Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLídia Nemesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
HOGYAN ÉPÜL BE A VILÁGÖRÖKSÉG AZ ISKOLA HELYI TANTERVÉBE
PÉLDÁK AZ APÁCZAI NEVELÉSI ÉS ÁMK I. SZ. ÁLTALÁNOS ISKOLA PEDAGÓGIAI GYAKORLATÁBÓL
3
A PROGRAM ELŐZMÉNYEI A VÁROS GAZDASÁGI TÁRSASÁGOT HOZOTT LÉTRE A VILÁGÖRÖKSÉG LEHETŐSÉGEINEK KIBONTAKOZTATÁSÁRA ELKÉSZÜLT PÉCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK „VILÁGÖRÖKSÉG TANTERVE”
4
A PROGRAM ELŐZMÉNYEI A VILÁGÖRÖKSÉG TANTERV BEKERÜLT A HELYI ALSÓ- ÉS KÖZÉPFOKÚ OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK PEDAGÓGIAI PROGRAMJAIBA, HELYI TANTERVEIBE ELKÉSZÜLTEK AZ ELSŐ PROJEKT-TERVEK, ÉS SZAKKÖRI PROGRAMOK
5
A VILÁGÖRÖKSÉG TANTERV JELLEMZŐI
VILÁGÖRÖKSÉGI TÉMAGYŰJTEMÉNY MÓDSZERTANI SEGÉDLET KERESZTTANTERVI AJÁNLÁSOK (MÁS TANTÁRGYAKHOZ KAPCSOLHATÓ!) HELYI PÉLDÁKON ALAPUL SAJÁTOS TÖBBLETISMERETET NYÚJT
6
A TANTERV TÉMAKÖREI ŐSI KULTÚRÁK LAKÓHELYÜNKÖN PANNONIA PROVINCIA
SOPIANAE – A RÓMAI VÁROS A KERESZTÉNYSÉG –A VALLÁS A KERESZTÉNYSÉG TÁRGYI EMLÉKEI AZ ÓKERESZTÉNY SÍROK FELTÁRÁS,MEGÓVÁS, BEMUTATÁS AZ UNESCO VILÁGÖRÖKSÉG PRG-JA
7
A TANTERV SZERKEZETE TARTALMAK FOGALMAK TANULÓI TEVÉKENYSÉG
MINDEN TÉMAKÖRNÉL EGYSÉGES: TARTALMAK FOGALMAK TANULÓI TEVÉKENYSÉG ESZKÖZÖK,SZEMLÉLTETÉS KAPCSOLÓDÁSOK
8
PÉLDÁK A KERESZTTANTERVI KAPCSOLÓDÁSOKRA
KÉPZŐMŰVÉSZET – DÍSZÍTŐ ELEMEK IRODALOM – BIBLIAI TÖRTÉNETEK ÉLETMÓD – TEMETKEZÉSI SZOKÁSOK ÉPÍTÉSZET – A BOLTÍV, FRESKÓ NYELVEK – IDEGENVEZETÉS ERKÖLCSTAN – A KERESZTÉNY VALLÁS TECHNIKA – MANUÁLIS KÉSZSÉGEK STB…
9
CÉLJAINK A 8-14 ÉVES FIATALOK SOKRÉTŰ TEVÉKENYSÉGEN KERESZTÜL ISMERJÉK MEG A VILÁGÖRÖKSÉGI ÉRTÉKEINKET MEGSZERZETT ALKALMAZÁSKÉPES TUDÁSUKAT HASZNOSÍTSÁK ÉLETÜK KÜLÖNBÖZŐ TERÜLETEIN SZERTEÁGAZÓ KOMPETENCIÁK KIALAKÍTÁSA
10
TANTERVI KAPCSOLÓDÁSOK TÖRTÉNELEM
A kereszténység Pannónia provincia A kereszténység elterjedése a birodalomban Róma bukása
11
TANTERVI KAPCSOLÓDÁSOK
Témakör Tartalmak A hozzá kapcsolódó leckék V. Az ókori Róma évszázadai Történetek Augustusról, Augustustól. 30. A császárság A Duna vonalától Afrikáig: természet és gazdaság a Római Birodalomban. 31. A római Birodalom Egy ókori nagyváros: Róma – vízvezetékek, fürdők, amfiteátrumok, bérházak. 32. Az „Örök Város” A rómaiak Magyarország területén. 34. Pannónia provincia A népvándorlás viharában. 36. Róma bukása VI. A kereszténység születése Történetek Jézus életéről. A kereszténység fő tanításai. 33. A kereszténység Történetek a keresztény egyház kialakulásáról. A keresztény időszámítás. 35. A kereszténység elterjedése
12
HELYI TANTERVI KIEGÉSZÍTÉSEK 1. OLVASMÁNYOK
A római Pannónia Baranya megye a római korban. A limes Sopianae - Pécs a római korban Az utak, utazás A polgárváros élete A kereszténység emlékei Baranya megye a népvándorlás korában Az Emmaus-járás (Hon-és Népismerethez is!)
