Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVeronika Nagyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
7.fejezet
2
Üzleti piacok Vállalkozói piac Intézményi piac Kormányzati piac
3
Az üzleti piacok jellemzői:
Kevesebb vevő Nagyobb vevők Szoros eladó-vevő kapcsolat Származtatott kereslet Rugalmatlan kereslet Ingadozó kereslet
4
Az üzleti piacok jellemzői:
Szakszerű vásárlás Közvetlen beszerzés Reciprocitás Lízing
5
Beszerzési szituációk
Közvetlen újravásárlás Módosított újravásárlás Új vásárlás Rendszervásárlás és rendszereladás
6
Az üzleti beszerzési folyamat résztvevői
„Buying Center”: Kezdeményezők Felhasználók Befolyásolók Döntéshozók Jóváhagyók Beszerzők Ajtónállók
7
Az üzleti beszerzőket befolyásoló tényezők
Környezeti tényezők Szervezeti tényezők Személyes tényezők Egyéni tényezők
8
1. Környezeti tényezők A kereslet szintje Gazdasági kilátások
Kamatlábak Technológiai változások Politikai/szabályozási változások Verseny Társadalmi felelősség
9
2. Szervezeti tényezők Célok Üzletpolitika Módszerek
Szervezeti struktúra Rendszerek
10
3. Személyes tényezők Érdeklődés Jogkör Pozíció Empátia
Meggyőzőképesség Csoportdinamika
11
4. Egyéni tényezők Életkor Jövedelem Iskolai végzettség Beosztás
Személyiség Kockázatvállalási képesség Műveltség
12
A beszerzés folyamata A probléma felismerése
Az igény általános leírása Termékjellemzők meghatározása Szállítók keresése Ajánlatkérés A szállítók kiválasztása A vásárlás A teljesítés értékelése
13
Intézményi piacok Iskolák, kórházak, börtönök stb. Jellemzők:
Szűkős költségvetés Nonprofit Költségminimalizálás sem alapvető cél
14
Kormányzati piacok Jellemzők: Tendereztetés
Ár, mint kiemelkedő döntési szempont Lassú döntések Vásárlói hűség Nyilvánosság Korrupció Lobbyzás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.