Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat"— Előadás másolata:

1

2 NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat E-mail:macsail@vipmail.humacsail@vipmail.hu macsail@citromail.hu START

3 Témaválasztás indoklása Téma: A számítógépes játékok befolyásoló hatása a gyer- mekekre.      Indoklás: A mai világban a gyerekek igen sokat vannak számítógépközelben. Ezzel sokan nem értenek egyet, pedig rengeteg pozitív tényezőt sorolhatnánk fel a korai számítógép használat mellett. Természetesen a jóból is megárt a sok és ezt hatékony módon kell a gyermekek tudtára hozni. Nem elég az iskolákban és otthon szóban figyelmeztetni őket a számítógép egyes káros hatásaira, hanem az „ellenség” bőrébe bújva kell eléjük tárni. Röviden: A prezentáció általános- és középiskolások számára hivatott fontos információkat közölni a számí- tógépek káros és hasznos hatásairól multimédiás eszkö- zök segítségével. IIII

4 A jelenlegi prezentáció nem csak informatív, de dekoratív is próbál lenni olyan módon, hogy az ne menjen a funkciona- litás rovására Leírás (HELP) A navigációs gombok funkciói:  kilépés a diavetítésből help – a jelenlegi dia előhozása információ a prezentáció készítőjéről lépés a következő diára lépés az előző diára lépés a tartalomjegyzékhez    ugrás az első diára ugrás az utolsó diára az előző dia megtekintése II  II

5 1. Multimédia értékelésMultimédia értékelés Tartalom 2. Multimédia tervezet (szinopszis)Multimédia tervezet (szinopszis) 3. MédiaanalízisMédiaanalízis 4. Multimédia struktúraMultimédia struktúra 5. Egy oldal képernyőterveEgy oldal képernyőterve 6. Képes forgatókönyvKépes forgatókönyv      IIII

6 Az üzenet pontossága és érthetősége: A multimédiás produkció egy olyan könnyen emészthető alkalmazás, mely elősegíti azt a törekvést, hogy megismertessük gyermekeinkkel a számítástechnika veszélyeit és pozitív oldalát. Az e-book elsősorban általános- középiskolás gyerekeknek készült, de bátran „kezébe” veheti az idősebb nemzedék minden képviselője. Saját multimédia értékelése (1/6) Rendszerben való gondolkodás: A NeoBook ® alkalmazás legfőbb erénye a non-lineáris lehetőségek tárházának felvonultatása. Ezt kihasználva próbáltam meg szerteágazó de mégis homogén rendszert alkotó ismerethalmazt létrehozni, ezáltal is próbálva minél jobban belevonni a felhasználót az általam közölt „aktív” ismeretekbe.NeoBook ®      IIII

7 Struktúráltság: A produkció arculata egységes és főként az ismeretátadásra pozícionál. Mindezt a legtöbb esetben vizuálisan is illusztrálja. A struktúra követi a már jól bevált sémát: az egészből jutunk el a részletekig. Saját multimédia értékelése (2/6) Navigáció: A NeoBook ® Segítségével készített multimédiás alkalmazás navigációs része letisztult, átlátható, dekoratív és kapcsolódik magához az alap témakörhöz (pl.: hasonlítahtó egy számítógépes játék GUI-jához (Graphical User Interface) Több helyen hyperlinkek tágítják az ismereteket melyek aktív Internet kapcsolat mellett érhetőek el.NeoBook ®      IIII

8 Kommunikáció, interakció: Jelen munkában az interakti- vitás nagy szerepet játszik, hiszen főként ez vonja a legjobban a produktum felé a felhasználó figyelmét, érdeklődését. A már említett játékos felület nem csak velős információkat hordoz, de aktivitásra, és szórakoztató felfedezésre is serkenti a nézőt aki most nem csak néző. Saját multimédia értékelése (3/6) 10100010100010 01000101011000 ! Klikk az illusztráció megtekintéséhez      IIII

9 Pedagógiai-didaktikai szempontok: A projekt tartalma nem csak szórakoztató, de hasznos és tanulságos is. Rengeteg plusz információt a szerteágazó adatok és érdekességek között, mindezt olyan felület mögött ami magában rengeteg didaktikai eszközt hordoz. Az ismeretek befogadását erősíti a kellemes vizuális és auditív élmény is. Saját multimédia értékelése (4/6) Pszichológiai-ergonómiai szempontok : Mivel a produk- tum főként diákoknak szól ezért a kezelőfelület és a nyelvezeti stílus is próbál igazodni az adott korosztályhoz. Ilyen módon is erősíti a kapcsolatot a szemlélő és az ismeretanyag között.      IIII

10 A mediális közlési elvárásoknak való megfelelés : Az e- book szövegi és képi világa közel azonos súlyeloszlásban vannak. Míg az írott információk tömör és tisztamegfogalmazásokkal nyerik meg a tetszést, addig a képi illusztrációk az ismertségük révén keltenek kellemes érzést a felhasználóban és nem utolsó sorban dekorativitásukkal emelik a projekt színvonalát. A színhasználat harmónikus és nem túl harsány Saját multimédia értékelése (5/6) A multimédia technikai kivitelezése: A képi és hangvilág a lehető legnagyobb hozzáértéssel van megkomponálva, a hangok tisztán szólnak, a képek jó minőségűek de nem foglalnak túl sok helyet így biztosítanak minél több információnak helyet, minél kisebb bytemérettel.      IIII

11 Járulékos elemek: Mivel a produktum arculata részletesen és pontosan kidolgozott, ezért nem jelenthet gondot az alapján elkészíteni az egyéb médiumokon történő megvalósításához szükséges terveket. (CDborító, katalógus, on-line verzió) Saját multimédia értékelése (6/6) On-line frissítés: mivel a projekt tartalmazhat olyan példákat melyek időszakosan változnak így érdemes egy on-line frissíthető verziót is készítenünk.  egyébként nincs. Szubjektív értékelés: a téma amit feldolgozok aktuális problémákat feszeget, ezért fontos lenne a tömegmédiával karöltve egyre több ilyen produktumot legalizálni és sokszorosítani  akár iskolákban is      IIII

12 egy olyan multimédia alkalmazás elké- szítése volt a cél, mely rövid, de hatékony betekintést nyújt a számítógépes játékok veszélyeinek problematikájába, illetve nem csak a negatívumokat de a pozitívumokat is közölni próbálom segítségével. Multimédia tervezet (szinopszis) (1/3) az ötletet az adta, hogy egyre többet hallani a számítógépes játékok által felbujtott gyilkos- ságokról. Mivel az én fiaim is igen közel állnak a számító- géphez már kisgyermek koruk óta ezért jobban elkezdtem a témát boncolgatni elsősorban azok a fiatalok, akiknek ítélőképességének és pszichikai fejlődési szintjének még igen alacsony szintjén állnak. Könnyen befolyásolha- tóak. Ettől függetlenül hasznos olvasmány lehet az idősebb korosztályok számára. 1 2 3 A produkció célja: Az ötlet leírása: A célközönség megnevezése:      IIII

13 a projekt NeoBook ® program segít- ségével készült el, melyen belül az állóképek, animációk, hangok és a zene egy komplex egységet alkot. A program legfontosabb ismérve a non-linearitás. Multimédia tervezet (szinopszis) (2/3) a struktúra kellően egyszerű és felhasználó- barát, mégis sok információ felfedezésére enged lehetősé- get, amivela program növeli önmaga szavatosságát. - NeoBook ® - Adobe Photoshop - Corel Draw - Adobe Audition 4 5 6 A kivitelezés módja: Struktúra: Szoftverek:      IIII

14 a forrást túlnyomórészben az internet jelentette, de az előző években elkészült Neobook prezen- tációk is sokat segítettek a feladat kigömbölyödésében. Természetesen próbáltam az eddigiektől eltérőbb munkát készíteni, mindig az eredetiségre való törekvés volt a fő célom. Multimédia tervezet (szinopszis) (3/3) az adott témakörben számost anyag létezik különböző médiumokon, de a jelenlegi elektronikus produkcióról elmondható, hogy egyedi a maga nemében. 7 8 9 A Forrásanyagok: Meglévő produkciók: Költségtervezet: a grafikai design további csiszolása illetve ennek anyagi vonzata.      IIII

15 Médiaanalízis KezdőlapBevezetőHelpTartalomjegyzék Irodalmi szöveg Cím + a készítő adataiA bevezető szövege A help szövege + jelmagyarázatok Az oldalak címei + maga az oldalcím Text Betűtípus: Verdana a cím 27-es a részletek 12-es betűmeretűek, az elrendezés esztétikus Betűtípus: Verdana méret:14 balra zárt Betűtípus: Verdana méret:cím:20, szöveg:10 balra zárt néhol félkövér Betűtípus: Verdana méret:cím:20, szöveg:12 balra zárt hypertext formátum Hang - A navigációs menü gombjainak kattogása Zene - Opcionálisan (be/ki) kapcsolható hangerő szabályozható Állókép -A tovább gomb képe A navigációs gombok kicsinyített másai.- Háttér Modern nonfiguratív Modern nonfiguratív + menüháttér Animáció -menügombok animációja Mozgókép ---- Effekt DissolveFade Navigáció - non-lineáris menürendszer (az "előre" és az "elejére" gomb inaktív non-lineáris menürendszer (a "help" gomb inaktív non-lineáris menürendszer (a "tartalomjegyzék" gomb inaktív Idő 5 mp után továbblép---      IIII

16 Multimédia struktúra      IIII

17 A „bevezető” oldal képernyőterve navigációs menü hangszabályozás egyéb gombok főablak      IIII

18 Képes forgatókönyv A beveztő oldal nézete TARTALOMNAVIGÁCIÓADATÁLLOMÁNYOK Aktuális menüvanmenu.swf Háttérvanhatter.jpg Menüpont panelnincshatter.jpg Szövegmezővan- Szövegvan- Állókép a következő oldal gombképejobbra.jpg Animációgombok animációjagombnév.jpg Médiaablak-- Hang(be/ki) kapcsolhatózene.mid Navigációmenüponj van*.pub      IIII

19 VÉGE A VETÍTÉSNEK KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!!!      IIII

20 NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat E-mail:macsail@vipmail.humacsail@vipmail.hu macsail@citromail.hu 


Letölteni ppt "NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat"

Hasonló előadás


Google Hirdetések