13
2. DIASOROZATOK MUNKÁBAN A RÉGÉSZ A RÓMAI PANNÓNIA EMLÉKEI
A RÓMAI KOR TÁRGYI EMLÉKEI A KERESZTÉNYSÉG EMLÉKEI PÉCSETT SOPIANAE ÓKERESZTÉNY TEMETŐJE KÉPEK A JELENLEG FOLYÓ FELTÁRÁSOKRÓL
14
1. MUNKÁBAN A RÉGÉSZ
15
2. A RÓMAI PANNÓNIA
16
3. A RÓMAI KOR TÁRGYI EMLÉKEI
17
4. A KERESZTÉNYSÉG EMLÉKEI
18
5. AZ ÓKERESZTÉNY TEMETŐ
19
6. FELTÁRÁS, REKONSTRUKCIÓ
20
FEJLESZTÉSI FELADATOK A TANULÓI KULCSKOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE
NÉHÁNY GYAKORLATI PÉLDA
21
KOMPETENCIA= KÉPESSÉGEK + MOTIVÁCIÓ
22
1. Ismeretszerzés, tanulás
Információk gyűjtése adott témához az iskolai vagy más könyvtárban, médiatárban, múzeumban.
23
MESÉLNEK A SÍRKAMRÁK KÉPEI
Ismeretszerzés, tanulás A műveltségi területhez kapcsolódó szövegek értő olvasása. MESÉLNEK A SÍRKAMRÁK KÉPEI
24
A BŰNBEESÉS KÉPZŐMŰVÉSZETI PÁRHUZAMOK
25
NOÉ-BÁRKÁJA
26
1. Ismeretszerzés, tanulás
Segédkönyvek, atlaszok, lexikonok használata.
27
INFORMATIKAI ELEMEK BEÉPÍTÉSE A TANULÁSBA
Kutatás informatikai eszközök felhasználásával adott témában tanári segítséggel. Példák gyűjtése az órán elsajátított ismeretek és írásos, képi források, a tanár által megadott szempontok, téma alapján
28
MEGISMERÉS KERESÉS INTERNETEN
29
2. Kritikai gondolkodás Történelmi jelenetek elbeszélése, eljátszása különböző szempontokból. A változások nyomon követése egy-egy történelmi jelenség kapcsán.
30
HÓDÍTÓK-MEGHÓDÍTOTTAK LÁTOGATÁS A REGÖLYI KÍSÉRLETI RÉGÉSZETI TELEPEN
31
3. Kommunikáció Események, történetek, jelenségek mozgásos, dramatikus megjelenítése. Beszélgetés és vita egy-egy emberismereti, társadalmi, történelmi témáról. A tárgyilagos érvelés és a személyeskedés megkülönböztetése.
32
FELHASZNÁLÁS A NYELVOKTATÁSBAN
BEMUTATÓ SZÖVEGEK KÉSZÍTÉSE IDEGENVEZETÉS FELADATOK A CÉLNYELVEN
33
FELADATLAPOK CÉLNYELVEN (KÉTTANNYELVŰ OKTATÁS)
34
A disputázás legfontosabb értékei
A VITA - DEBATE A disputázás legfontosabb értékei - a kommunikációs készség és képesség fejlesztése terén - kooperációs készség és tolerancia - kritikus és logikus gondolkodás - ismeretszerzés és rendszerezés - érdekérvényesítés
35
A VITA (DEBATE)
36
Az ókeresztény kőfaragók története SZEREPJÁTÉK
37
KAPCSOLÓDÁSOK A VÁROS NEVE
Quinque Ecclesiae Fünf-kirchen Pécs – „pec”,kemence, szikla (mészégetés) pet - öt, Öt, Pécsett eltemetett keresztény kőfaragó vértanú emlékét egy szláv eredetű szóban őrzi a város mai neve
38
Rajz készítése történelmi vagy társadalmi témáról.
39
REKONSTRUKCIÓ Modellek, makettek készítése
40
REKONSTRUKCIÓ Modellek, makettek készítése
42
REKONSTRUKCIÓ Tárgyak készítése hagyományos kézműves technikákkal
45
RÓMAI ÓLOMKATONÁK KÉSZÍTÉSE
47
KRISZTOGRAM PLAKETT
48
NYOMÓFORMA KÉSZÍTÉSE
49
KRISZTOGRAM KÉSZÍTÉS
50
Térben-időben való tájékozódás
Egyszerű alaprajzok készítése A tanult helyek megkeresése a térképen
51
A TÉMA TOVÁBBGONDOLÁSA
54
A CELLA TRICHORA MAKETT ELKÉSZÍTÉSE
A PROJEKT MÓDSZER A CELLA TRICHORA MAKETT ELKÉSZÍTÉSE
55
ADATGYŰJTÉS-ARCHÍV KÉPEK
56
VIRTUÁLIS SÉTA
57
ALAPRAJZOK
58
3D MODELLEZÉS
59
ANYAGOK BESZERZÉSE
60
ÉPÍTŐANYAGOK
61
A MAKETT ELKÉSZÍTÉSE
67
CELLA TRICHORA AQUINCUMBAN
PÁRHUZAMOK, ANALÓGIÁK CELLA TRICHORA AQUINCUMBAN
68
A PROJEKT HASZNOSÍTÁSA
SZEMLÉLTETÉS TANULMÁNYI VERSENYEK FEJLESZTŐ FELADATOK TUDÁSTÁR, ADATBÁZIS ÖTLETBÖRZE
69
KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.