Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
2
Kutatások kimutatták, hogy nagy az iskolakerülők száma, ezért volt szükség egy új tanterv kidolgozására. Minél hamarabb észrevevődik a probléma a gyerek fejlődésében, annál könnyebb kiküszöbölni azt.
3
Felépítése és tartalma
Az óvodai tantervnek van egy bizonyos felépítése, ami a következő pontokat veszi figyelembe: Folytonosság Függetlenség az iskolai programtól Opcionális tárgyak bevezetése
4
A tanterv a következőkből tűnik ki:
Kiterjesztés Egyensúly Fontosság Megkülönböztetés Haladás és folytonosság
5
D’Hainaut szerint a központi szerep a tanulóé.
Felépítés szerint a tanterv az óvónőknek felhívja a figyelmét a következő összetevőkre: cél,tartalom, a képzés ideje és képzési stratégiák két korcsoportban (3-5, 5-6/7) A felsorolt összetevők nincsenek konkretizálva, kifejezi, hogy mit kell fejleszteni az óvodai idő alatt. Öt területen kell tapasztalatot szerezni
6
1. Az esztétika és kreativitás területe
2. Az ember és társadalom területe 3. Nyelvi és kommunikációs terület 4. A tudomány területe 5. A pszichomotorika területe
7
Négy nagy területen történt változás a tantervben:
Változatosság a leadásban – tanulásban – felértékelésben, hangsúlyozva a következőket: Aktív részvételi módszerek Játék Felértékelés 2. Oktatási módszer 3. A család szerepe 4. Globális fejlődés 5. Terület, amely útmutatót ad, hogy az óvónő mire kell összpontosítson a gyerek fejlődésében:
8
Fizikai, egészségi és személyi higiénia fejlődési területe:
Több tevékenységet tartalmaz (bő mozgások, mint az ugrás, szaladás, rajzolás) Fizikai fejlődés: A nagy mozgások fejlődése A bájos mozgások fejlődése szenzo-motorikus fejlődés Egészség és személyi higiénia: Étkezés és egészség bevezetése Személyi higiénia és ápolás bevezetése A személyes biztonság praktikáinak bevezetése
9
B. Társadalmi izgalom fejlődésének területe:
figyeli, hogy a gyerek képes legyen végrehajtani kapcsolatokat felnőttekkel és más gyerekekkel Társadalmi fejlődés: Kapcsolatteremtés a felnőttekkel Kapcsolatteremtés a korabeli gyerekekkel A másság elfogadása és megbecsülése Együttműködés a társadalommal Izgalmi fejlődés: Önmaga elfogadása Kontrollálja az izgalmát Izgalom kimutatása a fejlődésben
10
C. Nyelv és kommunikáció fejlődésének területe:
A nyelv fejlődését figyeli (nyelvtan, szótagolás, üzenetek jelentése), beszéd (figyel a kommunikációra, beszédi és írási, verbális és non-verbális kommunikáció. Nyelv és kommunikáció fejlődése: A megértés és hallás képességének fejlődése Kommunikáció és beszéd képességének fejlődése Olvasás és írás fejlődése A könyv ismerete és értékelése A hangok és betűk összefüggése A beszélt/írott üzenet felfogása Az írás használata, átadása egy üzenetbe
11
D. Kognitív fejlődés területe:
A gyerek meg kell értse egy tárgy, jelenség, esemény és személy kapcsolatát a fizikai tulajdonságokon túl. A problémamegoldás és logikus gondolkodás fejlődése Matematikai ismeretek, a világ megértése és ismerete: Matematikai elemek bemutatása (számok, rendszerek, geometriai formák, mérés) A világ megértése és ismerete (az élő világ, a Föld, Űr, tudományos módszerek)
12
E. Tanulási magatartás és képességek területe:
Hivatkozik arra a módra, ahogyan a gyermek beépíti magát egy tanulási tevékenységbe Kreativitás Akarat Folytonosság a tevékenységben Kíváncsiság és érdeklődés
13
6 nagy téma jelenik meg Ki és milyen vagyok én
Mikor és hogyan, miért történik Mi volt, mi lesz a Földön Ki és hogyan tervez tevékenységet Hogyan fejezzük ki érzelmeinket Milyen szeretnék lenni
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.