Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrea Pappné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes
Marketing Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes
2
Marketing - Fogalma:a vállalat fogyasztó-orientáltságát fejezi ki. Tartalma a vállalat piaci kapcsolatait fejlesztő és megvalósító funkciók betöltése. - A mostani korszakot:,,marketing hadviselésnek” nevezzük. - Lényege: ,,ne a terméket szeresd, hanem a fogyasztót!”
3
Gerillamarketing Fogalma: számos nem hagyományos marketing stratégia összefoglaló neve (alacsony költségvetésű nem konvencionálos marketing tevékenység). Típusai: - Buzz marketing (szóbeszéd) - Vírusmarketing - Astroturfing avagy ál-fogyasztói csoportok létrehozása
4
Buzz marketing Szóbeszédmarketing, Pletykareklám
5
Buzz marketing - a szájról szájra terjedő pletykát használja a marketingüzenet terjesztésére - USA-ban a vezető hirdetőcégek 85%-a - Magyarországon is megjelent (alkohol, dohányáruk)
6
Buzz marketing - Mindenki számára fontos mások véleménye → erre épít
- Philip Kotler: 7000 fős európai felmérés → vásárlási döntésben 60%-ukat befolyásolja - Maritz Marketing Research: moziba járók 53%-át, orvost keresők 70%-át befolyásolja
7
Példák - Fizetett ügynökök, akik a bárokban rendelés után beszélgetést kezdeményeznek - Cédulák egy telefonszámmal - Páros színészek „vásárolnak” szupermarketekben - Fiatal hölgyek cigarettát „hagynak” az asztalokon a szórakozóhelyeken - Vizuális reklámként nem pohárral, hanem palackkal rendelnek a bárokban az italokból - Postások lefizetése, hogy csomagokat feltűnő helyen hagyjanak - Tömegközlekedésen utazva egy bizonyos újságot olvassanak
8
Vírusmarketing Megkapod, megnézed, továbbküldöd…
9
Mi a cél? Olcsón, gyorsan és nagyon hatékonyan kommunikálni
Csomópontok elérése Célcsoport az internetes társadalom
10
Hogyan? Digitális-online csatornákon, platformokon keresztül fertőz
Interperszonális kommunikáció révén (pl. , SMS, MMS, Bluetooth) Webes felületeszközökön (pl. filmgyűjtő szájtok, letöltő közösségek, hírlevelek)
11
Milyen a jó vírusmarketinges film?
Erős kreatív elemet tartalmazónak Vicces, humoros, megrázó, gyomorforgató, akár sértő Megalapozott, jól eltalált Rövid (max. 1 perc)
12
Például… Nike vs. Adidas
Ford Ka
13
Az astroturfing Mesterségesen létrehozott mozgalmak, ál-fogyasztói csoportok kreálása Fontos: „don’t get caught doing it” – ha lelepleződik, visszafele is elsülhet Politikai kampányoknál is használják Hátrány: ha nem elég figyelemfelkeltő, kevés emberhez jut el
14
Példák Nike kampány: A brand saját tiltakozó-csoportjának létrehozása Rajongók az Egyenrangúbb Futballért néven Első akciójuk: ausztráliai focikupán szórólap osztogatás Valójában: Nike által alkalmazott színészek
15
Sony Ericsson 2002: T68i bevezető kampánya
Első hullám: 60 beépített álturista fotózta egymást a forgalmasabb pontokon („Fake Tourist” akció) Második hullám: csinos hölgyek exkluzív bárokban ismerkedtek, telefonáltak, és telefonon játszottak egymás ellen Eredmény: 30 milliós „press impression”, 50%-kal magasabb eladások
16
Az étteremmegnyitó Nők jogait védő egyesület tiltakozott egy külföldi étterem előtt, mert csak szőke nőket alkalmaz Felkeltette a járókelők figyelmét, beszédtéma lett Eredmény: hatalmas tömeg az étterem megnyitóján
17
Köszönjük a figyelmet!
18
Hivatkozások http://hu.wikipedia.org/wiki/Gerillamarketing
Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan (Aula Kiadó, Budapest, 2008) Philip Kotler: Marketingmenedzsment (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.