Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
„A nevelés évszázada”
2
Életkörülmények a 18. században
Az európai népesség megkettőződése között /halandóság csökkenése, átlagos élettartam növekedése/ Házasságkötés, termékenység, születések közötti időtartam Szoptatás demográfiai szabályozó szerepe Táplálkozás Törvénytelen születések aránya Utolsó gyermek születése
3
Születéskor várható élettartam
Férfiak 33,0 Nők 33,6 44,8 48,2 47,8 55,4
4
Életkörülmények a 18. században
Nemzedékek élettartamának meghosszabbodása 40 éves apa Az idős generációról a felnőttkorú nemzedékre hárul a tudás átadása
5
Új családtípus: házaspár-család → tudásátadás optimuma
Házastársak korban közelállók Egyéniség A gyermek szerepének felértékelődése „halál fölött aratott győzelem”
6
A gyermek életben maradásának esélyei
A csecsemő neme Hányadikként jött világra Törvényes házasságból született-e Társadalmi helyzet Szoptatós dajka
7
Jean Honoré Fragonard
8
A felvilágosodás neveléssel kapcsolatos jellemzői
A nevelés tudatossá válása Az erkölcsi nevelés fontossága A hasznossági elv A gyermekszemlélet újdonságai → a gyermekkor emancipálódása Locke Rousseau A közoktatás állami szintű szabályozása
9
John Locke gyermekfelfogása
Tabula rasa A mindennapi élet felvetette nevelési-oktatási kérdések A gyermek erkölcsösödése, morális kondicionálás, szoktatáson és belátáson alapuló erkölcs Engedelmes gyermek Az apa mint barát
10
Rousseau gyermekfelfogása
11
Jean Jacques Rousseau gyermekfelfogása
a gyermek jónak születik a gyermeki személyiség belső törvényszerűségeire építő nevelés társadalmi elvárások másodlagosak sajátos nevelési módszerek paradoxonok
12
A közoktatás állami szintű szabályozása
Pedagógiai optimizmus „jó alattvaló, „hasznos állampolgár” Közoktatás minden emberre való kiterjesztésének igénye Korlátok!!!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.