Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Szeged
2
A tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje
Monoriné Papp Sarolta 06/
3
A kutatás támogatója Oktatásért Közalapítvány
(Oktatást segítő közpolitikai tudományos kutatások támogatása)
4
A kutatás célja A pedagógus tanórai teljesítményének illetve magatartásának feltárására, a fejlesztő beavatkozási pontok kijelölésére alkalmas indikátorrendszer kidolgozása a STEP 21 modell segítségével
8
Szakértői rendszer -(kritériumfa) fejlesztése
„a jól megválasztott indikátorok ereje abban rejlik, hogy a figyelmet a döntő kérdésekre irányítják” Oktatás és képzés 2010 (Education at a Glance)
9
Iskolán kívülről adódó kritériumok
Társadalmilag releváns teljesítmény-értékelési kritériumok Arról szólnak, hogy összességében, akár laikusként is - milyennek tartjuk (a pedagógust, az iskolát stb.) Szakmailag releváns teljesítmény-ellenőrzési kritériumok Arról szólnak, hogy a szakma szabályai szerint mit és hogyan kellene csinálnia (pedagógusnak, iskolának stb.)
10
Iskolán belülről adódó kritériumok
Iskolai szinten releváns teljesítménymutatók (Arról szólnak, hogy ténylegesen mit kell az adott iskolának/ az adott iskolában csinálnia egy pedagógusnak – azaz, hogy mit tekintenek az adott iskolában PP-azonosnak) Pedagógus-szinten releváns teljesítmény-indikátorok (Arról szólnak, hogy ténylegesen mit tesz az adott pedagógus – azaz hogy tulajdonképpen mi (hogyan, milyen eredménnyel stb.) történik a konkrét tanítási folyamatban.)
12
Példa a hatékonyság felbontására
13
2. Tesztelés - előkutatás
Pedagógusok tanórai megfigyelése
15
Az indikátorrendszer tisztításának szempontjai
Logikai szint megfelelősége Fogalmi megfelelőség Tartalmi lefedettség Sorrendiség Hézagmentesség
16
Reflektivitás: itt tanórai reflektivitás
Reflektivitás: itt tanórai reflektivitás. A reflektivitásnak alapvetően két irányát különböztethetjük meg: a tanulók, a tanulócsoport történéseire, illetve a tanár saját személyére és tevékenységére irányuló reflexiókat. (Szivák Judit: A kezdő pedagógus. Iskolakultúra szám, 3-13.) Tovább pontosítva: itt a reflexió a tanulási folyamatban kulcsszerepet játszó tanulótól-tanulóról jövő jelzések, visszajelzések tanári érzékelését-észlelését-fogadását és tudatos kérését jelenti. A reflektivitás fogalomkörébe tartozó további elemek más (ezekkel összefüggő ) szakmai követelményekben jelennek meg. Ez a felfogásmód nincs ellentmondásban a reflektív pedagógia fogalomkörével, mindössze a tényezők elméleti-logikai szerveződése tér el a STEP 21 modell belső struktúrájának megfelelően. Az egyes szakmai követelmények (kritériumok) a tanulási folyamatot befolyásoló minőségükben értendők: a tanulási folyamat sikerességét befolyásoló objektív tanulói szükségletek felismerése; a tanulási folyamat sikerességét befolyásoló aktuális tanulói viszonyulások észlelése stb.
18
Folytatás: akciókutatás – informatikai támogatással
A pedagógusokban élő konceptuális keretek újraalkotásától az indikátorrendszer és a hozzátartozó eljárások többszörös korrekcióján át egy érvényes, szélesebb körben alkalmazható, megbízható diagnosztikai eszközcsomag létrehozásáig
20
A tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje
Monoriné Papp Sarolta 06/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.