Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS"— Előadás másolata:

1 A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE TÁMOP /1-C

2 kompetencia alapú felkészítés
Továbblépés a családi napközi vezetők képzésében, a kompetencia alapú felkészítés irányába Murányi Beáta /

3 Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108
TÉMÁK A családi napközi vezetők képzésének beintegrálása az OKJ (Országos Képzési Jegyzék) rendszerébe Kompetencia alapú képzés és a hagyományos oktatás összehasonlítása A kompetencia alapú képzési program kidolgozásának lépései A pályázati program további képzési elemei Murányi Beáta /

4 A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐK KÉPZÉSÉNEK HELYE AZ OKJ RENDSZERÉBEN
Az OKJ-be integrálás szükségessége, előnyei A képzés illeszkedése az OKJ-s struktúrához Murányi Beáta /

5 AZ OKJ-BE INTEGRÁLÁS SZÜKSÉGESSÉGE, ELŐNYEI
A hátrányos helyzetű munkavállalók egy jelentős részének javul a munkaerő-piaci potenciálja (Az alacsony iskolai végzettségű, szakképzetlen vagy ötven éven felüli munkavállalók számára lehetőség szakképesítés megszerzésére.) Nő az esélyegyenlőség a tudáshoz való hozzáférésben. (Amennyiben első szakképesítés az egyén számára, az állam finanszírozza.) Kiküszöbölhetők a családi napközi vezetők felkészítésében tapasztalható nagymértékű különbségek. (A szakképzés kimenete objektíven mérhető kompetenciákat kér számon. A követelmények egységesek.) Az OKJ kimenet hangsúlyos, ezért sokkal inkább érvényesülhet az előzetes tudás és tapasztalat. Az OKJ modulárisan építkezik, ezért lehetőség van a képzést modulonként elvégezni és a megszerzett modulokat további szakképesítések megszerzése során felhasználni. Murányi Beáta /

6 A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐK KÉPZÉSÉNEK HELYE AZ OKJ RENDSZERÉBEN
A házi időszakos gyermekgondozó képzésbe integrálva (1. lehetséges struktúra) Murányi Beáta /

7 A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐK KÉPZÉSÉNEK HELYE AZ OKJ RENDSZERÉBEN
Egy közös alapmodulra épülve független elágazásként (2. lehetséges struktúra) Murányi Beáta /

8 HAGYOMÁNYOS /KOMPETENCIA alapú képzés
Képzés: képessé tenni valakit, valamire Kompetencia: Az eredményes munkavégzéshez szükséges ismeretek, képességek, készségek és viselkedéses jellemzők összessége Kompetencia alapú képzés: a munkaterület elvárásainak megfelelő felkészítés (arra készíteni, amit valóban végezni fog) Murányi Beáta /

9 HAGYOMÁNYOS /KOMPETENCIA alapú képzés
HAGYOMÁNYOS KÉPZÉS Időre alapozott Folyamat orientált Csoportos haladást tesz lehetővé Csoportigények érvényesülnek Kevésbé tud építeni a hozott tudásra Az oktatás tanár és tanítás központú (amit a tanár a legjobban tud, vagy leginkább szeret) „leadom típusú” tanítás Késleltetett a tanulói visszajelzés Előadás és demonstráció jellemzi Nem érinti a tanuló már meglévő tanulási stratégiáit Az értékelés általános szempontok alapján működik KOMPETENCIÁRA ÉPÜLŐ KÉPZÉS Teljesítményre alapozott Kimenet orientált Egyéni haladást tesz lehetővé Egyéni igények érvényesülnek A tanulási-tanítási folyamatot a hozott tudáshoz igazítja Az oktatás tanulás és tanulóközpontú (amire szüksége van, ahogyan tanulni tud) „megmártom, megfigyelem, segítem és korrigálom” típusú tanítás Azonnali a tanulói visszajelzés A tanár a folyamat segítője, facilitátora A tanulási stratégiák fejlesztése is történik Specifikusak a célkitűzések Az értékelés kompetenciák mérésével, teljesítmény alapján történik Murányi Beáta /

10 A KOMPETENCIA ALAPÚ KÉPZÉSI PROGRAM KIDOLGOZÁSÁSNAK LÉPÉSEI
Szisztematikus tananyag- és programfejlesztés(SCID) lépései mentén: Elemezés (munkakör feltárása, pontos kompetencia profil meghatározása, képzési igényanalízis) Tervezés (képzési módszer, tanulási célkitűzések, teljesítmény mérés, képzési terv) Fejlesztés Próbakurzus Értékelés Korrekció Murányi Beáta /

11 Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108
ELEMZÉSI SZAKASZ A munkakör elvárásaiból, a gyakorlatból indul ki Mit csinál a csana vezető? Milyen elvárásoknak kell megfelelnie? Módszer: DACUM eljárás A DACUM mozaikszó, egy angol nyelvű kifejezésből származik: Development A CurriculuM, amely a tananyagfejlesztés érdekében végzett csoportmunkán alapuló foglalkozás/munkakörelemzést jelent. 7 fős, gyakorló szakemberekből álló munkacsoport Murányi Beáta /

12 Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108
A DACUM BIZOTTSÁG Farkas Judit Csana vezető/Tesz-Vesz Kuckó Pécs Nagyné Kővári Ágnes Csana vezető, hálózat működtető/ Család a Családokért Alapítvány Győr Palotai Ildikó Csana szakmai vezető/Háztűzőrző Nők és Anyák Egyesülete Tata Dombóvári Artúrné Zsuzsa Csana vezető/Családi napközi Ásotthalom Grosch Mária Csana szakértő, hálózat működtető/Fehér Kereszt Baráti Kör Egyesület Vokony Éva Módszertani bölcsőde vezető /Pitypang Bölcsőde Szombathelyiné dr.Nyitrai Ágnes Felnőttképzési szakértő/Apor Vilmos Katolikus Főiskola Murányi Beáta /

13 Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108
MIT CSINÁL A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐ? „A lábával karikázik, A kezével citerázik, Az orrával orgonázik, A fülével figurázik, A szemével gurgulázik, A szájával vacsorázik ….” Murányi Beáta /

14 Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108
….ÉS MOSOGATNI TUDTOK? Murányi Beáta /

15 Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108

16 DACUM TÁBLA Feladatcsoportok
MEGTEREMTI A MŰKÖDÉS JOGSZABÁLYOKNAK ÉS SZAKMAI KÖVETELMÉNYEKNEK MEGFELELŐ FELTÉTELEIT ELLÁTJA A CSALÁDI NAPKÖZI MŰKÖDTETÉSI FELADATAIT ELLÁTJA A GONDOZÓI, NEVELÉSI FELADATOKAT ELLÁTJA A HÁZTARTÁSVEZETÉSI FELADATOKAT BIZTOSÍTJA A GYERMEK ÉTKEZÉSÉT SAJÁT KÉSZÍTÉSŰ ÉTELLEL BIZTOSÍTJA A GYERMEKEK BESZÁLLÍTÓN KERESZTÜL MARKETING ÉS PR TEVÉKENYSÉGET VÉGEZ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TEVÉKENYSÉGET VÉGEZ ELVÉGZI A DOKUMENTÁCIÓS FELADATOKAT Murányi Beáta /

17 DACUM TÁBLA E / BIZTOSÍTJA A GYERMEK ÉTKEZÉSÉT SAJÁT KÉSZÍTÉSŰ ÉTELLEL
MEGTERVEZI AZ ÉTKEZTETÉS ELVÉGZI A BEVÁSÁRLÁST ELKÉSZÍTI AZ ÉTELT MEGTERÍT AZ ÉTKEZÉSHEZ KITÁLALJA AZ ÉTELT MOSOGATÁST VÉGEZ Murányi Beáta /

18 Murányi Beáta murnyibeata@gmail.com 70/639-1108
DACUM KIMENETE A munkakör kapcsolatrendszere DACUM tábla (feladatcsoportok, feladatok) A DACUM tábla validálása további 50 csana vezetővel (várjuk az együttműködést) Feladatok elemzése Kompetencia profil (ismeretek, képességek, attitűdök) szintezve A munkakör ellátásához szükséges eszközök Jövőbeni tendenciák Murányi Beáta /

19 A PÁLYÁZATI PROGRAM TOVÁBBI KÉPZÉSI ELEMEI
Pedagógus továbbképzés felsőfokú képzettségű szakemberek számára Önkormányzati, gyermekjóléti szakemberek számára a családi napközik működését segítő munkára való felkészítés Murányi Beáta /

20 Köszönöm a figyelmet! További információ:
Murányi Beáta /


Letölteni ppt "A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések