Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Közigazgatási technológia
E-önkormányzat
2
Közigazgatás főirányai
3
E-önkormányzat törekvései
Jól működő belső folyamatok (back office) Széles körű szolgáltatások (front office) Információhoz jutás biztosítása Véleménynyilvánítás biztosítása Nyitott, átlátható közszféra megteremtése Tudásalapú társadalom megteremtése Versenyképesség erősítése
4
E-önkormányzat - SWOT Erősség(ek):
információs írástudó pályakezdő (fiatal) önkormányzati tisztviselők, köztisztviselők (továbbadás képessége)
5
E-önkormányzat - SWOT Gyengeségek: önkormányzatok jogi alapjai
politikai prioritások (szakmailag indokolt arányoktól való eltérés) megszokás, érdektelenség vezetői elkötelezettség hiánya önkormányzati stratégia hiánya
6
E-önkormányzat - SWOT Lehetőségek: EU (eEurope)
normatív előírások alkalmazhatósága növekvő kereslet a hatékony ügyintézés iránt
7
E-önkormányzat - SWOT Veszélyek: központi költségvetés korlátjai
idődimenzió (középtáv) jogi szabályozás összhangjának hiánya társadalmi bizalmatlanság
8
E-önkormányzati programok
Önkormányzati Ágazati Informatikai Részstratégia IDEA program (BM) NFT GVOP ig terjedő időszakra vonatkozóan a legfontosabb teendők
9
Európai Uniós elvárások
eEurope+, eEurope2005 páneurópai szolgáltatások szolgáltatások négy szintje közigazgatási reform
10
E-önkormányzat Ágazati Informatikai Stratégia prioritásai
Nyilvános alapszolgáltatások Önkormányzati portál készítése Kistérségi együttműködés Alkalmazásszolgáltatói megoldások E-ügyfélkezelés Településmarketing E-önkormányzás Irodaautomatizálás Döntés-támogatás
11
E-önkormányzat kiépítésének költség- és időigénye
5 Mrd HUF évente közötti időszakban központi költségvetésből Összesen 15 Mrd HUF Megvalósítás első fázisa 2006-ig Középtávú célkitűzések megvalósulása végére várható
12
Várható hatások Új demokrácia minőség:
Önkormányzati vezetők és tisztségviselők elszámolhatósága növekszik. Az önkormányzati tevékenységek, munkafolyamatok eredménye jobban mérhető, könnyebben nyomon követhető, számon kérhető. Javul a lakosság, az üzleti és civil szféra önkormányzatokkal történő konzultációja, kommunikációja. Nagyobb legitimitás és nyilvánosság. Javulhat a politikai aktivitás. Összességében a demokratikus berendezkedés és a rendszer iránti társadalmi bizalom erősödik.
13
Várható hatások Vidék fejlődése: Esélyegyenlőség:
Pozitív változások a vidék és a vidéki lakosság életszínvonalának alakulásában. Helyi mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképessége javul. Globalizált előnyök: rövidebb ügyintézési idő. Esélyegyenlőség: Kistérségi együttműködések preferálása. Nyilvános alapszolgáltatások mindenki számára elérhetővé tétele, stb.
15
E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai
eEurope 2005 által megfogalmazott nyilvános alapszolgáltatások adaptálása úgy, hogy ezek legalább 70%-a integrált tranzakciós szolgáltatással rendelkezzen közös önkormányzati portál komplex (integrált) közigazgatási rendszerek létrejötte, az önkormányzatok legalább 30%-a tekintetében információs infrastruktúra-menedzsment korszerűsítése humánerőforrás modernizációja
16
E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai
Célokhoz kapcsolódó programok: elektronikus dokumentumok (űrlapok) biztosítása teljesen elektronizált ügyintézés megvalósítása e-önkormányzás megvalósítása, korszerűsítése szolgáltatások többcsatornás igénybevételének, elérhetőségének biztosítása elektronikus szolgáltatások felületének (interface) kialakítása online információ-szolgáltatás az ügyintézésről (ügyleírások elérése)
17
E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai
Célokhoz kapcsolódó programok(folyt.): e-ügyfélkezelés megvalósítása, korszerűsítése közigazgatási alkalmazások megvalósítása, korszerűsítése adminisztratív alkalmazások megvalósítása önkormányzatok meglévő rendszereinek integrálása kisebbségi önkormányzatok informatikai ellátottságának javítása kistérségi informatikai együttműködések kialakítása
18
E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai
Célokhoz kapcsolódó programok(folyt.): alkalmazásszolgáltatói (ASP) lehetőségek megvalósítása vezetői információk, döntéstámogatás és tudásmenedzsment megvalósítása önkormányzatok saját informatikai és informatikai biztonsági stratégiájának előkészítése
19
Szempontok a programok során
Üzleti alapú megoldások előtérbe kerüljenek! Támogatási, finanszírozási források közötti optimális arányra törekedni kell! Hatékonypartneri kapcsolatok, viszonyok kialakítása!
20
Irodalomforrás IHM: eÖnkormányzat – Települések, kistérségek, régiók infokommunikációs modernizációja. Budapest
21
Köszönöm figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.