEDÜL, PRÓBÁLD ÖSSZEFOGÁSSAL ELÉRNI AZ MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA HIÁNYPÓTLÁSRA VÁLLALKOZIK AZ MSZT SEGÍTSÉGÉVEL, SZÉKELY- FÖLDI ÉS ErDÉLYI ÖSSZEFOGÁSSAL EREDMÉNYESEK LEHETÜNK

14 KÖSZÖNET A FIGYELEMÉRT SIKERES EGYÜTTMŰKÖDÉST KÍVÁNOK !


Letölteni ppt "ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21. MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések