Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBotond Nemes Megváltozta több, mint 10 éve
1
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, 2006. október 5.
2
Tréning felépítése Jogalkotás, jogalkalmazás, tanügyigazgatás Gyakorlat: panaszkezelés Minőségügy vertikális és horizontális nézőpontból Gyakorlatok: párhuzamos team munka
3
Minőségügy vertikális megközelítése (rendszerszemlélet) Világszintű minőségnyilatkozat Európai sztenderdek és irányelvek Ágazati minőségpolitika Fenntartói minőségpolitika Intézményi minőségpolitika
4
Horizontális szempont Benchmarking
5
Minőségirányítási alapelvek Vezetés elkötelezettsége Partnerközpontúság Munkatársak bevonása Folyamatos fejlesztés Folyamat-, és rendszerszemléletű megközelítés Tényeken alapuló döntéshozatal A rendszer eredményes működtetése
6
Minőségszemléletek Megfelelőségi minőség Eredményességi minőség Vevői minőség Érdekeltségi, rendszerszemléletű minőség
7
Jövőbe mutató minőségszemlélet Küldetés Jövőkép Stratégia Minőségcélok Minőségpolitika Minőségértékelés
8
Dilemma Az általános vezetési menedzsmentet és a minőségirányítási menedzsment viszonya Mennyiben haladja meg a minőségirányítási rendszer az általános vezetési menedzsmentet (törvényes, jogszerű és szakszerű működés) Integrált irányítási rendszer
9
Szervezetfejlesztési megközelítések Spontán Korrektív Preventív – prognózisok alapján – jövőt előrevetítő stratégia
10
Munkaerő-piaci szemlélet
11
Érdekeltek elégedettsége évek múltán jelentkezik, - mit tud kezdeni a munkaerő-piacon, azzal a tudással, amit a képzés nyújt
12
Minőségértékelés A stratégiából lebontott minőségcélok nyomon-követése, milyen mértékben valósult meg a cél, hol kell beavatkozni, hogy a stratégiai célok teljesüljenek
13
Gyakorlatok- párhuzamos team-munka 1.Alapfogalmak-minőség, minőségbiztosítás, minőségirányítás, minőségértékelés, ….. 2.ÖMIP és IMIP minőségfejlesztési program tartalma (megoldó-kulccsal) 3.IMIP készítési menete 4.Minőségfejlesztés és innováció 5.Benchmarking (párhuzamos team munka)
14
A gyakorlatok alkalmat adnak a helyzethez igazodó ismeretbővítésre, kiegészítésre, ismeretek rendszerezésére
15
§ Autonóm intézményi működés A közoktatási intézmény jogi személy
16
§ Autonóm intézményi működés A közoktatási intézmény jogi személy
17
Szervezeti koherencia, kompetencia, együttműködés - versenyképességi tényező A tantestület, mint önirányító csoport a felelős szabadságot gyakorolja
18
Pillanatképek - TQM szemléletű modellek Csoportépítés
19
Felhatalmazás, feladatok delegálása Team-munka
20
A nyilvánosság kontrollja
21
Belátás
22
Végső cél: életminőség javulása Társadalmi kohézió
23
Köszönöm a figyelmet! E-mail: folga@jgytf.u-szeged.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.