Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Horváthné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében
2
Új problémák megjelenése Magatartási, beilleszkedési zavarok, Alkalmazkodási, együttélési problémák, Értékek ismerete, elfogadása, Tanulási nehézségek, Társadalmi környezet hatásai, Attitűd problémák Tanárképzés hiányosságai
3
Néhány adat 2006/2007-es tanév Magyarország: a középiskolások 5,3%a sajátos nevelési igényű, 85 %-uk diszes, 15 %-uk BTMN Évről évre nő 2007. felülvizsgálat, 1/3-a nem organikus eredetű, Svédország 2009. 15-16 évesek 8,2%a diszlexiás.
4
„A gyermek mindenek fölött álló érdeke” A svéd alapelv: Mindenkit egyenlő jogok illetnek meg, társadalmi, földrajzi, gazdasági helyzetétől függetlenül. Mindenki addig tanulhat ameddig szükségét érzi, ehhez minden támogatást megkap.
5
Együttműködés és együttgondolkodás Szociális, Oktatási, Egészségügyi Közigazgatási együttműködés Családtámogató központok, Nyitott óvodák, Családi napközik
6
Pedagógusi felelősség Észrevenni a problémákat, Foglalkozni velük, Megoldásokat keresni, Szakembereket bevonni, Kapcsolatokat keresni
7
Ne csak szöveg legyen 1. Az otthonos környezet, és a tisztaság
8
Ne csak szöveg legyen 2. Az egészséges életmódra nevelés
9
Ne csak szöveg legyen 3. A barátságos szeretetteljes légkör, a jó emberi kapcsolatok
10
Ne csak szöveg legyen 4. A segítő szándék, Az adekvát segítséghez vezető korrekt ismeretek, Tanárképzés és továbbképzés változásai
11
Integráció vagy inklúzió Bevándorlók oktatása, Second chance Hogy jön ide a kollégium?
12
Napjaink kihívásai Pedagógiai Kommunikációs Értékelési, Tanárképzési, Együttműködési Tudományközi, határterületi kutatások, Alkalmazási
13
Köszönöm a figyelmet Debreczeni Zsuzsanna debzsu@gmail.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.