Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAntal Boros Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások
2
A képkivágások jelen vizsgálatánál - a könnyebb érthetőség érdekében az embert vesszük alapul.
Különböző szakirodalmak különböző képkivágásokat határoznak meg, különbözőképpen nevezik őket, mi a következő öt esetet nézzük meg részletesen: NYOMJON MEG EGY GOMBOT!
3
A képkivágás nem más, mint a művész /a kamera/ valósághoz való közeledésének első állomása. Meghatározza egyrészt a kép tartalmát - hogy mi kerüljön a látótérbe - , másrészt az így kiválasztott anyag sajátos elrendezését. Ezért a képkivágások, a film alapvető művészi kifejezőeszközei közé tartoznak. Válasszon egy képet!
4
Nagytotál Az alakok nagyon messze, szinte a horizonton látszanak.
A nagytotál bemutatja az ember és a környezete viszonyát
5
Totál Nem egyszerűen optikai távolság függvénye, hanem olyan beállítás, amely egy meghatározott jelenet összes szereplőit, vagy egy teljes díszletkomplexumot foglal keretbe.
6
Az alakot az alsó képhatár mellmagasságban vágja el.
Second Az alakot az alsó képhatár mellmagasságban vágja el. Ez a szereplők közti kommunikációt legsemlegesebben ábrázoló képkivágás
7
A képen csak a fej látszik.
Közeli A képen csak a fej látszik. Az emberi arc leszubjektívabb vonatkozásai jutnak érvényre. Verbális kommunikáció nélkül is képes mély tartalmak közlésére.
8
Az emberi arcnak csak egy meghatározott része látszik.
Nagyközeli Az emberi arcnak csak egy meghatározott része látszik. Valamilyen cselekmény- részlet kiemelésére szolgál. A drámai mondanivalót sűríti.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.