Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEtelka Fábiánné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B
2
INKLÚZIÓ Társadalmi idea - napi gyakorlat Dr Varga Aranka PTE BTK NTI
3
Egyenlő hozzáférés MI? Esélyegyenlőség Méltányosság Minőségi oktatás HOGYAN? Egyenlő bánásmód Inklúzió Inkluzív pedagógia
4
Esélyegyenlőség – egyenlő bánásmód Hátrányos megkülönböztetés kizárása Törvénnyel biztosított (2003. évi CXXV. Tv.) Integráció lehetősége
5
A méltányosság az INKLÚZIÓ szemlélete mentén Társadalmi idea Befogadás folyamata Kirekesztés – kirekesztődés ellen ható tevékenységek Egyéni és csoportszinten értelmezhető
6
A méltányosság az INKLUZÍV PEDAGÓGIA szemlélete mentén Az egyént tekinti a maga egyediségében és komplexitásában Társadalmi rétegződésben betöltött hely, kulturális hovatartozás, egyéni adottságok mentén Mindezekre alakít ki befogadó pedagógiai gyakorlatot
7
A minőségi oktatás szemlélete hatékonyság méltányosságeredményesség
8
Az INKLUZÍV PEDAGÓGIA gyakorlata Osztálytermi gyakorlat –Együttműködés alapelvei mentén kialakított pedagógiai eszközrendszer Tananyagtervezés bementi mérésre alapozottan Tanulási folyamat differenciáló, kooperáló gyakorlata Mérés és értékelés a hozzáadott érték mentén és a korrigáló funkciójú visszacsatolás érdekében Intézményi gyakorlat –Együttműködés alapelvei mentén kialakított szervezeti működés
14
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.